eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak oni to robią ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 253

  • 121. Data: 2011-06-18 20:09:29
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:4dfcc9dc$0$2446$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > Wraz z możliwością adaptacji po pozamienianiu kół miejscami - chociaż
    > oczywiście fałszywy alarm w takiej sytuacji jest nieunikniony, ale tylko
    > jeden.

    jak już pisalem wyżej - jest przycisk "reset" który powoduje przyjęcie
    danych bieżacych jako wyjściowe. \


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka



  • 122. Data: 2011-06-19 23:31:24
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-17 16:39, marek pisze:
    >> Może inżynierzy vw, mają większy IQ niż statystyczny pingwin, w
    >> którego starasz się wcielić i np. uwzględnili w swoich algorytmach tak
    >> banalne problemy.
    >
    > ale konkretnie jak je wcielili?

    może liczą średnią z prostej jazdy, a może coś innego równie "złożonego"?:)

    A.


  • 123. Data: 2011-06-19 23:34:44
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-17 16:48, marek pisze:
    >> tak na marginesie - podważasz istmienie takich sytstemów w VAGach, czy
    >> BMW?
    >> Chcesz, przez swoje pytania powiedziec, ze tych systemów nie ma i nie
    >> działąją?
    >
    > podwazam zasade dzialania o ktorej tu piszesz. test z kreda jest na to
    > dowodem. jakos bardziej wierze w ta krede niz w to co napisales jeden
    > post wyzej.


    Dobre:) Firmy sprzedają systemy, których nie ma bo podobno ktoś zrobił
    test z kredą, którego nikt nie widział:) Takie rzeczy tylko na polskich
    newsach:)


    A.


  • 124. Data: 2011-06-19 23:42:04
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-17 17:26, wit pisze:
    > Arek<a...@a...pl> wrote:
    >> Jeżeli mamy coś takiego
    >>
    >> --------------\_______________
    >>
    >> śnieg asfalt
    >>
    >> to oczywiste jest, że będzie ściągać i być może tak wyglądała sytuacja o
    >> której piszesz.
    >>
    >> _______________--------------
    >> --------------/
    >> koleina z wodą asfalt
    >>
    >> to oczywiście, że tak, ale opory toczenia nie mają tu nic do rzeczy.
    >
    > A napisałeś, że uważasz tak: "Jeżeli ściąga w jakąś stronę to możliwości są
    > dwie: 1. Ta sama prędkość obrotowa, a różne obwody" - i właśnie tą możliwość
    > uznałeś za słuszną. Tymczasem, jak sam pokazujesz na powyższych rysunkach,
    > żeby ściągało wcale nie musi to być prawdą.

    A tych dwóch możliwościach napisałem, w warunkach gdy nie występują inne
    czynniki. Jazda w koleinie, tudzież po hałdach śniegu to jakby nieco
    insza inszość.

    Pozdrawiam,
    A.


  • 125. Data: 2011-06-19 23:43:45
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-17 17:43, Kuba (aka cita) pisze:

    >> Czyli poziom jest taki sam tylko różna nawierzchnia, czyli różne opory
    >> toczenia, ściągania nie odnotowałem.
    >
    > skoro jedna strona będzie bardziej hamowana to jak możesz nie odnotować
    > ściągania?!
    > Wyjaśnij mi to zjawisko fizyczne..

    Jeżeli te opory toczenia będą na tyle duże aby zmniejszyć prędkość
    obrotową koła to tak, zacznie ściągać. Ale jeżeli koło będzie się
    kręciło z tą samą prędkością co inne to co spowoduje zmianę toru jazdy?

    A.


  • 126. Data: 2011-06-19 23:49:41
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-17 17:42, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Arek,
    >
    > Friday, June 17, 2011, 3:27:45 PM, you wrote:
    >
    >>>>>> A jak wytłumaczysz takie zjawisko, jak w jednej oponie jest mniej
    >>>>>> powietrza to zaczyna lekko ściągać?
    >>>>> Zwiększonymi oporami toczenia - czy to nie jest oczywiste?
    >>>> Jeżeli ściąga w jakąś stronę to możliwości są dwie:
    >>>> 1. Ta sama prędkość obrotowa, a różne obwody
    >>>> 2. Takie same obwody a różna prędkość obrotowa
    >>>> Reasumując: Ty twierdzisz, że mimo zmiany promienia obwód pozostaje ten
    >>>> sam a koło się wolniej kręci i hamując pojazd zmienia jego trakcję, a ja
    >>>> obstawiam, jednak pkt. 1 - który nadal jest dla mnie bardziej oczywisty.
    >>> Czytasz to, na co odpowiadasz? Ściąganie jest związane z większymi
    >>> oporami toczenia. Nic do tego obwód nie ma.
    >> Czego nie zrozumiałeś z tego co napisałem? Postaram się prościej jeżeli
    >> chcesz.
    >> Opory toczenia same w sobie nie powodują skrętu, mogą wpłynąć na
    >> prędkość obrotową, czyli pkt. 2. A czy one są na tyle duże, aby jedno z
    >> kół zaczęło się wolniej obracać od innych?...
    >
    > Czy ty masz pojęcie, jak działa układ kierowniczy w samochodzie?
    > Zwiększone opory toczenia z jednej strony powodują powstanie siły
    > doprowadzającej do skrętu samochodu, który musisz powstrzymywać
    > kierownicą. To się nazywa ściąganie.

    No teraz to się popisałeś:)



    > *PLONK!* warning za głupotę.

    Lepiej narysuj sobie tego PLONKA tą swoją magiczną kredą na oponach.
    Może uda Ci się udowodnić jakąś nową teorię, łamiącą podstawy matematyki
    i fizyki.

    A.



  • 127. Data: 2011-06-20 09:36:05
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-18 12:08, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2011-06-17 08:43, Arek pisze:
    >> W dniu 2011-06-16 17:37, Big Jack pisze:
    >>> W wiadomości
    >>> news://news-archive.icm.edu.pl/4dfa22ee@news.home.ne
    t.pl
    >>> *Big Jack* napisał(-a):
    >>>
    >>>
    >>>> Nawet jak będzie kwadratem, to obwód będzie ten sam. Na jeden obwód
    >>> ^^^^^
    >>> obrót oczywiście
    >>
    >>
    >> Wzór na obwód koła to w której klasie szkoły podstawowej był wprowadzony?
    >
    > Obwód koła? Prawdopodobnie pomyliłeś ze wzorem na obwód okręgu i stąd
    > Twój błąd.

    Gdybym napisał o okręgu, to znalazłby się naukowiec Twojego pokroju,
    który by odkrył że koło w samochodzie nie jest okręgiem więc wzór nie ma
    zastosowania.

    Tak nawiasem, czy wzór na obwód koła/okręgu, w przypadku koła nie ma
    zastosowania, jeśli tak to dlaczego? No i o polecam lekturę
    odpowiedniego podręcznika ze szkoły podstawowej:)

    A.





  • 128. Data: 2011-06-20 19:05:21
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:itlqig$are$2@inews.gazeta.pl...
    >W dniu 2011-06-17 17:43, Kuba (aka cita) pisze:
    >
    >>> Czyli poziom jest taki sam tylko różna nawierzchnia, czyli różne opory
    >>> toczenia, ściągania nie odnotowałem.
    >>
    >> skoro jedna strona będzie bardziej hamowana to jak możesz nie odnotować
    >> ściągania?!
    >> Wyjaśnij mi to zjawisko fizyczne..
    >
    > Jeżeli te opory toczenia będą na tyle duże aby zmniejszyć prędkość
    > obrotową koła to tak, zacznie ściągać. Ale jeżeli koło będzie się kręciło
    > z tą samą prędkością co inne to co spowoduje zmianę toru jazdy?

    wyobraź sobie, ze hamulce w samochodzie działają również wtedy, kiedy nie
    zachodzi zjawisko poślizgu.

    Wiec wzrost oporów toczenia jest niczym innym jak działaniem hamulca, tyle
    ze z jednej strony.
    Jesli więc coś jest hamowane to zmniejsza sie jego prędkość, a jesli
    zmniejsza sie prędkość z jednej strony to samochód będzie skręcał.

    Nie ma więc możliwości, abu jedne koła miały większy opór toczenia i nie
    powodowały ściągania.

    EOT.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka



  • 129. Data: 2011-06-21 13:09:46
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-20 19:05, Kuba (aka cita) pisze:
    >
    > Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > news:itlqig$are$2@inews.gazeta.pl...
    >> W dniu 2011-06-17 17:43, Kuba (aka cita) pisze:
    >>
    >>>> Czyli poziom jest taki sam tylko różna nawierzchnia, czyli różne opory
    >>>> toczenia, ściągania nie odnotowałem.
    >>>
    >>> skoro jedna strona będzie bardziej hamowana to jak możesz nie odnotować
    >>> ściągania?!
    >>> Wyjaśnij mi to zjawisko fizyczne..
    >>
    >> Jeżeli te opory toczenia będą na tyle duże aby zmniejszyć prędkość
    >> obrotową koła to tak, zacznie ściągać. Ale jeżeli koło będzie się
    >> kręciło z tą samą prędkością co inne to co spowoduje zmianę toru jazdy?
    >
    > wyobraź sobie, ze hamulce w samochodzie działają również wtedy, kiedy
    > nie zachodzi zjawisko poślizgu.
    >
    > Wiec wzrost oporów toczenia jest niczym innym jak działaniem hamulca,
    > tyle ze z jednej strony.
    > Jesli więc coś jest hamowane to zmniejsza sie jego prędkość, a jesli
    > zmniejsza sie prędkość z jednej strony to samochód będzie skręcał.
    >
    > Nie ma więc możliwości, abu jedne koła miały większy opór toczenia i nie
    > powodowały ściągania.

    Nie ma możliwości aby oba koła kręciły się z taką samą prędkością i
    nastąpiło ściąganie. Jeżeli opory toczenia nie są tak duże aby
    wprowadzić koło w poślizg to tor jazdy zostanie zachowany. No chyba, że
    samochód może się odkształcać i koło które ma większe opory spowoduje
    zgięcie konstrukcji ale to chyba przypadek szczególny:)

    A.


  • 130. Data: 2011-06-22 13:07:03
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:itetb9$20p$1@news.onet.pl...
    > Dnia 2011-06-17 07:47, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >>>
    >>> I rysunek: http://img259.imageshack.us/img259/4871/kolosg2.png
    >>
    >> Znaczy Twoim zdaniem koło pod asfalt wchodzi?
    >> LOL !!!!
    >
    > A Twoim zdaniem gdzie podziewa się ta zbrojona guma z tego rysunku?:

    Leży sobie na ziemi, POZA obwodem koła.

strony : 1 ... 12 . [ 13 ] . 14 ... 20 ... 26


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: