  • 21. Data: 2009-09-22 08:10:57
    Temat: Re: kilka zdjec z wiosennej wycieczki po tatrach
    Od: XX YY <f...@g...com>

    . Sam przeciez
    > popelniasz takie wytwory jak "Studnia na prawach miejskich", za ktore
    > normalnie tez powinienes miec "dozywotni zakaz wstepu" do miasta gdzie to
    > sie znajduje. Ba, kraju nawet i to jeszcze 5 pokolen Twoich ewentualnych
    > nastepcow. Tyle, ze to Twoja wizja "artystyczna",

    a Van Ghog za swoje pokrecone sloneczniki winien zostac pozbawiony
    obywatelstwa Holenderskiego ?

    ha , ha ha ..
    no poprawiles mi humor na najblizsze 15 minut.
    nie spodziewalem sie w najsmielszych snach ze to zdjecie wywola az
    taki rezonans.
    A skoro wywolalo to musi byc rzeczywiscie swietne.
    Nic gorszego , niz zdjecie nie wywolujace najmniejszych emocji.

  • 22. Data: 2009-09-22 09:01:25
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Tue, 22 Sep 2009 01:10:57 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > . Sam przeciez
    >
    > a Van Ghog za swoje pokrecone sloneczniki winien zostac pozbawiony
    > obywatelstwa Holenderskiego ?

    Porównujesz się do Van Gogha? Masz tupet. Ale dlaczego nie do Renoira albo
    Turnera?

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 23. Data: 2009-09-22 09:04:35
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Tue, 22 Sep 2009 09:48:46 +0200, foto napisał(a):

    > Sorry za takie pytanie - ale czy kontrolowales jakos poprawnosc ustawienia
    > swojego monitora? By nie bylo, ze zaczne foty poprawiac, ale tez w
    > nieprawidlowym kierunku... ;) Co prawda moj notebook ma wyjatkowo nedzny
    > ekran, ale pewnie kazdy ma troche inaczej ustawiony monitor i....
    >
    > Swoja droga, czy kupno kineskopowego monitora z drugiej reki za powiedzmy
    > 40-50 zl na allegro i podlaczenie go do notebooka powinno rozwiazac sprawe?
    > Pamietam kiedys podlaczalem tego notebooka do jakiegos klasycznego monitora
    > i jakosc obrazu tez nie zachwycala, tam mam wrazenie, ze dawal bardzo cieply
> [...]

    Kineskopowy za taką cenę to będzie raczej dość mocno wypalony i niezbyt
    pewny.

    > Jak mozna probowac troche poprawic ustawienia notebooka? Sa jakies dobre
    > testy w sieci do chocby czesciowego skalibrowania ekranu w warunkach
    > domowych?

    Spróbuj może tego:

    Monitor Calibration Wizard
    http://www.hex2bit.com/products/product_mcw.asp

    Uzyskałem dość zadowalające efekty.

  • 24. Data: 2009-09-22 09:10:16
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Jak mozna probowac troche poprawic ustawienia notebooka? Sa jakies dobre
    > testy w sieci do chocby czesciowego skalibrowania ekranu w warunkach
    > domowych?

    --------www.pbase.com/piotrstankiewicz

    to zdjecie odbieram u siebie jako kolorystycznie neutralne , z
    leciutka sklonnosci ku zimnemu ale s umie neutralne.

    jest roznica np w kolorze nieba ma tym zdjeciu a wczesniej
    przytoczonymi.

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz/image/50008365

  • 25. Data: 2009-09-22 11:23:32
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "foto" napisał

> [...]
    > nieprawidlowym kierunku... ;) Co prawda moj notebook ma wyjatkowo nedzny
    > ekran, ale pewnie kazdy ma troche inaczej ustawiony monitor i....

    Ja widze to samo.

    Jak chcesz zobaczyć różnicę wystaw jakieś zdjęcie niobrobione w oryginale
    (jpg), a ja lub ktoś inny (im więcej osób tym lepiej) zrobimy to po swojemu
    na pewnym monitorze.

> [...]
    > monitora i jakosc obrazu tez nie zachwycala, tam mam wrazenie, ze dawal
    > bardzo cieply obraz w porownaniu z matryca lcd.

    Za 40-50 zł to bym nawet od kolegi nie wziął ; )

    > Jak mozna probowac troche poprawic ustawienia notebooka? Sa jakies dobre
    > testy w sieci do chocby czesciowego skalibrowania ekranu w warunkach
    > domowych?

    Zapomnij. Nie wiem co masz, ja mam T41p i nic nie da się zrobić - kiepskich
    kątów nie naprawisz żadnymi ustawieniami.

    adam

  • 26. Data: 2009-09-22 11:23:32
    Temat: Re: [fotki] kilka zdjec z wiosennej wycieczki po tatrach
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "foto" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tak sie dzis zastanawiam, czy fotografia to pokazanie swiata, czy
    > pokazanie jego wlasnej, bardzo subiektywnej interpretacji. Coraz wiecej
    > obrobki komputerowej zdjec na kazdym kroku, nie tylko chodzi o
    > podrasowanie kolorow, ale tez inne przerobki.....

    To jest dyskusja z gantunku "O wyższości Świąt..." ; )
    Ma być dobrze.

    > Swoja droga tutaj http://www.pbase.com/piotrstankiewicz/image/11722540
    9 (i
    > kolejne zdjecia) powiecie pewnie, ze juz calkiem pojechalem po bandzie.
    > Troche rzeczywiscie zastanawiam sie, czy za mocno kolorow nie
    > podrasowalem, ale z drugiej strony wydaje mi sie to uzasadnione dla
    > jesiennych fotek. Jak uwazacie?

    To już jest OK, kolor daje po oczach ale można uznać, że to taki ekspresyjny
    sposób oddania kolorystyki jesieni.

    W zeszłym roku byłem w marcu nad morzem. Było zimno, mgliście,
    bezsłonecznie. Zdjęcia przywiozłem właśnie takie. Jak zacząłem wyciągać
    kolory to od razu mi przeszła pozimowa depresja ; ) Mozna powiedzieć, że te
    zdjęcia miały mało wspolnego z rzeczywistością, tyle że od rzeczywistości
    można było nabawić się cięzkiego pawia ; )
    To:
    http://picasaweb.google.com/adamdee1/Test?authkey=Gv
    1sRgCJe-0dzmw-_d4gE#5384248989992572370
    i dalsze odbyły się bez udziału słońca, w realu były wyprane z koloru i
    kontrastu.

    adam

  • 27. Data: 2009-09-22 11:23:33
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "foto" napisał

    > oj, cos wydaje mi sie ze to nie HDR

    http://www.pbase.com/mikelong/image/67494311 - o to mógłbym się prawie
    założyć, że lepione z conajmniej dwóch ekspozycji.
    Reszta, fakt, teraz widzę lepiej choć kanał na bank miał podciągnięte
    rozjaśnianie cieni.

    adam

  • 28. Data: 2009-09-22 13:48:30
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    XX YY pisze:
> [...]
    > no poprawiles mi humor na najblizsze 15 minut.
    > nie spodziewalem sie w najsmielszych snach ze to zdjecie wywola az

    Cóż nie zauważyłeś tego że tu nie chodzi o Twoje zdjęcia, po prostu
    Twoja osoba jest kontrowersyjna i niektórzy czytelnicy wywlekają
    przeciwko Tobie przeróżne argumenty. Moim skromnym zdaniem jest to
    zupełnie bez sensu, fotografia to coś bardzo subiektywnego i wszelkie
    oceny są tylko wyrazem punktu widzenia oceniającego. Daleki bym był
    także od Twojej teorii jakoby by trzeba się doktoryzować z tej dziedziny
    by mieć jakiekolwiek prawo głosu. Więc nie musisz sobie schlebiać co
    do działalności twórczej, jedynie masz bogaty bagaż wszelkiego rodzaju
    potyczek, wymian, inwektywy wylanych pod adresem przeróżnych adwersarzy
    w związku z czym wywołujesz przeróżne reakcje, od rozbawienia,
    współczucia aż do nienawiści. Porównanie z Van Goghiem zupełnie nie na
    miejscu choć łączy Was z pewnością jedno, brak zrozumienia przez
    otoczenie. Tylko Van Gogh był wizjonerem a Ty jesteś pieniaczem, więc i
    na tej płaszczyźnie się mijacie ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 29. Data: 2009-09-22 14:43:33
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Cóż nie zauważyłeś tego że tu nie chodzi o Twoje zdjęcia, po prostu
    > Twoja osoba jest kontrowersyjna i niektórzy czytelnicy wywlekają
    > przeciwko Tobie przeróżne argumenty.

    a co cie obchodzi moja osoba?

    ja sie do twoja osoba nie intersuje.

    zwyczajnie autor tematu zaprasza do wyrazeniu uwag na temat swoich
    zdjec -

    ja wyrazam swoja opinie ,rzetelna , obiektywna , nie skazona
    jakimikolwiek uprzedzeniami, ktora jak sie okazuje jest zbiezna z
    paroma innymi

    a tu niejacy cichybartko i najpierw libaszewski przypieprzaja sie
    pierwszy do mojej osoby
    a drugi do zdjecia studni.

    a co wysze posty maja wspolnego z postem autora tego watku i jego
    zdjeciami ?

    nie zdajecie sobie sprawy , ze piszac w ten sposob zwiekszacie moja
    popularnosc ?
    mi to wcale nie jest potrzebne.
    moze jak to sobie uswiadomisz to zaczniesz pisac na temat podany w tym
    watku a nie mojej osoby.
    co kogo moze moja osoba obchodzic ?

    masz rzeczowe uwagi to odpisz autorowi , moze beda jakos przydatne a
    tak tylko zawracasz d....

  • 30. Data: 2009-09-22 17:25:46
    Od: "foto" <p...@w...pl>

    > http://www.pbase.com/piotrstankiewicz/image/50008365

    Dziekuje wszystkim za uwagi. Coz wniosek jeden, trzeba fotki przerobic, choc
    troche oziebic i zmniejszyc nasycenie. A fotke jak wyzej potraktuje jako
    pewien wzorzec, choc tez powiedzialbym, ze jest odrobine za zimna. Jak
    znajde czas na przerobki, pochwale sie na grupie nowa wersja. :)

    Swoja droga, czy sa juz monitory komputerowe z ekranami lcd led? Widzialem,
    ze kilku producentow ma tv ale w kosmicznej cenie. Chyba raz, czy dwa
    widzialem w jakiejs reklamie notebooka. Ale generalnie niewiele takiego
    sprzetu. :( Myslicie, ze taki ekran podswietlany ledami powinien byc duzo
    lepszy od klasycznego lcd?

    --------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz