    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jak umyć podwozie przed konserwacją?
    Date: Wed, 23 Jun 2010 12:35:14 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > takie cos jak opisujesz mam kupione do wpsikania w progi - literek na to.
    >
    > ale co do czyszczenia podwozia rozumiem ze nie musze sie specjalnie
    > produkowac zeby domyc do golej blachy (za wyjatkiem lakierowania jakichs
    > ognisk korozji)?

    Sposób naprawy, bo to naprawa, jest taki sam jak w przypadku korozji na drziach
    albo klapie. Oczyszczenie mechaniczne( szczotka, skrobak, papier ścierny),
    zrobienie powłoki fosforanowej ( fosol), dokładne zmycie wodą z mydłem ( biały
    jeleń na przykład) resztek odrdzewiacza, odtłuszczenie, Pomalowanie farbą
    podkładową antykorozyjną ( najlepsza to epoksydowa podkładowa antykorozyjna),
    Pomalowanie farbą nawierzchniową o dużej odporności chemicznej
    (chlorokauczukowa), Nałożenie grubej warstwy dowolnego preparatu do malowania
    podwozi. Tak się robi dla siebie. Fajansiarze malują preparatem smołowym od razu
    na gołą lekko przeczyszczoną blachę. Na początku ładnie wygląda i klient jest
    zadowolony. Nie ma potrzeby malowania całej płyty podłogowej na czarno. Naprawia
    się tylko miejsca uszkodzone.