-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Massai" <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: jak oni to robią ?
Date: Sat, 18 Jun 2011 15:54:03 +0000 (UTC)
Organization: http://onet.pl
Lines: 69
Message-ID: <itihmr$c7r$1@news.onet.pl>
References: <4df9f654$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
<4dfa2336$1@news.home.net.pl> <itet2g$id7$2@inews.gazeta.pl>
<1...@p...pl> <itf4s0$cae$1@inews.gazeta.pl>
<123vsv0w5hbpm$.1ijsrb333uol1$.dlg@40tude.net>
<itf5n2$ear$2@inews.gazeta.pl>
<11wkih7rwi95j.ph2t638emy62$.dlg@40tude.net>
<itf84b$m91$1@inews.gazeta.pl> <itflhn$46u$1@inews.gazeta.pl>
<itfmb1$6ci$1@inews.gazeta.pl> <itfovh$e0f$1@inews.gazeta.pl>
<itfp28$ed8$1@inews.gazeta.pl> <itfp9f$eu5$1@inews.gazeta.pl>
<itfpb0$f74$1@inews.gazeta.pl> <itfpfj$fdu$1@inews.gazeta.pl>
<iti9gq$hck$1@news.onet.pl> <9...@p...pl>
<itifch$4gt$1@news.onet.pl> <1...@p...pl>
NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1308412443 12539 212.160.173.137 (18 Jun 2011 15:54:03 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Jun 2011 15:54:03 +0000 (UTC)
User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
X-Antivirus: avast! (VPS 091117-0, 2009-11-17), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2376955
[ ukryj nagłówki ]RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Massai,
>
> Saturday, June 18, 2011, 5:14:25 PM, you wrote:
>
> [...]
>
> >> > Test z kredą ma to do siebie że jest mało dokładny.
> >> > Zrób ten sam test, tylko przetocz samochód kilkaset metrów, a nie
> >> > 2-3 obroty koła.
> >> Test z kredą jest wystarczająco dokładny. Gdyby system mający
> rzekomo >> wykrywać na podstawie czujników ABS spadek ciśnienia był
> bardziej >> dokładny, to za spadek ciśnienia brałby różnice obwodu
> wynikające z >> różnego zużycia opon.
> > Lubisz bić się z całym światem? Ten system kontroli ciśnienia za
> > pomoca czujnika ABS (zwany też systemem pomiaru pośredniego) nie
> > jakiś hipotetyczny, czy "rzekomo" istniejący. Montują go od lat...
> > Przy czym producenci którzy od lat go montują, podają że ten system
> > potrafi reagować dopiero po kilku kilometrach. Widać potrzeba
> > większego odcinka.
>
> Mogę sobie wyobrazić bardzo prostą metodę działania takiego
> rozwiązania - nie na podstawie rzekomego pomiaru pośredniego obwodu
> koła ale pomiaru jittera prędkości obrotowej piasty - koło ze znacznie
> zmniejszonym ciśnieniem na piaście wykaże drżenie prędkości obrotowej
> wywołane fałdowaniem boków opony. Wykrycie tego wymaga dłuższej,
> spokojnej jazdy.
Widać producenci wolą mierzyć ten twój "rzekomy" obwód koła.
Słuchaj, poszukałem trochę w sieci żeby nie opierać się tylko na tym
leksykonie VW, i wszędzie piszą o zmianie obwodu koła. Czym to
wytłumaczysz? Wszyscy oni się nie znają, tylko Ty wiesz lepiej?
>
> > A co do nierównego zużycia opon - owszem, sądzę że i na to by
> > zareagował. Toż to jeden z poważniejszych "grzechów" - założyć na
> > jedną oś opony o różnym stopniu zużycia.
>
> Jasne - na początku sezony zakładasz nowe opony, jeździsz intensywnie
> i trafia się kapeć. Ty zapewne wozisz dwie opony zapasowe, zeby w
> takiej sytuacji uniknąć jazdy na oponach o różnym stopniu zużycia.
Sorki, ale gadasz głupoty.
Jak złapię gumę i mam nówkę zapas, to zakładam ją w miejsce przebitej,
kupuję nową (ty jak złapiesz gumę to z dziurawym zapasem jeździsz?)
którą zakładam na miejsce drugiej, tej zużytej, a zużyta trafia do
bagażnika jako zapas.
Myślałem że tak robi każdy kogo nie stać żeby w przypadku przebicia
opony kupować dwie.
A do gumiarza się dotoczę na różnych. Różnica nie jest wielka.
>
> O takim drobiazgu jak zalecana przez wielu producentów zmiana opon
> łacznie z zapasową co sezon, żeby nie jeździły stale w tym samym
> miejscu jest dla Ciebie niezrozumiała.
O "łącznie z zapasową" to pierwsze słyszę.
Pomijając już to że zapas często to dojazdówka.
Natomiast KAŻDA tego typu porada o zamianie opon miejscami, mówi o
zamianach na krzyż, czyli z danej osi OBYDWIE opony wędrują razem na
drugą oś.
--
Pozdro
Massai
Następne wpisy z tego wątku
- 18.06.11 18:00 Massai
- 18.06.11 18:02 RoMan Mandziejewicz
- 18.06.11 18:03 RoMan Mandziejewicz
- 18.06.11 18:20 Tomasz Pyra
- 18.06.11 18:30 Borys Pogoreło
- 18.06.11 20:08 Kuba \(aka cita\)
- 18.06.11 20:09 Kuba \(aka cita\)
- 19.06.11 23:31 Arek
- 19.06.11 23:34 Arek
- 19.06.11 23:42 Arek
- 19.06.11 23:43 Arek
- 19.06.11 23:49 Arek
- 20.06.11 09:36 Arek
- 20.06.11 19:05 Kuba \(aka cita\)
- 21.06.11 13:09 Arek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz