-
121. Data: 2011-06-18 20:09:29
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4dfcc9dc$0$2446$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Wraz z możliwością adaptacji po pozamienianiu kół miejscami - chociaż
> oczywiście fałszywy alarm w takiej sytuacji jest nieunikniony, ale tylko
> jeden.
jak już pisalem wyżej - jest przycisk "reset" który powoduje przyjęcie
danych bieżacych jako wyjściowe. \
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
122. Data: 2011-06-19 23:31:24
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2011-06-17 16:39, marek pisze:
>> Może inżynierzy vw, mają większy IQ niż statystyczny pingwin, w
>> którego starasz się wcielić i np. uwzględnili w swoich algorytmach tak
>> banalne problemy.
>
> ale konkretnie jak je wcielili?
może liczą średnią z prostej jazdy, a może coś innego równie "złożonego"?:)
A.
-
123. Data: 2011-06-19 23:34:44
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2011-06-17 16:48, marek pisze:
>> tak na marginesie - podważasz istmienie takich sytstemów w VAGach, czy
>> BMW?
>> Chcesz, przez swoje pytania powiedziec, ze tych systemów nie ma i nie
>> działąją?
>
> podwazam zasade dzialania o ktorej tu piszesz. test z kreda jest na to
> dowodem. jakos bardziej wierze w ta krede niz w to co napisales jeden
> post wyzej.
Dobre:) Firmy sprzedają systemy, których nie ma bo podobno ktoś zrobił
test z kredą, którego nikt nie widział:) Takie rzeczy tylko na polskich
newsach:)
A.
-
124. Data: 2011-06-19 23:42:04
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2011-06-17 17:26, wit pisze:
> Arek<a...@a...pl> wrote:
>> Jeżeli mamy coś takiego
>>
>> --------------\_______________
>>
>> śnieg asfalt
>>
>> to oczywiste jest, że będzie ściągać i być może tak wyglądała sytuacja o
>> której piszesz.
>>
>> _______________--------------
>> --------------/
>> koleina z wodą asfalt
>>
>> to oczywiście, że tak, ale opory toczenia nie mają tu nic do rzeczy.
>
> A napisałeś, że uważasz tak: "Jeżeli ściąga w jakąś stronę to możliwości są
> dwie: 1. Ta sama prędkość obrotowa, a różne obwody" - i właśnie tą możliwość
> uznałeś za słuszną. Tymczasem, jak sam pokazujesz na powyższych rysunkach,
> żeby ściągało wcale nie musi to być prawdą.
A tych dwóch możliwościach napisałem, w warunkach gdy nie występują inne
czynniki. Jazda w koleinie, tudzież po hałdach śniegu to jakby nieco
insza inszość.
Pozdrawiam,
A.
-
125. Data: 2011-06-19 23:43:45
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2011-06-17 17:43, Kuba (aka cita) pisze:
>> Czyli poziom jest taki sam tylko różna nawierzchnia, czyli różne opory
>> toczenia, ściągania nie odnotowałem.
>
> skoro jedna strona będzie bardziej hamowana to jak możesz nie odnotować
> ściągania?!
> Wyjaśnij mi to zjawisko fizyczne..
Jeżeli te opory toczenia będą na tyle duże aby zmniejszyć prędkość
obrotową koła to tak, zacznie ściągać. Ale jeżeli koło będzie się
kręciło z tą samą prędkością co inne to co spowoduje zmianę toru jazdy?
A.
-
126. Data: 2011-06-19 23:49:41
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2011-06-17 17:42, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Arek,
>
> Friday, June 17, 2011, 3:27:45 PM, you wrote:
>
>>>>>> A jak wytłumaczysz takie zjawisko, jak w jednej oponie jest mniej
>>>>>> powietrza to zaczyna lekko ściągać?
>>>>> Zwiększonymi oporami toczenia - czy to nie jest oczywiste?
>>>> Jeżeli ściąga w jakąś stronę to możliwości są dwie:
>>>> 1. Ta sama prędkość obrotowa, a różne obwody
>>>> 2. Takie same obwody a różna prędkość obrotowa
>>>> Reasumując: Ty twierdzisz, że mimo zmiany promienia obwód pozostaje ten
>>>> sam a koło się wolniej kręci i hamując pojazd zmienia jego trakcję, a ja
>>>> obstawiam, jednak pkt. 1 - który nadal jest dla mnie bardziej oczywisty.
>>> Czytasz to, na co odpowiadasz? Ściąganie jest związane z większymi
>>> oporami toczenia. Nic do tego obwód nie ma.
>> Czego nie zrozumiałeś z tego co napisałem? Postaram się prościej jeżeli
>> chcesz.
>> Opory toczenia same w sobie nie powodują skrętu, mogą wpłynąć na
>> prędkość obrotową, czyli pkt. 2. A czy one są na tyle duże, aby jedno z
>> kół zaczęło się wolniej obracać od innych?...
>
> Czy ty masz pojęcie, jak działa układ kierowniczy w samochodzie?
> Zwiększone opory toczenia z jednej strony powodują powstanie siły
> doprowadzającej do skrętu samochodu, który musisz powstrzymywać
> kierownicą. To się nazywa ściąganie.
No teraz to się popisałeś:)
> *PLONK!* warning za głupotę.
Lepiej narysuj sobie tego PLONKA tą swoją magiczną kredą na oponach.
Może uda Ci się udowodnić jakąś nową teorię, łamiącą podstawy matematyki
i fizyki.
A.
-
127. Data: 2011-06-20 09:36:05
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2011-06-18 12:08, Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2011-06-17 08:43, Arek pisze:
>> W dniu 2011-06-16 17:37, Big Jack pisze:
>>> W wiadomości
>>> news://news-archive.icm.edu.pl/4dfa22ee@news.home.ne
t.pl
>>> *Big Jack* napisał(-a):
>>>
>>>
>>>> Nawet jak będzie kwadratem, to obwód będzie ten sam. Na jeden obwód
>>> ^^^^^
>>> obrót oczywiście
>>
>>
>> Wzór na obwód koła to w której klasie szkoły podstawowej był wprowadzony?
>
> Obwód koła? Prawdopodobnie pomyliłeś ze wzorem na obwód okręgu i stąd
> Twój błąd.
Gdybym napisał o okręgu, to znalazłby się naukowiec Twojego pokroju,
który by odkrył że koło w samochodzie nie jest okręgiem więc wzór nie ma
zastosowania.
Tak nawiasem, czy wzór na obwód koła/okręgu, w przypadku koła nie ma
zastosowania, jeśli tak to dlaczego? No i o polecam lekturę
odpowiedniego podręcznika ze szkoły podstawowej:)
A.
-
128. Data: 2011-06-20 19:05:21
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
news:itlqig$are$2@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2011-06-17 17:43, Kuba (aka cita) pisze:
>
>>> Czyli poziom jest taki sam tylko różna nawierzchnia, czyli różne opory
>>> toczenia, ściągania nie odnotowałem.
>>
>> skoro jedna strona będzie bardziej hamowana to jak możesz nie odnotować
>> ściągania?!
>> Wyjaśnij mi to zjawisko fizyczne..
>
> Jeżeli te opory toczenia będą na tyle duże aby zmniejszyć prędkość
> obrotową koła to tak, zacznie ściągać. Ale jeżeli koło będzie się kręciło
> z tą samą prędkością co inne to co spowoduje zmianę toru jazdy?
wyobraź sobie, ze hamulce w samochodzie działają również wtedy, kiedy nie
zachodzi zjawisko poślizgu.
Wiec wzrost oporów toczenia jest niczym innym jak działaniem hamulca, tyle
ze z jednej strony.
Jesli więc coś jest hamowane to zmniejsza sie jego prędkość, a jesli
zmniejsza sie prędkość z jednej strony to samochód będzie skręcał.
Nie ma więc możliwości, abu jedne koła miały większy opór toczenia i nie
powodowały ściągania.
EOT.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
129. Data: 2011-06-21 13:09:46
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2011-06-20 19:05, Kuba (aka cita) pisze:
>
> Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> news:itlqig$are$2@inews.gazeta.pl...
>> W dniu 2011-06-17 17:43, Kuba (aka cita) pisze:
>>
>>>> Czyli poziom jest taki sam tylko różna nawierzchnia, czyli różne opory
>>>> toczenia, ściągania nie odnotowałem.
>>>
>>> skoro jedna strona będzie bardziej hamowana to jak możesz nie odnotować
>>> ściągania?!
>>> Wyjaśnij mi to zjawisko fizyczne..
>>
>> Jeżeli te opory toczenia będą na tyle duże aby zmniejszyć prędkość
>> obrotową koła to tak, zacznie ściągać. Ale jeżeli koło będzie się
>> kręciło z tą samą prędkością co inne to co spowoduje zmianę toru jazdy?
>
> wyobraź sobie, ze hamulce w samochodzie działają również wtedy, kiedy
> nie zachodzi zjawisko poślizgu.
>
> Wiec wzrost oporów toczenia jest niczym innym jak działaniem hamulca,
> tyle ze z jednej strony.
> Jesli więc coś jest hamowane to zmniejsza sie jego prędkość, a jesli
> zmniejsza sie prędkość z jednej strony to samochód będzie skręcał.
>
> Nie ma więc możliwości, abu jedne koła miały większy opór toczenia i nie
> powodowały ściągania.
Nie ma możliwości aby oba koła kręciły się z taką samą prędkością i
nastąpiło ściąganie. Jeżeli opory toczenia nie są tak duże aby
wprowadzić koło w poślizg to tor jazdy zostanie zachowany. No chyba, że
samochód może się odkształcać i koło które ma większe opory spowoduje
zgięcie konstrukcji ale to chyba przypadek szczególny:)
A.
-
130. Data: 2011-06-22 13:07:03
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:itetb9$20p$1@news.onet.pl...
> Dnia 2011-06-17 07:47, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>>>
>>> I rysunek: http://img259.imageshack.us/img259/4871/kolosg2.png
>>
>> Znaczy Twoim zdaniem koło pod asfalt wchodzi?
>> LOL !!!!
>
> A Twoim zdaniem gdzie podziewa się ta zbrojona guma z tego rysunku?:
Leży sobie na ziemi, POZA obwodem koła.