eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak oni to robią ? › Re: jak oni to robią ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jak oni to robią ?
    Date: Sat, 18 Jun 2011 15:54:03 +0000 (UTC)
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 69
    Message-ID: <itihmr$c7r$1@news.onet.pl>
    References: <4df9f654$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
    <4dfa2336$1@news.home.net.pl> <itet2g$id7$2@inews.gazeta.pl>
    <1...@p...pl> <itf4s0$cae$1@inews.gazeta.pl>
    <123vsv0w5hbpm$.1ijsrb333uol1$.dlg@40tude.net>
    <itf5n2$ear$2@inews.gazeta.pl>
    <11wkih7rwi95j.ph2t638emy62$.dlg@40tude.net>
    <itf84b$m91$1@inews.gazeta.pl> <itflhn$46u$1@inews.gazeta.pl>
    <itfmb1$6ci$1@inews.gazeta.pl> <itfovh$e0f$1@inews.gazeta.pl>
    <itfp28$ed8$1@inews.gazeta.pl> <itfp9f$eu5$1@inews.gazeta.pl>
    <itfpb0$f74$1@inews.gazeta.pl> <itfpfj$fdu$1@inews.gazeta.pl>
    <iti9gq$hck$1@news.onet.pl> <9...@p...pl>
    <itifch$4gt$1@news.onet.pl> <1...@p...pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1308412443 12539 212.160.173.137 (18 Jun 2011 15:54:03 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Jun 2011 15:54:03 +0000 (UTC)
    User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
    X-Antivirus: avast! (VPS 091117-0, 2009-11-17), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2376955
    [ ukryj nagłówki ]

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Massai,
    >
    > Saturday, June 18, 2011, 5:14:25 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > >> > Test z kredą ma to do siebie że jest mało dokładny.
    > >> > Zrób ten sam test, tylko przetocz samochód kilkaset metrów, a nie
    > >> > 2-3 obroty koła.
    > >> Test z kredą jest wystarczająco dokładny. Gdyby system mający
    > rzekomo >> wykrywać na podstawie czujników ABS spadek ciśnienia był
    > bardziej >> dokładny, to za spadek ciśnienia brałby różnice obwodu
    > wynikające z >> różnego zużycia opon.
    > > Lubisz bić się z całym światem? Ten system kontroli ciśnienia za
    > > pomoca czujnika ABS (zwany też systemem pomiaru pośredniego) nie
    > > jakiś hipotetyczny, czy "rzekomo" istniejący. Montują go od lat...
    > > Przy czym producenci którzy od lat go montują, podają że ten system
    > > potrafi reagować dopiero po kilku kilometrach. Widać potrzeba
    > > większego odcinka.
    >
    > Mogę sobie wyobrazić bardzo prostą metodę działania takiego
    > rozwiązania - nie na podstawie rzekomego pomiaru pośredniego obwodu
    > koła ale pomiaru jittera prędkości obrotowej piasty - koło ze znacznie
    > zmniejszonym ciśnieniem na piaście wykaże drżenie prędkości obrotowej
    > wywołane fałdowaniem boków opony. Wykrycie tego wymaga dłuższej,
    > spokojnej jazdy.

    Widać producenci wolą mierzyć ten twój "rzekomy" obwód koła.

    Słuchaj, poszukałem trochę w sieci żeby nie opierać się tylko na tym
    leksykonie VW, i wszędzie piszą o zmianie obwodu koła. Czym to
    wytłumaczysz? Wszyscy oni się nie znają, tylko Ty wiesz lepiej?

    >
    > > A co do nierównego zużycia opon - owszem, sądzę że i na to by
    > > zareagował. Toż to jeden z poważniejszych "grzechów" - założyć na
    > > jedną oś opony o różnym stopniu zużycia.
    >
    > Jasne - na początku sezony zakładasz nowe opony, jeździsz intensywnie
    > i trafia się kapeć. Ty zapewne wozisz dwie opony zapasowe, zeby w
    > takiej sytuacji uniknąć jazdy na oponach o różnym stopniu zużycia.

    Sorki, ale gadasz głupoty.
    Jak złapię gumę i mam nówkę zapas, to zakładam ją w miejsce przebitej,
    kupuję nową (ty jak złapiesz gumę to z dziurawym zapasem jeździsz?)
    którą zakładam na miejsce drugiej, tej zużytej, a zużyta trafia do
    bagażnika jako zapas.

    Myślałem że tak robi każdy kogo nie stać żeby w przypadku przebicia
    opony kupować dwie.

    A do gumiarza się dotoczę na różnych. Różnica nie jest wielka.

    >
    > O takim drobiazgu jak zalecana przez wielu producentów zmiana opon
    > łacznie z zapasową co sezon, żeby nie jeździły stale w tym samym
    > miejscu jest dla Ciebie niezrozumiała.

    O "łącznie z zapasową" to pierwsze słyszę.
    Pomijając już to że zapas często to dojazdówka.
    Natomiast KAŻDA tego typu porada o zamianie opon miejscami, mówi o
    zamianach na krzyż, czyli z danej osi OBYDWIE opony wędrują razem na
    drugą oś.

    --
    Pozdro
    Massai

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: