-
Data: 2011-06-18 18:30:05
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sat, 18 Jun 2011 18:02:52 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> (...)
> zużywają się identycznie w rzeczywistych warunkach. Zmiany obwodu są
> zbyt małe (sam to potwierdzasz nie uznając testu z kredą) w porównaniu
> z różnicami wynikającymi z normalnej jazdy.
Dobra, znalazłem sensowny opis z wartościami liczbowymi:
"Here's how the indirect ABS-based TPMS works. If a tire loses air, the
diameter of the tire shrinks slightly causing it to turn at a slightly
faster rate than the others. But on most applications, a tire has to loose
anywhere from 8 to 14 pounds of air pressure before there's enough of a
difference in diameter to be detected by the wheel speed sensors. It
depends on the type of tires, tire diameter and aspect ratio, and the
sensitivity of the ABS system.
Low profile tires with short stiff sidewalls change diameter less than
tires with taller aspect ratios and more compliant sidewalls. Consequently,
a loss of 10 psi in a low profile tire may only change the diameter of the
tire less than 1 mm (0.040 inches). Most ABS systems cannot detect changes
smaller than 1 mm. For this reason, indirect ABS-based tire pressure
monitoring systems are not as sensitive as direct TPMS systems that have a
pressure sensor inside each wheel."
W ten <1mm bez problemu uwierzę z racji rozciągliwości opony. Na dłuższym
dystansie jest to do zmierzenia i na podstawie jakiejś zapisanej
charakterystyki można ogłosić alarm. W innym źródle piszą też właśnie o
mierzeniu jittera jako dodatkowej metodzie, poprawiającej jakość pomiaru.
Tylko te zmiany są mikroskopijne w porównaniu do tego, od czego wątek się
zaczął - widocznego ubytku powietrza.
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl
Następne wpisy z tego wątku
- 18.06.11 20:08 Kuba \(aka cita\)
- 18.06.11 20:09 Kuba \(aka cita\)
- 19.06.11 23:31 Arek
- 19.06.11 23:34 Arek
- 19.06.11 23:42 Arek
- 19.06.11 23:43 Arek
- 19.06.11 23:49 Arek
- 20.06.11 09:36 Arek
- 20.06.11 19:05 Kuba \(aka cita\)
- 21.06.11 13:09 Arek
- 22.06.11 13:07 Cavallino
- 22.06.11 13:07 Cavallino
- 22.06.11 13:08 Cavallino
- 22.06.11 13:09 Cavallino
- 22.06.11 13:15 wit
Najnowsze wątki z tej grupy
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem