-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl
!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Tue, 28 Jun 2011 01:58:47 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
Thunderbird/3.1.11
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: jak oni to robią ?
References: <4df9f654$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
<itcu12$dta$3@inews.gazeta.pl> <itcuk7$d5h$1@news.onet.pl>
<itd08u$nq3$1@inews.gazeta.pl> <itd4q5$9in$1@inews.gazeta.pl>
<4...@n...home.net.pl> <4dfa2336$1@news.home.net.pl>
<itet2g$id7$2@inews.gazeta.pl>
<4dfc791b$0$2492$65785112@news.neostrada.pl>
<itmt95$711$1@inews.gazeta.pl>
<4e02761e$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
<iu2afo$b65$1@inews.gazeta.pl>
<1ngdx0ha5vij3.aiuvsnayihkb$.dlg@40tude.net>
<iu98p6$qbc$2@inews.gazeta.pl>
<1bvpxspnmcsan$.2q9bffemqe63.dlg@40tude.net>
<a...@m...astro.amu.edu.pl>
In-Reply-To: <a...@m...astro.amu.edu.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 24
Message-ID: <4e091933$0$2461$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.128.32
X-Trace: 1309219123 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2461 83.11.128.32:28762
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2379716
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-06-27 23:28, Wojtek Borczyk pisze:
> On Mon, 27 Jun 2011, Borys Pogoreło wrote:
>
>> Ale skoro nie ogarniasz tego, że koło samochodu się porusza po
>> asfalcie obwodem (pomijając ew. poślizgi), a nie 2?r, to nie
>> porozmawiamy.
>
> Ale sęk w tym, że tych poślizgów właśnie *nie*można* pomijać - opona nie
> jest na stałe "przyklejona" do podłoża w każdym punkcie styczności! :)
I ten poślizg to jest moim zdaniem rozwiązanie.
Im ciśnienie mniejsze tym większy nacisk na bokach opony, a mniejszy w
środku. A im wyższy nacisk na daną część opony tym większy udział w
przyczepności ma ta część - pozostałe będą mogły się wtedy ślizgać.
Boki opony się wyginają i powodują że przyczepność przy bardzo dużym
spadku ciśnienia zapewniona jest nie przez obwód bieżnika, a obwód boku
opony.
Przy mniejszych różnicach ciśnienia, te różnice są mniejsze ale nadal są.
Tyle że nie ma to wiele wspólnego ze "zmianą promienia" liczonego jako
odległość między osią obrotu koła a najbliższym punktem styku z
nawierzchnią i podstawianego do wzorów na obwód okręgu.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.06.11 06:19 cef
- 28.06.11 09:30 Arek
- 28.06.11 09:31 Arek
- 28.06.11 09:35 Arek
- 28.06.11 09:59 Wojtek Borczyk
- 28.06.11 14:20 J.F
- 28.06.11 14:22 J.F
- 28.06.11 14:57 AZ
- 28.06.11 18:25 Massai
- 28.06.11 19:34 Wojtek Borczyk
- 28.06.11 19:49 J.F
- 28.06.11 20:00 Wojtek Borczyk
- 28.06.11 20:39 RoMan Mandziejewicz
- 28.06.11 22:18 Irek N.
- 28.06.11 22:39 Irek N.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-10-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=