  • Data: 2011-06-18 12:04:49
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-06-17 15:49, J.F pisze:
    > (...)
    >
    > Tylko nie wiesz jakie to sa roznice.
    > Opona wbrew pozorom nie jest z gumy, tylko ze stali, wlokien
    > organicznych lub sztucznych i wplyw cisnienia na obwod jest niewielki.
    > Ale jest.
    > Nie na tyle duzy zeby jakos znaczaco podniesc mandat, choc oczywiscie 79
    > a 81 robi roznice.
    >
    > Natomiast tu juz zeszlo na flaka kompletnego, i sprawa jest ciekawa - bo
    > obwod opony nadal sie nie zmienil proporcjonalnie do promienia.

    W przypadku jazdy na kompetnym flaku sprawa wygląda o tyle inaczej że
    jedyne dobrze dociśnięte do nawierzchni miejsce koła to punkty na
    krawędzi felgi.
    Bieżnik opony nie będzie dociśnięty i będzie ślizgał się po nawierzchni.

    Co jednak nadal nie zmienia obwodu opony, a jedynie powoduje to, że
    bieżnik się ślizga.

    > efekcie musialoby byc tak ze np bieznik opony zrobil 9 obrotow, a felga
    > 10. Wiec moze nie ma sie co dziwic ze po kawalku boki opony sa mocno
    > zuzyte.

    No i dokładnie tak to się dzieje.