    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: jaki wybrac jezyk?
    Date: Wed, 17 Aug 2011 12:12:55 +0000 (UTC)

    On 2011-08-17, Michal Kleczek <k...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    > Zostaje wykryta - ja dostaje warning w 1 i 2 linijce main()

    Wykryte są jedynie niesprawdzone operacje rzutowania. To zdecydowanie za
    mało. Jest istotna różnica między dodaniem Integera i Stringa do
    kontenera Integerów: pierwsze powinno się powieść, drugie powinno
    wylecieć w powietrze, choćby w czasie wykonania programu przy operacji
    dodania elementu.

    Poza tym ostrzeżenia nie są dla mnie satysfakcjonujące ze względu na
    sposób ich prezentacji i uciszania w sunowskim kompilatorze. Albo muszę
    usunąć wszystkie (nie zawsze w ogóle mogę ze względu na inne operacje
    użyte w programie), albo dostaję kilometry ostrzeżeń, albo ignoruję
    wszystkie jak leci.

    > Ignorujesz warning - to tak jakbys stosowal <reinterpret_cast> w C++ -
    > widocznie wiesz co robisz.

    Chciałbym je zignorować *selektywnie*, a nie dostawać dziesiątki linii,
    z których jeszcze muszę ręcznie wydłubać co zignorować, a co nie. To już
    wina kompilatora, nie języka.

    > Tzn chodzi ci o to, ze informacja o typie jest dostepna w runtime?

    Nie. Chodzi o to, że *mimo że* informacja o typie jest dostępna w czasie
    kompilacji, to sprawdzanie typu zostaje w większości (w kontenerach)
    zrzucone na run-time.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot