  • Data: 2009-07-06 09:05:35
    Temat: Re: klasyczny dylemat ,czyli co kupic
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 3 Jul 2009, Olek wrote:

    > dalej podtrzymuję to , że zrobię 450D i dobrym szkłem o wiele lepsze foty niż
    > 50D z kitem...

    To jedno, a to:

    > zawsze myślałem, że filtr AA służy czemu innemu, ale widzę nowa teoria :)

    ...drugie.
    Bo ujęcie innymi słowami konieczności rozmycia obrazu w niczym nie
    zmienia faktu, że innej metody na uniknięcie mory nie ma.
    Jest do wyboru - albo "pozorna ostrość", która może pokazać szczegóły
    "wirtualne" - których nie ma, albo na tyle duże rozmycie, żeby
    pasmo toru przed próbkowaniem (a próbkowania przestrzennego dokonuje
    matryca) było węższe niż połowa gęstości próbkowania.
    Jakby nie patrzeć, celem AA jest "zaburzenie obrazu z obiektywu" :|

    A najprostsza metoda na ograniczenie złudzeń optycznych, to mająca
    kiepskie notowania na grupie ;) metoda zwiększenia rozdzielczości
    matrycy *wyraźnie* ponad możliwości obiektywu.
    Nie musi być zaraz 5x, ale tak z 3x (biorąc pod uwagę, że ów analogowy
    filtr, i to niezależnie czy "sam obiektyw" czy razem z AA, nie
    będzie mógł mieć przebiegu tłumienia chocby zbliżającego się do
    filtrów elektronicznych, o "cyfrówce" nie wspominając) by się
    mogło przydać :|

    pzdr, Gotfryd