  • Data: 2011-06-21 13:09:46
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Arek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > wyobraź sobie, ze hamulce w samochodzie działają również wtedy, kiedy
    > nie zachodzi zjawisko poślizgu.
    >
    > Wiec wzrost oporów toczenia jest niczym innym jak działaniem hamulca,
    > tyle ze z jednej strony.
    > Jesli więc coś jest hamowane to zmniejsza sie jego prędkość, a jesli
    > zmniejsza sie prędkość z jednej strony to samochód będzie skręcał.
    >
    > Nie ma więc możliwości, abu jedne koła miały większy opór toczenia i nie
    > powodowały ściągania.

    Nie ma możliwości aby oba koła kręciły się z taką samą prędkością i
    nastąpiło ściąganie. Jeżeli opory toczenia nie są tak duże aby
    wprowadzić koło w poślizg to tor jazdy zostanie zachowany. No chyba, że
    samochód może się odkształcać i koło które ma większe opory spowoduje
    zgięcie konstrukcji ale to chyba przypadek szczególny:)

    A.