eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak oni to robią ? › Re: jak oni to robią ?
  • Data: 2011-06-18 18:02:52
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello Massai,

    Saturday, June 18, 2011, 5:54:03 PM, you wrote:

    [...]

    >> > Lubisz bić się z całym światem? Ten system kontroli ciśnienia za
    >> > pomoca czujnika ABS (zwany też systemem pomiaru pośredniego) nie
    >> > jakiś hipotetyczny, czy "rzekomo" istniejący. Montują go od lat...
    >> > Przy czym producenci którzy od lat go montują, podają że ten system
    >> > potrafi reagować dopiero po kilku kilometrach. Widać potrzeba
    >> > większego odcinka.
    >> Mogę sobie wyobrazić bardzo prostą metodę działania takiego
    >> rozwiązania - nie na podstawie rzekomego pomiaru pośredniego obwodu
    >> koła ale pomiaru jittera prędkości obrotowej piasty - koło ze znacznie
    >> zmniejszonym ciśnieniem na piaście wykaże drżenie prędkości obrotowej
    >> wywołane fałdowaniem boków opony. Wykrycie tego wymaga dłuższej,
    >> spokojnej jazdy.
    > Widać producenci wolą mierzyć ten twój "rzekomy" obwód koła.

    Jesteś producentem tego systemu?

    > Słuchaj, poszukałem trochę w sieci żeby nie opierać się tylko na tym
    > leksykonie VW, i wszędzie piszą o zmianie obwodu koła.

    Kto pisze? Producenci systemu? A może dziennikarze i użytkownicy -
    wtedy nic mnie nie zdziwi...

    Jak sobie wyobrażasz tłumaczenie zwykłemu uzytkownikowi pojęcia
    jittera prędkości obrotowej? Tego nawet przeciętny dziennikarz
    motoryzacyjny czy mechanik nie zrozumie.

    > Czym to wytłumaczysz? Wszyscy oni się nie znają, tylko Ty wiesz
    > lepiej?

    Nie wiem lepiej - napisałem, jak sobie wyobrażam możliwość wykrywania
    obniżonego ciśnienia w oponie przez pomiar prędkości obrotowej piasty.
    I na pewno nie jest to pośredni pomiar obwodu.
    Pomiar jittera ma sens. Pomiar zmiany obwodu poprzez pomiar różnicy
    prędkości obrotowej miałby sens tylko w idealnych warunkach
    laboratoryjnych, przy załozeniu identycznych opon. A opony nie
    zużywają się identycznie w rzeczywistych warunkach. Zmiany obwodu są
    zbyt małe (sam to potwierdzasz nie uznając testu z kredą) w porównaniu
    z różnicami wynikającymi z normalnej jazdy.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: