  • 41. Data: 2011-04-25 18:16:31
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Filip KK <n...@n...pl> wrote:
    > Chłopczyku.. Spytaj się szklanej kuli, może Ci powie dlaczego akurat 2
    > godziny spałem.

    Aaaa... Czyli cała twoja mądrość w temacie wynika z tego, że ci się kimnęło
    akurat dwie godziny? No to szacun, nie mam pytań. Jesteś prawdziwy wujek
    dobra rada, a po wybudzeniu to i geniusz logiki! ;)

    wit

  • 42. Data: 2011-04-25 18:19:41
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-04-25 10:50, Filip KK pisze:
    > To byłoby zdecydowanie za krótko. Więc spokojnie na wolnych obrotach nie
    > wyłączając silnika odczekałem 2 godzinki, ucinając sobie drzemkę. :)

    A na 4 metrach w sniegu hamowales wczesniej czy pozniej?
    Dziwne, ze cie nikt nie dopadl za bezmyslne smrodzenie przez 2h.
    Szczegolnie, ze to pewnie bylo w bardziej cywilizowanym kraju niz PL.

  • 43. Data: 2011-04-25 18:52:57
    Od: "jerzy.n" <j...@t...de>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:ip3f7l$mho$1@news.dialog.net.pl...
    i śmigam

    > Skoro nie widzisz różnicy między seryjnym 2,7 TDI, a mocno podłubanym 1,9
    > (które w serii miało pewnie ze 130KM)...

    Jest tez jedna zasada , nie podciera sie d... szkłem .Jeśli brak warunków to
    sie nie jeździ w ekstremalnych warunkach i potem narzeka , można jeszcze
    podtlenek azotu ,to ma wykop :-))

  • 44. Data: 2011-04-25 18:54:33
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-04-25 18:19, neoniusz pisze:

    > Dziwne, ze cie nikt nie dopadl za bezmyslne smrodzenie przez 2h.
    > Szczegolnie, ze to pewnie bylo w bardziej cywilizowanym kraju niz PL.

    Pooglądaj kierowcy tirów za granicą na youtubie. Tam potrafi rząd tirów
    (około 200 sztuk) stać po 12 godzin na włączonych silnikach...

    A w Polsce podczas potężnej zamieci śnieżnej z pewnością patrole
    policyjne jeżdżą i sprawdzają czy ktoś się grzeje w samochodzie, hehe..

  • 45. Data: 2011-04-25 18:58:33
    Od: "Roman" <g...@w...pl>

    > Po 20 godzinnym pałowaniu auta za maksymalnymi prędkościami? Wiesz do
    > jakiej temp dochodzi olej? Cały silnik?

    Eeeee a ja to se myślę, że ma rację chłopczyna....ten olej to musiał mieć ze
    2000 stopni...hje hje hje...tym bardziej po przejechaniu 4kkm...

  • 46. Data: 2011-04-25 18:58:53
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > A na 4 metrach w sniegu hamowales wczesniej czy pozniej?
    > Dziwne, ze cie nikt nie dopadl za bezmyslne smrodzenie przez 2h.
    > Szczegolnie, ze to pewnie bylo w bardziej cywilizowanym kraju niz PL.

    Cóż - za opowiadanie bajek jeszcze mandatów nie wklejają, ale za
    włączony silnik na postoju powyżej minuty jak najbardziej.
    W sumie od dawna wiadomo, że bajkopisarz...

  • 47. Data: 2011-04-25 19:01:30
    Od: "jerzy.n" <j...@t...de>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2011-04-25 18:19, neoniusz pisze:
    >
    > Pooglądaj kierowcy tirów za granicą na youtubie. Tam potrafi rząd tirów
    > (około 200 sztuk) stać po 12 godzin na włączonych silnikach...
    Jesli ta zagranica według Ciebie to Białorus , litwa i Ukraina to masz racje
    , sa jednak nowsze metody grzania sie w ciezarowkach ...

  • 48. Data: 2011-04-25 19:25:54
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-04-25 18:16, wit pisze:

    > Aaaa... Czyli cała twoja mądrość w temacie(...)

    Jeśli masz coś mądrego do powiedzenia w temacie, pisz. Wycieczki
    personalne sobie pozostaw dla rówieśników.

  • 49. Data: 2011-04-25 19:30:52
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > I tu pytanie, dlaczego? Czy mógłby mi ktoś to wytłumaczyć? Zakładamy, że
    > jest temp 15 stopni na zewnątrz. Przecież silnik ma wyższą temperaturę na
    > samym starcie, tym samym olej jest ciepły. Chodzi tu o głowicę i o
    > rozszerzalność cieplną stopów aluminium (kanalików olejowych)?

    nie chodzi ani o temp zewnętrzną, ani o temp silnika.
    Chodzi o temperature samej turbiny, która jest skorelowana z obrotami
    silnika.
    Jesli w koncowej fazie jazdy ostro deptałeś utrzymując wysokie oborty
    silnika i wysoką temp spalin ... to zanim wyłaczysz silnik powinieneś chwile
    odczekać (chwila to naprawde chwila - minuta, dwie na wolnych obrotach).
    Jeśli jechałeś normalnie - gasisz silnik jak zaparkujesz i tyle.

    Trzeba też pamiętać, zeby gasić silnik z wolnych obrotów, tzn nie gasic
    kiedy obroty jeszcze nie spadły do jałowych.
    Turbina kręci sie z b.duzą prędkością obrotową (kilkadziesiąttysięcy RPM) i
    jest smarowana olejem silnikowym podawanym przez pompe oleju silnika. Jesli
    wyłączysz auto mając wyższe niż wole obroty, to turbima zanim sie zatrzyma
    wykona jeszcze b. wiele obrotów ... przy zmniejszonym, ew. wogole bez
    smarowania.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 50. Data: 2011-04-25 19:31:12
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-04-25 19:01, jerzy.n pisze:

    > Jesli ta zagranica według Ciebie to Białorus , litwa i Ukraina to masz
    > racje , sa jednak nowsze metody grzania sie w ciezarowkach ...

    Mowa tu o Kanadzie i Stanach zjednoczonych w ciężarówkach nieco
    większych jak te wszystkie nasze. Na youtubie jest z 15 odcinków jak
    chłopak (Polak) jeździł na ciężarówkach w tamtych rejonach. Imho bardzo
    ciekawe rzeczy można na tych filmikach się dowiedzieć i przy okazji
    posłuchać co ma do powiedzenia w temacie kierownik ciężarówki, który
    jeździł kilka lat, w trasach nie rzadko krótszych jak 5 tys km.

    O, znalazłem.. http://www.youtube.com/watch?v=kbjWGagXrk4 Polecam :)
    kilkanaście bardzo ciekawych odcinków :)