eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak to jest z dieslami?Re: jak to jest z dieslami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jak to jest z dieslami?
    Date: Mon, 25 Apr 2011 19:30:52 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 33
    Message-ID: <ip4b4f$5r3$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ip3avv$22j0$1@news.mm.pl> <x...@l...institute.com>
    <ip3d4h$e3v$3@news.net.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: edr131.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1303752655 5987 83.21.3.131 (25 Apr 2011 17:30:55 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 25 Apr 2011 17:30:55 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6090
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: cita
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2363891
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:ip3d4h$e3v$3@news.net.icm.edu.pl...
    > I tu pytanie, dlaczego? Czy mógłby mi ktoś to wytłumaczyć? Zakładamy, że
    > jest temp 15 stopni na zewnątrz. Przecież silnik ma wyższą temperaturę na
    > samym starcie, tym samym olej jest ciepły. Chodzi tu o głowicę i o
    > rozszerzalność cieplną stopów aluminium (kanalików olejowych)?

    nie chodzi ani o temp zewnętrzną, ani o temp silnika.
    Chodzi o temperature samej turbiny, która jest skorelowana z obrotami
    silnika.
    Jesli w koncowej fazie jazdy ostro deptałeś utrzymując wysokie oborty
    silnika i wysoką temp spalin ... to zanim wyłaczysz silnik powinieneś chwile
    odczekać (chwila to naprawde chwila - minuta, dwie na wolnych obrotach).
    Jeśli jechałeś normalnie - gasisz silnik jak zaparkujesz i tyle.

    Trzeba też pamiętać, zeby gasić silnik z wolnych obrotów, tzn nie gasic
    kiedy obroty jeszcze nie spadły do jałowych.
    Turbina kręci sie z b.duzą prędkością obrotową (kilkadziesiąttysięcy RPM) i
    jest smarowana olejem silnikowym podawanym przez pompe oleju silnika. Jesli
    wyłączysz auto mając wyższe niż wole obroty, to turbima zanim sie zatrzyma
    wykona jeszcze b. wiele obrotów ... przy zmniejszonym, ew. wogole bez
    smarowania.




    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: