-
81. Data: 2011-06-17 16:36:07
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
news:124rz7tbigt74.17bqke47802gj$.dlg@40tude.net...
> Dnia Fri, 17 Jun 2011 15:17:24 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):
>
>> co mam jeszcze opisywać?
>> To, ze przy zmniejszeniu cisnienia zmieni sie obwód koła i zmieni sie
>> prędkość obrotowa koła i że istnieją między tymi wielkościami zależności
>> i
>> to, ze skoro materiału jest tyle samo, a jednak zmniejsza sie obwód to
>> gdzies sie musi podziać?
>
> W zwiększonej grubości? To jest guma. Nie będzie tajemniczego
> "fałdowania".
zapominasz co jest w oponie - a tam jest (zwykle) stal, która nie jest
rozciągliwa.
Mówimy o oponie, a nie dętce.
>
> A ja nadal twierdzę, że to nie jest *jedyne* zjawisko, które jest brane
> pod uwagę.
a ja nie twierdze, ja wiem, ze to jest _jedyne_ zjawisko - znaczy sie
prędkość.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
82. Data: 2011-06-17 16:37:04
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "marek" <k...@o...bn> napisał w wiadomości
news:itfkvd$2i8$1@inews.gazeta.pl...
>> nie powinno tylko sie da, a dowód na to przedstawilem już w kilku postach
>> pokazując to, ze zjawisko zostalo wykorzystane przez producentów
>> samochodów do minitorowania cisnienia w kołach, bez umieszczania w nich
>> czujników cisnienia.
>
> i ten system nie glupieje podczas jazdy w zakrecie?
brane są odczyty z 4 kół, poza tym odczyty są uśredniane.
System nie jest bardzo dokładny, a do pomiaru potrzeba przejechać pewien
odcinek.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
83. Data: 2011-06-17 16:38:37
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
news:itflhn$46u$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2011-06-17 11:52, Kuba (aka cita) pisze:
>
>>>>> "Intuicja" to najgorszy przyrząd pomiarowy.
>>>>
>>>> Zgadzam się, dlatego bardziej mnie przekonuje teoria + praktyka. Niż
>>>> luźne gdybanie, o wirtualnej odległości od asfaltu, wpływie odległości
>>>> klocków itp.
>>>
>>> To bierz kredę, pompkę i sprawdź.
>>
>>
>> może ktoś w koncu odpowie mi na pytanie jak mierzą cisnienie samochody z
>> kontrolą cisnienia w kołach, które wykorzystują do tego czujniki ABSu i
>
> Może producent Ci pomoże:)
> http://www.volkswagen.pl/leksykon/516/
jakbyś przeczytał całość wątku, to wiedziałbyś, ze to nie było ptanie tylko
odpowiedz dla tych co nie wiedzą o istnieniu tych systemów ;-)
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
84. Data: 2011-06-17 16:39:21
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "marek" <k...@o...bn>
> Może inżynierzy vw, mają większy IQ niż statystyczny pingwin, w którego
> starasz się wcielić i np. uwzględnili w swoich algorytmach tak banalne
> problemy.
ale konkretnie jak je wcielili?
-
85. Data: 2011-06-17 16:39:43
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "marek" <k...@o...bn> napisał w wiadomości
news:itfmb1$6ci$1@inews.gazeta.pl...
>> "Wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach informuje kierowcę o spadku
>> ciśnienia za pomocą sygnału dźwiękowego i zapalenia kontrolki. W
>> przypadku obniżenia ciśnienia w którymś z kół, *zmienia się średnica
>> opony i koło obraca się szybciej*, mimo stałej prędkości pojazdu. Czujnik
>> ABS wykrywa różnicę prędkości poszczególnych kół i sygnalizuje spadek
>> ciśnienia."
>
> czyli jak skrecamy, to system informaje nas ze mamy flaka ?
nie bój sie, nie informuje, wbrew pozorom producent przewidział możliwość
skręcania samochodem z czujnikami cisnienia opartymi na ABSie.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
86. Data: 2011-06-17 16:41:08
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "marek" <k...@o...bn>
> nie bój sie, nie informuje, wbrew pozorom producent przewidział możliwość
> skręcania samochodem z czujnikami cisnienia opartymi na ABSie.
konrety podaj
-
87. Data: 2011-06-17 16:45:00
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "marek" <k...@o...bn> napisał w wiadomości
news:itfp28$ed8$1@inews.gazeta.pl...
>> nie bój sie, nie informuje, wbrew pozorom producent przewidział możliwość
>> skręcania samochodem z czujnikami cisnienia opartymi na ABSie.
>
> konrety podaj
konkrety to pewnie są tajemnicą danego producenta, ale z duzym
prawdopodobieństwem można stwierdzić, ze ubytek cisnienia zwykle następuje w
jedyn kole w jedym czasie, a kołą są 4
Można więc z duzym prawdopodobieństwem założyć, ze skoro przednie koło
jedzie po mniejszym promieniu, to tylne też i można te wartości porównać i
skompensować, zwlaszcza, ze cały system działa w oparciu o uśrednianie
prędkości z jakiegoś odcinka i skorelować to z pewnymi zakresami prędkości,
dla których kąt skrętu przy prędkościach 5 km/h może być inny i dla
prędkości podróżnych też innych.
Nie wspominam już o tak banalnym rozwiązaniu jak ... np. odczyć kata skrętu
z ... czujnika kąta skrętu
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
88. Data: 2011-06-17 16:45:49
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
news:itfp9f$eu5$1@inews.gazeta.pl...
(...)
tak na marginesie - podważasz istmienie takich sytstemów w VAGach, czy BMW?
Chcesz, przez swoje pytania powiedziec, ze tych systemów nie ma i nie
działąją?
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
89. Data: 2011-06-17 16:48:16
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "marek" <k...@o...bn>
> tak na marginesie - podważasz istmienie takich sytstemów w VAGach, czy
> BMW?
> Chcesz, przez swoje pytania powiedziec, ze tych systemów nie ma i nie
> działąją?
podwazam zasade dzialania o ktorej tu piszesz. test z kreda jest na to
dowodem. jakos bardziej wierze w ta krede niz w to co napisales jeden post
wyzej.
-
90. Data: 2011-06-17 16:52:07
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "marek" <k...@o...bn> napisał w wiadomości
news:itfpfj$fdu$1@inews.gazeta.pl...
>> tak na marginesie - podważasz istmienie takich sytstemów w VAGach, czy
>> BMW?
>> Chcesz, przez swoje pytania powiedziec, ze tych systemów nie ma i nie
>> działąją?
>
> podwazam zasade dzialania o ktorej tu piszesz. test z kreda jest na to
> dowodem. jakos bardziej wierze w ta krede niz w to co napisales jeden post
> wyzej.
Ja Cie przekonywać nie mam zamiaru, bo nie moja w tym rola.
Chcesz dociekać algorytmów i dokładnych zasad działania - use google luke -
jestem pewien, ze uda Ci sie znaleźć satysfakcjonujące dla Ciebie
informacje.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka