  • Data: 2013-01-21 23:46:29
    Temat: Re: kodowanie haseł
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    20040501 napisał:

> [...]

    Dla naprostowania, bo identyfikator -- jak to on zwykle -- popieprzył
    terminologię:
    * funkcja może być jednokierunkowa, inaczej nieodwracalna, a nie
    "jednostronna" (lewostronna? górnostronna?)
    * liczenie hasza nie jest procesem kodowania (nie da się hasza
    "zdekodować" do oryginalnego wejścia)

    > A po co?
    >
    > (naiwne odpowiedzi znam, więc proszę o te poważne)

    Ano po to, Maćku, żeby utrata bazy haseł użytkowników z jednej
    aplikacji czy serwisie nie prowadziła (zbyt łatwo) do kompromitacji kont
    tych samych ludzi w innych serwisach.

    Normą jest, że użytkownicy korzystają w kółko z tych samych haseł, a to
    do gmaila, a to do forów dyskusyjnych, do fejsbóka, do serwisów z grami
    i tak dalej.

    Niestety społeczeństwo mamy (my, znaczy świat) informatycznie
    niedouczone. Ludzie nie rozumieją zagrożeń wynikających z powtarzania
    tego samego hasła w wielu miejscach (nie wypracowaliśmy jeszcze intuicji
    związanej z internetem), nie wiedzą o istnieniu managerów haseł, nie
    umieją z nich korzystać (kopia zapasowa na osobnym medium anyone?).

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot