eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajak w silniku wykrywany jest zapłon?Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
  • Data: 2017-08-25 23:07:55
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-08-22 o 18:15, Pszemol pisze:
    > Janusz <j...@o...pl> wrote:
    >> W dniu 2017-08-18 o 20:40, J.F. pisze:
    >>
    >>> Jak nie ma odczepu, to sie robi problem, jak jeden kabel nie przewodzi
    >>> ... ale moze to sie nie zdarza przy tych napieciach :-)
    >>
    >> Raczej sie nie zdarza :) a oporności duże, mierzyłem różne kable zapłonowe
    >> i mają od 3 do nawet 10Kom oporności :) sam kabel, a okazuje się że
    >> świece też są
    >> z opornikami, sam mam takie co jeszcze w środku mają 5k, dla mnie szok
    >> że to w ogóle jeszcze działa.
    >
    > Dlaczego Cię to dziwi że to działa?
    >
    > Bez tych oporów miałbyś straszne zakłócenia w okolicy o takich iskier -
    > radio nie działałoby dobrze.
    >
    > Ograniczenie prądu wyładowania rezystorem nic tu nie przeszkadza - przeskok
    > i tak wymaga pokonania dużo większej oporności między elektrodami świecy.
    >
    Ale te oporności są stosunkowo duże, pamiętam że w maluchu przewody były
    zrobione z drucika oporowego i relatywnie oporność była ich mała.
    A świece z czasem się brudzą i pogarsza się im oporność na izolatorze
    więc potrzeba energii, a większość się jej traci na oporach, wiem że to
    pomaga na zakłócenia ale mimo wszystko jestem zdziwiony :)

    --
    Pozdr
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: