  • Data: 2011-08-17 13:39:36
    Temat: Re: jaki wybrac jezyk?
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-08-17, Michal Kleczek <k...@p...onet.pl> wrote:

    > No przeciez sie nie da - tu dostaniesz blad kompilacji:
    >
    > void funkcja(ArrayList<Integer> lista) {
    > lista.add("string");
    > }

    No przecież pokazałem że się da. Nie próbuj mi wmawiać że parę
    szczególnych przypadków przytoczonych przez ciebie wystarcza żeby mówić
    o statycznej kontroli typów w Javie. Równie dobrze możesz mówić że Perl
    ma statyczną kontrolę typów, bo *da się wyprodukować pewną sytuację* gdy
    na etapie parsowania interpreter zgłosi niezgodność typów.

    > Przy takim podejsciu to zaden jezyk nie ma, bo chyba (tutaj - fakt -
    > potrzebuje wsparcia mocniejszych teoretykow) nie da sie zrobic jezyka
    > "turing complete" bez operacji "unsafe" czyli nieweryfikowalnych
    > statycznie (takich jak rzutowanie).

    Przepraszam, ale dlaczego w Adzie się dało zrobić poprawnie silny system
    typów? Dlaczego dało się w Haskellu i SML-u? Nie wyskakuj mi więc
    z pomysłem że rzutowanie jest ogólnie niebezpieczną operacją,
    niemożliwą do weryfikacji podczas kompilacji, bo nie jest.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot