-
Data: 2011-06-18 18:02:52
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello Massai,
Saturday, June 18, 2011, 5:54:03 PM, you wrote:
[...]
>> > Lubisz bić się z całym światem? Ten system kontroli ciśnienia za
>> > pomoca czujnika ABS (zwany też systemem pomiaru pośredniego) nie
>> > jakiś hipotetyczny, czy "rzekomo" istniejący. Montują go od lat...
>> > Przy czym producenci którzy od lat go montują, podają że ten system
>> > potrafi reagować dopiero po kilku kilometrach. Widać potrzeba
>> > większego odcinka.
>> Mogę sobie wyobrazić bardzo prostą metodę działania takiego
>> rozwiązania - nie na podstawie rzekomego pomiaru pośredniego obwodu
>> koła ale pomiaru jittera prędkości obrotowej piasty - koło ze znacznie
>> zmniejszonym ciśnieniem na piaście wykaże drżenie prędkości obrotowej
>> wywołane fałdowaniem boków opony. Wykrycie tego wymaga dłuższej,
>> spokojnej jazdy.
> Widać producenci wolą mierzyć ten twój "rzekomy" obwód koła.
Jesteś producentem tego systemu?
> Słuchaj, poszukałem trochę w sieci żeby nie opierać się tylko na tym
> leksykonie VW, i wszędzie piszą o zmianie obwodu koła.
Kto pisze? Producenci systemu? A może dziennikarze i użytkownicy -
wtedy nic mnie nie zdziwi...
Jak sobie wyobrażasz tłumaczenie zwykłemu uzytkownikowi pojęcia
jittera prędkości obrotowej? Tego nawet przeciętny dziennikarz
motoryzacyjny czy mechanik nie zrozumie.
> Czym to wytłumaczysz? Wszyscy oni się nie znają, tylko Ty wiesz
> lepiej?
Nie wiem lepiej - napisałem, jak sobie wyobrażam możliwość wykrywania
obniżonego ciśnienia w oponie przez pomiar prędkości obrotowej piasty.
I na pewno nie jest to pośredni pomiar obwodu.
Pomiar jittera ma sens. Pomiar zmiany obwodu poprzez pomiar różnicy
prędkości obrotowej miałby sens tylko w idealnych warunkach
laboratoryjnych, przy załozeniu identycznych opon. A opony nie
zużywają się identycznie w rzeczywistych warunkach. Zmiany obwodu są
zbyt małe (sam to potwierdzasz nie uznając testu z kredą) w porównaniu
z różnicami wynikającymi z normalnej jazdy.
[...]
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 18.06.11 18:03 RoMan Mandziejewicz
- 18.06.11 18:20 Tomasz Pyra
- 18.06.11 18:30 Borys Pogoreło
- 18.06.11 20:08 Kuba \(aka cita\)
- 18.06.11 20:09 Kuba \(aka cita\)
- 19.06.11 23:31 Arek
- 19.06.11 23:34 Arek
- 19.06.11 23:42 Arek
- 19.06.11 23:43 Arek
- 19.06.11 23:49 Arek
- 20.06.11 09:36 Arek
- 20.06.11 19:05 Kuba \(aka cita\)
- 21.06.11 13:09 Arek
- 22.06.11 13:07 Cavallino
- 22.06.11 13:07 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"
- 2025-02-04 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-02-03 kryminalni i dochodzeniowcy
- 2025-02-03 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-03 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 Puszka w ziemię
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Bez żadnego trybu