eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak oni to robią ?Re: jak oni to robią ?
  • Data: 2011-06-18 18:20:47
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-06-18 17:54, Massai pisze:

    > Słuchaj, poszukałem trochę w sieci żeby nie opierać się tylko na tym
    > leksykonie VW, i wszędzie piszą o zmianie obwodu koła.

    Powiedzmy że jest to mocny skrót myślowy, przeznaczony dla ludzi
    nietechnicznych, odwiedzających strony reklamujące sprzedawców samochodów.

    Bo jak weźmiesz sobie oponę w ręce, i nawet używając dużej siły
    spróbujesz w jakiś sposób wpłynąć na jej obwód to Ci się nie uda.
    A zmiana ciśnienia panującego wewnątrz opony to już w ogóle nie ma na to
    żadnych szans.

    Natomiast oczywiście - jeżeli będzie się badać odchylenie ilości obrotów
    wykonywanych przez poszczególne koła w różnych warunkach, to na długim
    dystansie da się wykryć z którym kołem jest coś nie tak na skutek
    zmieniającej się przyczepności.
    Bo nawet jadąc bez poślizgu, na skutek uginania się opony, ilość obrotów
    koła nie zgadza się precyzyjnie z przejechanym dystansem. A ciśnienie ma
    wpływ właśnie na tą miękkość i to jest przez system wykrywane.

    Natomiast gdyby faktycznie (jak tu twierdzą niektórzy) na skutek
    "skapcanienia" o 1cm koła, jego "ekwiwalent obwodu" miał spaść o ponad
    6cm, to wynik miałbyś dokładny i to po pierwszym obrocie koła.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: