    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jak oni to robia ?
    Date: Fri, 17 Jun 2011 22:58:34 +0200
    <itcu12$dta$3@inews.gazeta.pl> <itcuk7$d5h$1@news.onet.pl>
    <itd08u$nq3$1@inews.gazeta.pl> <itd4q5$9in$1@inews.gazeta.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <4dfa2336$1@news.home.net.pl>
    <itet2g$id7$2@inews.gazeta.pl> <1...@p...pl>
    <itf4s0$cae$1@inews.gazeta.pl>
    <123vsv0w5hbpm$.1ijsrb333uol1$.dlg@40tude.net>
    <itf5n2$ear$2@inews.gazeta.pl>
    <11wkih7rwi95j.ph2t638emy62$.dlg@40tude.net>
    <itf84b$m91$1@inews.gazeta.pl>
    <6...@e...googlegroups.com>
    <itfgfb$iia$1@inews.gazeta.pl>

    > Czujniki mierza predkosc obrotowa kola i tyle, komputer to przelicza,
    > usrednia i bada spadki predkosci. NIC wiecej.

    I nic więcej nie potrzeba.
    Jeżeli uśredni się dużą ilość impulsów na powtarzalnej dla każdego koła
    trajektorii (przykładowo jazda na wprost bez deptania/hamowania) to
    spokojnie wykryjesz zmianę obwodu koła. Jak wcześniej pisałem dla pasa
    jest to powiedzmy 20 promili (zadowolę się taką analogią, gdyż nie znam
    się na oponach). Nie wiem jak jest zbudowany czujnik ABS i ile zalicza
    impulsów, ale zakładając że potrafimy wykryć jeden dodatkowy,
    potrzebujemy dokładnie 500 zliczeń. Jeżeli jeden obrót generuje 32
    impulsy, to mamy niecałe 16 obrotów. Dla _typowgo_koła o obwodzie
    powiedzmy 1.8m to zaledwie 30m trasy.
    Nietragedia, budowałem czulsze systemy. :)

    Miłego.
    Irek.N.