-
Data: 2011-06-18 18:02:52
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello Massai,
Saturday, June 18, 2011, 5:54:03 PM, you wrote:
[...]
>> > Lubisz bić się z całym światem? Ten system kontroli ciśnienia za
>> > pomoca czujnika ABS (zwany też systemem pomiaru pośredniego) nie
>> > jakiś hipotetyczny, czy "rzekomo" istniejący. Montują go od lat...
>> > Przy czym producenci którzy od lat go montują, podają że ten system
>> > potrafi reagować dopiero po kilku kilometrach. Widać potrzeba
>> > większego odcinka.
>> Mogę sobie wyobrazić bardzo prostą metodę działania takiego
>> rozwiązania - nie na podstawie rzekomego pomiaru pośredniego obwodu
>> koła ale pomiaru jittera prędkości obrotowej piasty - koło ze znacznie
>> zmniejszonym ciśnieniem na piaście wykaże drżenie prędkości obrotowej
>> wywołane fałdowaniem boków opony. Wykrycie tego wymaga dłuższej,
>> spokojnej jazdy.
> Widać producenci wolą mierzyć ten twój "rzekomy" obwód koła.
Jesteś producentem tego systemu?
> Słuchaj, poszukałem trochę w sieci żeby nie opierać się tylko na tym
> leksykonie VW, i wszędzie piszą o zmianie obwodu koła.
Kto pisze? Producenci systemu? A może dziennikarze i użytkownicy -
wtedy nic mnie nie zdziwi...
Jak sobie wyobrażasz tłumaczenie zwykłemu uzytkownikowi pojęcia
jittera prędkości obrotowej? Tego nawet przeciętny dziennikarz
motoryzacyjny czy mechanik nie zrozumie.
> Czym to wytłumaczysz? Wszyscy oni się nie znają, tylko Ty wiesz
> lepiej?
Nie wiem lepiej - napisałem, jak sobie wyobrażam możliwość wykrywania
obniżonego ciśnienia w oponie przez pomiar prędkości obrotowej piasty.
I na pewno nie jest to pośredni pomiar obwodu.
Pomiar jittera ma sens. Pomiar zmiany obwodu poprzez pomiar różnicy
prędkości obrotowej miałby sens tylko w idealnych warunkach
laboratoryjnych, przy załozeniu identycznych opon. A opony nie
zużywają się identycznie w rzeczywistych warunkach. Zmiany obwodu są
zbyt małe (sam to potwierdzasz nie uznając testu z kredą) w porównaniu
z różnicami wynikającymi z normalnej jazdy.
[...]
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 18.06.11 18:03 RoMan Mandziejewicz
- 18.06.11 18:20 Tomasz Pyra
- 18.06.11 18:30 Borys Pogoreło
- 18.06.11 20:08 Kuba \(aka cita\)
- 18.06.11 20:09 Kuba \(aka cita\)
- 19.06.11 23:31 Arek
- 19.06.11 23:34 Arek
- 19.06.11 23:42 Arek
- 19.06.11 23:43 Arek
- 19.06.11 23:49 Arek
- 20.06.11 09:36 Arek
- 20.06.11 19:05 Kuba \(aka cita\)
- 21.06.11 13:09 Arek
- 22.06.11 13:07 Cavallino
- 22.06.11 13:07 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=