    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Date: Sat, 19 Aug 2017 01:07:57 +0200
    <5994a2df$0$661$65785112@news.neostrada.pl> <on2c73$d2i$1@dont-email.me>
    <on3t1p$e9j$1@node2.news.atman.pl> <on470v$93a$1@dont-email.me>
    <on4lft$65a$2@node2.news.atman.pl> <on4s57$gl6$1@dont-email.me>
    <5995f646$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
    <5995fab2$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <5996cfc4$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
    <on6lhc$fih$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <5996dccc$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
    <on6quv$hm6$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <on7k81$tjj$1@node2.news.atman.pl>
    <59975d3b$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>

    news:59975d3b$0$5147$65785112@news.neostrada.pl...
    > W przypadku R4 teoretycznie nie trzeba, bo sie sily na parze rownowaza.
    > Tzn sumarycznie sie zeruja, ale na lozyska by oddzialywaly.

    Pod warunkiem, że maja równe warunki pracy. Poza tym, przeciwwaga ma jeszcze
    trochę innego znaczenia, stabilizuje pracę, można by porównać do filtru
    dolnoprzepustowego (dodatkowym jest jeszcze koło zamachowe), ścinającego
    niepożądane szpilki.

    > W wanklu tlok sie jednak troche przemieszcza.

    To prawda.

    > Wiec sie daje dwa "cylindry" i sie przemieszczaja w przeciwne strony.
    > Ale i tak zostaje moment sil.

    Tyle, że tam tłok ma pracę 3 razy na obrót, więc w sumie chyba łatwo to
    równoważyć, ale i tak, jak się przyjrzeć, to pewne przeciwwazenie jest,
    tylko nie takie, jak na korbowym, nie trzeba. W końcu wał w wanklu, to nie
    cienki kijaszek, tylko porządna kopyść. I tłok zresztą, kręci się z 1/3
    prędkości wału, przez układ zębatka-mimośród, wał kręci się szybciej.
    Wankla jednak nie rozkminiłem jeszcze na tyle mocno, aby go wyczuć. Trochę
    wiem, sporo popatrzyłem na YT, poczytałem, ale do wyczucia daleko. Musialbym
    dobry model wziąć w łapę i się nim, jak dziecko, pobawić :)

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.