  • 1. Data: 2011-01-20 16:23:19
    Temat: Jaki tel. dla informatyka?
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...pl>

    Witam;

    Szukam jakiegos tel. dla osoby zajmujacej sie na codzien komputerami,
    sieciami, serwerami. Potrzebny tel z bogata baza aplikacji, szybki i
    niezawodny. Stabilny OS i praktyczna budowa (odporny na uszkodzenia).
    Googlowalem troszeczke i znalazlem takie oto 3 propozycje (stare posty)
    HTC G1
    N e71
    N e51

    w/w tel sa juz leciwe wiec zapewne wyszly ich nowsze poprawione wersje - co
    powiecie o nich i ich nastepcach?
    Co mozecie polecic?

    Roger(OS)

  • 2. Data: 2011-01-20 16:46:37
    Temat: Re: Jaki tel. dla informatyka?
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-01-20 17:23, Roger(OS) pisze:
    > Szukam jakiegos tel. dla osoby zajmujacej sie na codzien komputerami

    Jakiś z wystającą anteną, będzie można przerobić ją na śrubokręt.
    P.

  • 3. Data: 2011-01-20 17:04:02
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Roger(OS) pisze:
> [...]
    > sieciami, serwerami. Potrzebny tel z bogata baza aplikacji, szybki i
    > niezawodny. Stabilny OS i praktyczna budowa (odporny na uszkodzenia).
    jakie jest prawdopodobieństwo wykorzystania (innych niż dzwonienie i
    smsy) właściwości telefonu w pracy tej osoby?
    jeśli duże, to jakie to funkcje /programy będą pomocne?
    ToMasz

  • 4. Data: 2011-01-20 17:40:20
    Od: "Roger(OS)" <s...@z...pl>

    Dnia Thu, 20 Jan 2011 18:04:02 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > smsy) właściwości telefonu w pracy tej osoby?
    > jeśli duże, to jakie to funkcje /programy będą pomocne?

    Jakie prawdopodobienstwo - sadze ze duze...
    Jakie aplikacje dokladnie tego nie wiem, ale mozna podejrzewaz ze cos w
    stylu programow pocztowych, moze jakas bramka VoIP, ksiazka adreswowa,
    wyszukiwanie i konfiguracja WiFi i... Nie mam pojecia co jeszcze bedzie
    wykozystywane.
    Pytam dlatego Was o zdanie, moze jest jakis informatyk i wie czego
    potrzebuje w pracy :-)
    Podejrzewam ze sporo aplikacji bedzie uruchamianych na tym tel. i bedzie
    pracowal non stop w internecie - wiec zainstalowane AV, nawigacja, moze cos
    a'la tester zabezpieczen WiFi itd...
    Myslalem o tablecie zamiast telefonu lub czyms podobnym, ale rozmyslilem
    sie - osoba dla ktorej chce go kupic potrzebuje teraz telefonu wiec szukam
    tel.
    A i prawdopodobnie bedzie duzo pisania wiec kieruje sie coraz bardziej ku
    kupnie tel. z serii Exx (duza klawiaturka QWERTY)
    Urodziny ma za 19dni wiec czasu duzo nie zostalo - jeszcze trzeba zamowic i
    zapakowac :-)

    Roger(OS)

  • 5. Data: 2011-01-20 17:52:27
    Od: "r." <n...@n...com>

    W dniu 2011-01-20 18:40, Roger(OS) pisze:

> [...]
    > stylu programow pocztowych, moze jakas bramka VoIP, ksiazka adreswowa,
    > wyszukiwanie i konfiguracja WiFi i... Nie mam pojecia co jeszcze bedzie

    Hmmm... Ja widzę to tak:

    - wykorzystanie jako modem do transmisji danych kablem lub po BT
    - wifi dla voip - szczególnie za granicą
    - duża pamięc kontaktów i synchronizacja z kompem
    - łatwe nagrywanie rozmów z problematycznymi klientami
    - netmonitor fieldtest
    - współpraca ze słuchawkami BT
    - współpraca z naviexpertem poprzez zewn. moduł BT w aucie

    Od dostępu do internetu mam kompa. Wszystkie powyższe warunki spełnia
    solidna E51. Nie wymienię jej na E52, bo wykonanie ma kiepskie, w tym
    antenę umieszczoną na dole a tym samym marną czułość w porównaniu z E51.
    Kusi tylko lepsza bateria i pasmo UMTS 900 (w E51 jest UMTS 850)
    wykorzystywane komercyjnie już u 2 operatorów.

    pozdrawiam
    r.

  • 6. Data: 2011-01-20 17:53:46
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Roger(OS)" <s...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kupnie tel. z serii Exx (duza klawiaturka QWERTY)
    > Urodziny ma za 19dni wiec czasu duzo nie zostalo - jeszcze trzeba zamowic

    prawdziwy informatyk nie pierdoli sie z klikaniem ustawień na komórce tylko
    wyciąga laptopa, ewentualnie netbooka jeśli ma ograniczone miejsce i robi
    wszystko szybciej i sprawniej. ciężko sie jednocześnie gada przez tel i
    klepie w telnecie.
    I chyba nie wynaleziono jeszcze telefonu z rs232 i siecią lan, więc
    prawdziwy informatyk zawsze wybierze laptopa.
    pozatym prawdziwy informatyk wie jaki chce telefon, raczej nie trafisz w
    gusta, a wiec wymyśl coś lepszego.

    Jacek
    udawany informatyk

  • 7. Data: 2011-01-20 18:01:43
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

> [...]
    > wszystko szybciej i sprawniej. ciężko sie jednocześnie gada przez tel i klepie

    Ciężko obsługiwać putty na klawiaturze komórki, a w szczególności skróty do
    screena. :P

  • 8. Data: 2011-01-20 18:29:42
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 20 Jan 2011 18:52:27 +0100, r. napisał(a):

> [...]
    > - netmonitor fieldtest
    > - współpraca ze słuchawkami BT
    > - współpraca z naviexpertem poprzez zewn. moduł BT w aucie

    Wszystkie wymagania spełnia E71, choć nie mam pewności, czy Naviexpert na
    tym działa. Ale jak nie, to można użyć darmowych Nokia Maps, i to z
    wewnętrznym odbiornikiem, bez pinkolenia się z BT

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Ten nastolatek jest oszustem a Apple mowi ze nic nie wybuchlo... zreszta

  • 9. Data: 2011-01-20 19:10:19
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@nie_warto.pl>

> [...]

    > stylu programow pocztowych, moze jakas bramka VoIP, ksiazka adreswowa,
    > wyszukiwanie i konfiguracja WiFi i... Nie mam pojecia co jeszcze bedzie

    Skoro nie wiesz, to nie kupuj. Ludzie o takich zainteresowaniach mają w
    większości dość sprecyzowane preferencje i z dużym prawdopodobieństwem nie
    trafisz...

    Jeżeli koniecznie chcesz kupować tej osobie telefon, to zapytaj wprost.
    Niespodzianki może i nie będzie, ale zadowolenie z udanego prezentu prawie
    gwarantowane.

    Znam administratora sieci, który jest bardzo zadowolony z HD2. Drugi
    zajmujący się tym samym, ma odruch wymiotny na widok telefonu z ekranem
    dotykowym.
    Trzeci ostatnio przeszedł fazę zachwytu od dotykowca do telefonu z qwerty.

    Co człowiek to gust i praca niewiele ma wspólnego z preferencjami
    dotyczącymi telefonu...

  • 10. Data: 2011-01-20 19:34:40
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    qwerty <q...@p...fm> wrote:

    > Ciężko obsługiwać putty na klawiaturze komórki, a w szczególności
    > skróty do screena. :P

    Wcale nie tak trudno, uzywam czesto screena, mam pod nim odpalone ekg
    z przyzwyczajenia ;) korzystam z E71, jak się już przyzyczai to jest
    wygodne, kiedyś nie rozstawałem się z laptopem, a teraz już to nie
    problem.

    Jeśli to informatyk linux/unix to bierz telefon z klawiaturą qwerty
    (np. wspomnianą nokię), jeśli windowsowiec to pewnie coś co ma klienta
    vnc/rdp (w sumie, to może na symbiana też jest, nie wiem).

    a.