  • 201. Data: 2011-06-28 01:23:55
    Temat: Re: jak oni to robiš ?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 27 Jun 2011 20:18:55 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Z odchyłami na inne, nieuwzględnione parametry.

    Zapewne chodzi o to teleportowanie się kawałka opony do wymiaru X?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 202. Data: 2011-06-28 01:44:01
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-24 17:28, Arek pisze:

    > Dlatego, że jest to okrąg. W trakcie jazdy to jak duży jest "flak" ma
    > wpływ tylko i wyłącznie na promień. I promień liczymy pomiędzy środkiem
    > a punktem styku z asfaltem.

    Czyli na rysunku:
    http://img5.imageshack.us/img5/8731/kolofp.png
    Dlaczego ten "promień" ma być liczony po linii czerwonej, a nie
    zielonej, albo niebieskiej?
    Wszystkie trzy są tak jak piszesz "pomiędzy środkiem a punktem styku z
    asfaltem"

    Odpowiedź uzasadnij.

  • 203. Data: 2011-06-28 01:58:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-27 23:28, Wojtek Borczyk pisze:

    > Ale sęk w tym, że tych poślizgów właśnie *nie*można* pomijać - opona nie
    > jest na stałe "przyklejona" do podłoża w każdym punkcie styczności! :)

    I ten poślizg to jest moim zdaniem rozwiązanie.
    Im ciśnienie mniejsze tym większy nacisk na bokach opony, a mniejszy w
    środku. A im wyższy nacisk na daną część opony tym większy udział w
    przyczepności ma ta część - pozostałe będą mogły się wtedy ślizgać.

    Boki opony się wyginają i powodują że przyczepność przy bardzo dużym
    spadku ciśnienia zapewniona jest nie przez obwód bieżnika, a obwód boku
    opony.
    Przy mniejszych różnicach ciśnienia, te różnice są mniejsze ale nadal są.

    Tyle że nie ma to wiele wspólnego ze "zmianą promienia" liczonego jako
    odległość między osią obrotu koła a najbliższym punktem styku z
    nawierzchnią i podstawianego do wzorów na obwód okręgu.

  • 204. Data: 2011-06-28 06:19:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > Chyba jednak nie złapałeś przekazu.

    Nie zauważyłem, że był.

  • 205. Data: 2011-06-28 09:30:40
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-27 20:08, Borys Pogoreło pisze:

    > Nie chce mi się niszczyć opon, by udowadniać wasze nieuctwo matematyczne.
    > :-)

    Czyli przeprowadziłeś test i nie potwierdził Twojej, dość oryginalnej
    teorii?:)

    A.

  • 206. Data: 2011-06-28 09:31:35
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-27 23:41, Massai pisze:

    > To ja mam chyba jakieś wadliwe opony, muszę z reklamacją pójść.
    >
    > Gdzieś Ty widział stalowy kord w BIEŻNIKU?
    > Rozumiem że jak zabuksujesz kołami to sypiesz iskrami?

    Może chodzi o tę część co jest pod asfaltem. Wówczas może i idą iskry
    ale ich nie widać.

    A.

  • 207. Data: 2011-06-28 09:35:02
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-28 01:21, Borys Pogoreło pisze:

    > Podobnie jak niektórzy czytają wybiórczo. Wklejony przeze mnie cytat z
    > wartościami liczbowymi po cichu opuściłeś?

    Nie przypominam sobie abyś, wklejał jakieś obliczenia. Może chodziło Ci
    o coś takiego:

    "Zamiast "gdybać", z czystej ciekawości zrobię dziś po południu
    odpowiedni test i podzielę się z Wami wynikami :) "

    Natomiast po wykonaniu testu:

  • 208. Data: 2011-06-28 09:59:30
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Tue, 28 Jun 2011, Arek wrote:

> [...]
    >
    > "Zamiast "gdybać", z czystej ciekawości zrobię dziś po południu odpowiedni
    > test i podzielę się z Wami wynikami :) "

    To akurat ja napisałem i jak najbardziej mam zamiar ten test przeprowadzić
    :)

    W.

  • 209. Data: 2011-06-28 14:20:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
> [...]
    > Czyli 5% mniej. I o tyle przekłamie licznik. "
    >Z odchyłami na inne, nieuwzględnione parametry.

    teraz dopiero trafilem, widze ze przyklad mielismy podobny, tylko
    wnioski inne :-)
    Problem jest taki ze bieznik opony sie ugina, a nie kurczy. i nadal ma
    3.15m
    I kolo sie kreci bez poslizgu po asfalcie, wiec po jednym obrocie
    przebywa 3.15m.

    Z odchylami na rozciagliwosc bieznika (a biezniku stal), na
    mikroposlizgi i inne nieuwzglednione zjawiska.

    Jak widac po tych tych systemach - zmiana efektywnego obwodu jest.
    Ale IMO znacznie mniejsza niz zmiana promienia.

    J.

  • 210. Data: 2011-06-28 14:22:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Massai" napisał w wiadomości
    >To ja mam chyba jakieś wadliwe opony, muszę z reklamacją pójść.
    >Gdzieś Ty widział stalowy kord w BIEŻNIKU?
    >Rozumiem że jak zabuksujesz kołami to sypiesz iskrami?

    A co - ty masz kord gumowy, czy bieznikiem nazywasz tylko wystajace
    klocki gumy, nie patrzac na to co jest centymetr pod nimi ?

    Ma to jakas fachowa nazwe ktorej powinnismy uzywac ?

    J.