-
Data: 2011-08-18 09:09:08
Temat: Re: jak wygląda przepracowany olej?
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
news:141856296.20110815180154@pik-net.pl...
> Hello DoQ,
>
> Friday, August 12, 2011, 1:16:21 PM, you wrote:
>
>>> To ze olej czarnieje to nie jest jego minus tylko po prostu taki olej ma
>>> dobre wlasnosci myjace.
>> A co jeśli nie będzie miał czego "myć" i spłynie jasny?
>
> To znaczy, że albo samochodem nikt nie jeździ albo spieprzono jego
> szlif i tłoki chodza za ciasno. Osobiście nie miałbym zaufania do
> silnika, który oleju nie zuzywa i przy wymianie olej jest jasny.
Nie da się zrobić za ciasnego tłoka.
Tzn. da się ale to nie wszystko. Są ściśie określone luzy montażowe tłoka w
zależności od jego średnicy, które muszą być utrzymane.
Gdyby ktoś wykonał tłok poniżej dopuszczalnego luzu montażowego to silnik po
prostu się zatrze już na etapie docierania, gdyż jak tylko się nagrzewa to
tłok puchnie i tłok zakorkuje ci cylinder na amen. Przy czym zasada
dobierania luzu montażowego jest taka że najpierw należy wiedzieć z jakiego
stopu jest tłok. Im lepszy stop tym mniejszy luz montazowy można sobie
wykonać.
To że olej jest jasny w silniku mimo dłuższej eksploatacji znaczy że albo ma
słabe właściwości myjące albo silnik ma w bardzo dobrym stanie pierścienie
oraz uszczelniacze zaworów i nie ma przedmuchów. Pierścienie smarujące są
poniżej pierścieni roboczych i jezeli te drugie idealnie utrzymują
szczelność to do pierścieni smarujących nie docierają produkty spalania
paliwa czyli nagar. Tak samo z uszczelniaczami zaworów. Gdy są w idealnym
stanie to produkty spalania nie przenikają w nadmiernej ilości do oleju
smarującego popychacze usczelniaczy.
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 18.08.11 09:26 MZ
Najnowsze wątki z tej grupy
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
Najnowsze wątki
- 2024-12-19 koniki obsiadły kolejki i numerki
- 2024-12-18 Poseł oszukany "na policjanta"
- 2024-12-18 znów chory psychicznie
- 2024-12-18 Katowice => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-18 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Katowice => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=