  • Data: 2010-06-24 10:26:37
    Temat: Re: jak umyć podwozie przed konserwacją?
    Od: Michał Gut <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Fosol - słaby kwas. Mydło biały jeleń - słaba zasada. Nie musi wypłukiwać
    > bo się
    > jakaś sól zrobi. Byś wiedział jak byś nie rzucał w panią od chemii
    > kamieniami

    chciala mnie wyslac na olimpiade z chemii:) serio:)
    ale to bylo w podstawowce i tam sie zakonczyla moja chemiczna edukacja:) nie
    wiedzialem jaki odczyn moze miec mydlo, zawsze skwierczą w reklamach o ph
    5,5 co tak jakby wychodzi w srodku:)

    > :-) . Co Ci na tym ocynku zależy. Cynk zabezpiecza na zasadzie
    > elektrochemicznej
    > a nie poprzez wytworzenie nieprzepuszczalnej odpornej chemicznie warstwy.

    ok ale nie chcialem rujnowac tego co juz jest i dziala z powodu mojego
    widzimisie

    > Ciągłość warstwy cynku nie jest konieczna żeby była ochrona. Popatrz na
    > dachy
    > pokrywane blachą ocynkowaną. Miejscami zardzewiałe a dziury się nie robią
    > dokąd
    > jeszcze trochę cynku zostało. Możesz użyć cynku w spreju żeby ubytki
    > uzupełnić.

    no wlasnie - zawsze podchodzilem do tego cynku w spreju z dystansem - to sie
    bedzie trzymac cynkowanej powierzchni (mechanicznie)? blachy normalnie
    cynkują chyba przez elektrolizę, tak jak chromuje sie inne rzeczy cienką
    warstwą.