eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak oni to robią ?Re: jak oni to robią ?
  • Data: 2011-06-18 17:54:03
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Massai,
    >
    > Saturday, June 18, 2011, 5:14:25 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > >> > Test z kredą ma to do siebie że jest mało dokładny.
    > >> > Zrób ten sam test, tylko przetocz samochód kilkaset metrów, a nie
    > >> > 2-3 obroty koła.
    > >> Test z kredą jest wystarczająco dokładny. Gdyby system mający
    > rzekomo >> wykrywać na podstawie czujników ABS spadek ciśnienia był
    > bardziej >> dokładny, to za spadek ciśnienia brałby różnice obwodu
    > wynikające z >> różnego zużycia opon.
    > > Lubisz bić się z całym światem? Ten system kontroli ciśnienia za
    > > pomoca czujnika ABS (zwany też systemem pomiaru pośredniego) nie
    > > jakiś hipotetyczny, czy "rzekomo" istniejący. Montują go od lat...
    > > Przy czym producenci którzy od lat go montują, podają że ten system
    > > potrafi reagować dopiero po kilku kilometrach. Widać potrzeba
    > > większego odcinka.
    >
    > Mogę sobie wyobrazić bardzo prostą metodę działania takiego
    > rozwiązania - nie na podstawie rzekomego pomiaru pośredniego obwodu
    > koła ale pomiaru jittera prędkości obrotowej piasty - koło ze znacznie
    > zmniejszonym ciśnieniem na piaście wykaże drżenie prędkości obrotowej
    > wywołane fałdowaniem boków opony. Wykrycie tego wymaga dłuższej,
    > spokojnej jazdy.

    Widać producenci wolą mierzyć ten twój "rzekomy" obwód koła.

    Słuchaj, poszukałem trochę w sieci żeby nie opierać się tylko na tym
    leksykonie VW, i wszędzie piszą o zmianie obwodu koła. Czym to
    wytłumaczysz? Wszyscy oni się nie znają, tylko Ty wiesz lepiej?

    >
    > > A co do nierównego zużycia opon - owszem, sądzę że i na to by
    > > zareagował. Toż to jeden z poważniejszych "grzechów" - założyć na
    > > jedną oś opony o różnym stopniu zużycia.
    >
    > Jasne - na początku sezony zakładasz nowe opony, jeździsz intensywnie
    > i trafia się kapeć. Ty zapewne wozisz dwie opony zapasowe, zeby w
    > takiej sytuacji uniknąć jazdy na oponach o różnym stopniu zużycia.

    Sorki, ale gadasz głupoty.
    Jak złapię gumę i mam nówkę zapas, to zakładam ją w miejsce przebitej,
    kupuję nową (ty jak złapiesz gumę to z dziurawym zapasem jeździsz?)
    którą zakładam na miejsce drugiej, tej zużytej, a zużyta trafia do
    bagażnika jako zapas.

    Myślałem że tak robi każdy kogo nie stać żeby w przypadku przebicia
    opony kupować dwie.

    A do gumiarza się dotoczę na różnych. Różnica nie jest wielka.

    >
    > O takim drobiazgu jak zalecana przez wielu producentów zmiana opon
    > łacznie z zapasową co sezon, żeby nie jeździły stale w tym samym
    > miejscu jest dla Ciebie niezrozumiała.

    O "łącznie z zapasową" to pierwsze słyszę.
    Pomijając już to że zapas często to dojazdówka.
    Natomiast KAŻDA tego typu porada o zamianie opon miejscami, mówi o
    zamianach na krzyż, czyli z danej osi OBYDWIE opony wędrują razem na
    drugą oś.

    --
    Pozdro
    Massai

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: