eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak wygląda przepracowany olej?Re: jak wygląda przepracowany olej?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!news.nask.pl!ne
    ws.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.stw-bonn.de!newsreader4.netcologne.de
    !news.netcologne.de!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
    da.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrad
    a.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <4e44f7b3$0$2487$65785112@news.neostrada.pl> <j22uce$nr1$1@news.onet.pl>
    <j22v47$l83$1@node2.news.atman.pl> <j23235$j0i$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@p...pl>
    Subject: Re: jak wygląda przepracowany olej?
    Date: Thu, 18 Aug 2011 09:09:08 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    Lines: 36
    Message-ID: <4e4cbaac$0$3496$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.55.236.85
    X-Trace: 1313651372 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 3496 80.55.236.85:38431
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2392643
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:141856296.20110815180154@pik-net.pl...
    > Hello DoQ,
    >
    > Friday, August 12, 2011, 1:16:21 PM, you wrote:
    >
    >>> To ze olej czarnieje to nie jest jego minus tylko po prostu taki olej ma
    >>> dobre wlasnosci myjace.
    >> A co jeśli nie będzie miał czego "myć" i spłynie jasny?
    >
    > To znaczy, że albo samochodem nikt nie jeździ albo spieprzono jego
    > szlif i tłoki chodza za ciasno. Osobiście nie miałbym zaufania do
    > silnika, który oleju nie zuzywa i przy wymianie olej jest jasny.

    Nie da się zrobić za ciasnego tłoka.
    Tzn. da się ale to nie wszystko. Są ściśie określone luzy montażowe tłoka w
    zależności od jego średnicy, które muszą być utrzymane.
    Gdyby ktoś wykonał tłok poniżej dopuszczalnego luzu montażowego to silnik po
    prostu się zatrze już na etapie docierania, gdyż jak tylko się nagrzewa to
    tłok puchnie i tłok zakorkuje ci cylinder na amen. Przy czym zasada
    dobierania luzu montażowego jest taka że najpierw należy wiedzieć z jakiego
    stopu jest tłok. Im lepszy stop tym mniejszy luz montazowy można sobie
    wykonać.
    To że olej jest jasny w silniku mimo dłuższej eksploatacji znaczy że albo ma
    słabe właściwości myjące albo silnik ma w bardzo dobrym stanie pierścienie
    oraz uszczelniacze zaworów i nie ma przedmuchów. Pierścienie smarujące są
    poniżej pierścieni roboczych i jezeli te drugie idealnie utrzymują
    szczelność to do pierścieni smarujących nie docierają produkty spalania
    paliwa czyli nagar. Tak samo z uszczelniaczami zaworów. Gdy są w idealnym
    stanie to produkty spalania nie przenikają w nadmiernej ilości do oleju
    smarującego popychacze usczelniaczy.



    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 18.08.11 09:26 MZ

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: