  • 11. Data: 2009-12-06 19:37:58
    Temat: Re: jaka karta pamieci zakupic 8 czy 16 GB?
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:c9d22c1e-75d4-4e9d-9027-bb77c7cb8571@p19g2000vb
    q.googlegroups.com...

    > a jeszcze lepiej jest miec kilka duzych niz jedna duza.

    A jeszcze lepiej myśleć przy fotografowaniu, tak aby wystarczyły małe karty.
    R.

  • 12. Data: 2009-12-06 19:48:10
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 6 Dez., 20:37, "R" <r...@n...spam> wrote:
> [...]
    p19g2000vbq.googlegroups.com...

    > A jeszcze lepiej myśleć przy fotografowaniu, tak aby wystarczyły małe karty.

    ja bym wolal myslec z uwagi na jakosc ujec nie na wielkosc karty.

    Czy warto myslec po to zeby zaoszczedzic miejsca na karcie ?
    Toz to nieekonomiczne - uzywac drogiego w wyksztalceniu umyslu
    ludzkiego w celu zaoszczedzenia pamieci taniej karty.

    Ekonomia i zdrowy rozsadek podpowiada raczej cos przeciwnego - uzywaj
    duzych kart , zebys nie musial myslec ( o nich) .

  • 13. Data: 2009-12-06 21:07:32
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...

    > ja bym wolal myslec z uwagi na jakosc ujec nie na wielkosc karty.

    Właśnie o to mi chodzi. Jak się trochę myśli przy fotografowaniu, to nie
    potrzeba olbrzymich kart pamięci.
    Niestety teraz stało się modne fotografowanie na zasadzie: zdjęcia seryjne
    na max prędkości, a później coś się wybierze.
    R.

  • 14. Data: 2009-12-06 21:39:18
    Od: XX YY <f...@g...com>

    wiadomościnews:58ff63c0-e2fc-4b6e-87fb-9b128cc0b28a@
    g23g2000vbr.googlegroups.com...

    > Właśnie o to mi chodzi. Jak się trochę myśli przy fotografowaniu, to nie
    > potrzeba olbrzymich kart pamięci.

    w moim pierwszym aparacie cyfrowym karta miala pojemnosc 1,44 MB
    to bylo b.b. duzo - wystrczalo na kilkadziesiat zdjec.

    dziaja zabralm ze soba c50d z karta 8mb
    robilem panoramy sferyczne na L.V.

    kazda panorama to 12 ujec , a kazde ujecie to 3 klatki ( hdr) czyli
    panorama to 36 zdjec.

    Karta wystrcza na ok 370 zdjec , a wiec karta na w sumie 10 ujec
    panoramicznych.
    Baterie przy tej temp musialme wymianic po 7 ujeciach.

    Kiedys - nie tak dawno , zaledwie 4 , 5 lat temu rocznie robilem
    zdjecia o sumarycznej objetosci ok 700 mb - miescily sie na 1 plycie
    CD

    dzisiaj jesli obrabiam zdjecia to do kosza trafia w sumie kilkanascie
    GB przy jedenej sesji.

    Zapotrzebowanie na wielkosc pamieci rosnie blyskawicznie.

    Karta , ktora moze dzisiaj sie wydawac wystarczajaca , za pare
    miesiecy bedzie za mala.

    Na pytanie czy kupic karte 8 GB czy 16 GB odpowiedz moze byc tylko
    jedna - 16 GB.

    > Niestety teraz stało się modne fotografowanie na zasadzie: zdjęcia seryjne
    > na max prędkości, a później coś się wybierze.

    to nie jest kwestia mody , a raczej mowiac podniosle jest to kwestia
    stylu fotografowania.

  • 15. Data: 2009-12-06 21:46:07
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Na pytanie czy kupic karte 8 GB czy 16 GB odpowiedz moze byc tylko
    jedna - 16 GB.

    Ale pytanie było typu:
    Lepsza jedna karta 16GB czy dwie po 8GB?

    R.

  • 16. Data: 2009-12-06 21:53:09
    Od: XX YY <f...@g...com>

    wiadomościnews:7db770fd-7cba-4d49-90f4-4795dc6971bf@
    k9g2000vbl.googlegroups.com...

    > jedna - 16 GB.
    >
    > Ale pytanie było typu:
    > Lepsza jedna karta 16GB czy dwie po 8GB?
    >
    > R.

    no tak ustosunkowalem sie do pytania w tytule .
    dalej watkotworca rozszerza pytanie.

    rozsadniej jest 2*8 pod warunkiem ze zawsze sie zabiera ze soba druga
    karte.

    jesli sie o tym nie mysli to wolalbym 1*16.

  • 17. Data: 2009-12-06 22:16:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "R" hfh8rl$opm$...@a...news.neostrada.pl

    > Lepsza jedna karta 16GB czy dwie po 8GB?

    IMO lepszym rozwiązaniem jest 4 razy po 2 GB -- karty są kruche mechanicznie.
    Wyjęcie zapisanej karty i włożenie czystej trwa chwilę. Nawet przestawienie
    czegokolwiek w ustawieniach aparatu trwa dłużej niż zmiana karty. Jeśli komuś
    coś ucieknie w trakcie zmieniania karty, tym bardziej ucieknie w trakcie choćby
    ostrzenia czy zmiany ogniskowej, nie mówiąc już o czasie potrzebnym na łapanie
    chwili.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2009-12-06 22:18:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "R" hfh1bc$7rf$...@a...news.neostrada.pl

    > A jeszcze lepiej myśleć przy fotografowaniu, tak aby wystarczyły małe karty.

    Dla mnie wystarcza jedna karta o pojemności 2 GB na jedno zdjęcie, ;) ale
    wielokrotnie
    zrobione. :) Na dużo zdjęć żadna karta by nie starczyła. :) Przy tym jednym nawet
    zostaje
    duży zapas miejsca. Mam trzy karty (2 GB, 4 GB i 8 GB) ale tej środkowej nie potrafię
    stosownie okleić tak, aby pasowała do aparatu (jej obudowa posypała się) a ostatnia
    trzyma się resztkami sił (także sypie się obudowa). Z ostatnią było prawie OK, ale
    poprawiłem ;) i karta rzadko jest widziana (trzeba kombinować) w aparacie. :)

    Dlaczego te karty mają tak małą wytrzymałość mechaniczną?

    Najlepsze IMO są te z WiFi - bo nie trzeba ich stale wyjmować i wkładać.
    Od wyjmowania i wkładania mam uszkodzone styki -- kartę trzeba zakleić
    taśmą, aby nie była tylko do odczytu.

    BTW -- czy C 450 D łatwo rozkręcić tak, aby dostać się do styków karty?
    Dłubanie bez rozkręcenia jest trudne i niebezpieczne.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 19. Data: 2009-12-07 06:56:38
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    R pisze:
> [...]
    > Niestety teraz stało się modne fotografowanie na zasadzie: zdjęcia seryjne
    > na max prędkości, a później coś się wybierze.

    Dwa bo delikwent może mrugnąć okiem. Przy czasach poniżej 1/30 jeszcze
    jedno bo to z dobrym okiem może być poruszone ;)
    Trudne ekspozycje 'bracketing' o dziwo częściej za pomocą mojego
    utalentowanego kciuka/wskazującego niż normalne z menu. Wolę niech
    bardziej utalentowany 'bracketing z menu' nie zostaje zapomniany na
    trwałe (co mi się zdarza).

    Osobiście cholery dostaje jak se zrobię (niepotrzebną) serię. Kiedy to
    analizować?
    Nawet nie o etapie zdjęciowym (tu jest znana dyskusja i nie będe
    dopowiadał), tylko przy kompie, od razu w głowie spada koncentracja,
    spostrzegawczość na szczegóły itd jak jest 10 podobnych (niema
    identycznych) zdjęć. Do kosza lecą z błahego powodu (chociaż by miały
    ukrytą perełkę).

    Ale temat 'seria czy smakowane pojedyncze' jest stary i nigdy się nie
    skończy.

  • 20. Data: 2009-12-07 10:29:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Czerwinski" hfi8vg$gh8$...@n...onet.pl

    > Dwa bo delikwent może mrugnąć okiem. Przy czasach poniżej 1/30 jeszcze

    Chyba 1/300 s. Według mnie dobrym czasem jest dopiero
    1/1000, ale 1/8000 też bym wykorzystał, gdybym mógł.

> [...]
    kciuka/wskazującego niż normalne z menu. Wolę
    > niech bardziej utalentowany 'bracketing z menu' nie zostaje zapomniany na trwałe

    Ciekawe, jak sobie poradzisz z 'bracketingiem z fleszem palącym niemal na ful.
    (czyli ładującym się do kolejnego błysku kilka sekund)
    Proponuję nieco myślenia i mniej poklatkowości. :)

    --