  • 1. Data: 2009-12-01 17:33:29
    Temat: Czy to normalne dla Tamrona? - stukanie
    Od: "Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Miała być Sigma 17-70 mm f/2.8-4.5 DC Macro jako zamiennik kitu dla Nikona.
    Ale fotki mnie jakoś nie przekonały (Dzieki Paweł W.)
    Pomyślałem, że dość kompromisów i kupiłem Tamron SP AF 17-50 mm f/2.8 XR Di II VC
    z mocowaniem i silnikiem Nikon.
    Próbki przy sztucznym świetle nawet OK. Ale mnie martwi że jak potrząsne
    obiektywem to słyszę lekkie stukanie. Nawet jak przytrzymam pierścienie. Tego
    nie zauważyłem u Nikora i u Sigmy.
    Kupowałem w sklepie. Moge reklamowac, ale może tak już jest u Tamrona?
    Co myślicie. Do fotek nic nie mam, oby się gorszy nie trafił.
    Nawiasem mówiąc, jakbym na początku nie wydawał na jakieś zamienniki, zoomy i
    stałki to sobie policzyłem, że wydałem więcej niż na Nikora 18-50 2,8.
    No ale krew nie woda.

  • 2. Data: 2009-12-01 18:00:11
    Temat: Re: Czy to normalne dla Tamrona? - stukanie
    Od: pwz <d...@d...pl>

    Gil pisze:
> [...]
    > obiektywem to słyszę lekkie stukanie. Nawet jak przytrzymam pierścienie. Tego
    (...)

    Musiałbym porównać z moim, ale na 1. rzut oka sądząc z opisu, to raczej
    dziwne zjawisko. Tzn. u mnie nic nie stuka, nie puka, po prostu działa...
    pwz

  • 3. Data: 2009-12-01 18:05:07
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Gil napisał(a):
> [...]
    > obiektywem to słyszę lekkie stukanie. Nawet jak przytrzymam pierścienie. Tego

    Może to elementy VC?

    --
    Mirek

  • 4. Data: 2009-12-01 18:19:28
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Gil pisze:

    > Pomyślałem, że dość kompromisów i kupiłem Tamron SP AF 17-50 mm f/2.8 XR Di II VC
    > z mocowaniem i silnikiem Nikon.

    Mój ma takie dziwny (jak dla mnie objaw), że jak jest nieostry i celuje
    w jakiś punkt, a potem wyostrzę, to punkt środkowy podskakuje o jakieś
    2-4 milimetry (jak ostrzę na kartkę papieru z odległości ok pół metra).
    Jak jakby w momencie spoczynku była inny układ elementów niż w momencie,
    jak obiektyw "ruszy"?
    Też nie wiem, czy to tak ma być i jest objawem działania stabilizacji,
    czy to coś dziwnego - niepokojącego. Też mam obiektyw nowy - ten sam
    Tamron. Oprócz tego - jak poprawię punkt na który ostrzę i docisnę spust
    to ostrzy idealnie - robiłem test na tej specjalnej kartce z liniami i
    jest perfekcyjnie.

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 5. Data: 2009-12-01 18:21:47
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    John Smith <u...@e...net> napisał(a):

    > Może to elementy VC?

    Mam nadzieję, że masz rację. Ale pójdę jutro do sklepu. Niech pokażą inny
    egzemplarz to porównamy.
    Nawiasem mówiąc byłem zbudowany autofokusem tego Tamrona z Nikon D40.
    Ostrzenie jest porównywalne z Nikorem. Może jak jest więcej pól autofokusa niż
    3 to trwa to troszkę dłużej.
    Niewiele można przeczytać jeszcze o wersji VC ale to tak naprawdę jest
    zupełnie inne szkło z uwagi na średnicę 72 mm. Wygląda na to że nie zepsuli
    wiele z poprzednika 67 mm.

  • 6. Data: 2009-12-01 18:34:01
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    crazy bejbi <t...@n...ma> napisał(a):

> [...]
    > Tamron. Oprócz tego - jak poprawię punkt na który ostrzę i docisnę spust
    > to ostrzy idealnie - robiłem test na tej specjalnej kartce z liniami i

    Na pewno pracuje innaczj niż Sigma, Nikor. Już po paru zdjęciach się
    przekonałem. Mi się trafił "made in Japan" podobno nie maja problemów z F/B
    fockus. Rzeczywiście trafia w punkt. Toteż nie wiem czy reklamowac. Porównam z
    innym. Jak inny w sklepie tez będzie troche telepał to swojego zostawię.

  • 7. Data: 2009-12-01 19:46:08
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Dez., 18:33, "Gil" <g...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > z mocowaniem i silnikiem Nikon.
    > Próbki przy sztucznym świetle nawet OK. Ale mnie martwi że jak potrząsne

    ja bym sie martwil , gdyby tamron VC przy potrzasnieniu nie stukal.
    Po kiego grzyba trzesiesz ? - chcesz uszkodzic ?

    XXX

  • 8. Data: 2009-12-01 19:59:31
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    XX YY <f...@g...com> napisał(a):

    > ja bym sie martwil , gdyby tamron VC przy potrzasnieniu nie stukal.
    > Po kiego grzyba trzesiesz ? - chcesz uszkodzic ?
    >
    > XXX

    Widzę scenę z 4 pancernych gdy porucznikowi z II WP podają Mosina.
    On to oglądą i mówi. Radomski Mauzer nigdy nie klekotał.
    - ale ten sie piachu nie boi.

    To nie bać sie tego piachu?

  • 9. Data: 2009-12-01 20:07:41
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Dez., 20:59, "Gil" <g...@g...pl> wrote:

    > Widzę scenę z 4 pancernych gdy porucznikowi z II WP podają Mosina.
    > On to oglądą i mówi. Radomski Mauzer nigdy nie klekotał.
> [...]

    NIE

    ale piachu mozesz sie bac.

    tamron wymagalby w zasadzie 2 filtrow UV w celu ochrony soczewek .
    jednego z przodu drugiego za tylna soczewka.

    nie wiem dokladnie jak jest w VC , jesli tak jak w poprzedniku to
    zwroc uwage , po wysunieciu obiektywu na dluzsza ogniskowa otwiera
    sie z tylu w obiektywie dziura do wnetrza. Warto o tym wiedziec .
    kiedy znajdziesz sie na piachu.

  • 10. Data: 2009-12-01 20:20:27
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

    XX YY <f...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > zwroc uwage , po wysunieciu obiektywu na dluzsza ogniskowa otwiera
    > sie z tylu w obiektywie dziura do wnetrza. Warto o tym wiedziec .

    Dzieki za fachową pomoc. Rozumiem teraz narzekania, że mało szczelny.