-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
pl!not-for-mail
From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: jak oni to robia ?
Date: Fri, 17 Jun 2011 22:58:34 +0200
Organization: Dialog Net
Lines: 28
Message-ID: <itgf5a$821$1@news.dialog.net.pl>
References: <4df9f654$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
<itcu12$dta$3@inews.gazeta.pl> <itcuk7$d5h$1@news.onet.pl>
<itd08u$nq3$1@inews.gazeta.pl> <itd4q5$9in$1@inews.gazeta.pl>
<4...@n...home.net.pl> <4dfa2336$1@news.home.net.pl>
<itet2g$id7$2@inews.gazeta.pl> <1...@p...pl>
<itf4s0$cae$1@inews.gazeta.pl>
<123vsv0w5hbpm$.1ijsrb333uol1$.dlg@40tude.net>
<itf5n2$ear$2@inews.gazeta.pl>
<11wkih7rwi95j.ph2t638emy62$.dlg@40tude.net>
<itf84b$m91$1@inews.gazeta.pl>
<6...@e...googlegroups.com>
<itfgfb$iia$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-100-80.ssp.dialog.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: news.dialog.net.pl 1308344298 8257 78.8.100.80 (17 Jun 2011 20:58:18 GMT)
X-Complaints-To: a...@d...net.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Jun 2011 20:58:18 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <itfgfb$iia$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2376851
[ ukryj nagłówki ]
> Czujniki mierza predkosc obrotowa kola i tyle, komputer to przelicza,
> usrednia i bada spadki predkosci. NIC wiecej.
>
>
I nic więcej nie potrzeba.
Jeżeli uśredni się dużą ilość impulsów na powtarzalnej dla każdego koła
trajektorii (przykładowo jazda na wprost bez deptania/hamowania) to
spokojnie wykryjesz zmianę obwodu koła. Jak wcześniej pisałem dla pasa
jest to powiedzmy 20 promili (zadowolę się taką analogią, gdyż nie znam
się na oponach). Nie wiem jak jest zbudowany czujnik ABS i ile zalicza
impulsów, ale zakładając że potrafimy wykryć jeden dodatkowy,
potrzebujemy dokładnie 500 zliczeń. Jeżeli jeden obrót generuje 32
impulsy, to mamy niecałe 16 obrotów. Dla _typowgo_koła o obwodzie
powiedzmy 1.8m to zaledwie 30m trasy.
Nietragedia, budowałem czulsze systemy. :)
Miłego.
Irek.N.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.06.11 06:53 MarcinJM
- 18.06.11 11:43 Tomasz Pyra
- 18.06.11 11:55 Tomasz Pyra
- 18.06.11 11:56 Tomasz Pyra
- 18.06.11 12:04 Tomasz Pyra
- 18.06.11 12:08 Tomasz Pyra
- 18.06.11 12:10 Tomasz Pyra
- 18.06.11 12:13 Tomasz Pyra
- 18.06.11 15:34 Massai
- 18.06.11 16:19 RoMan Mandziejewicz
- 18.06.11 17:14 Massai
- 18.06.11 17:26 MarcinJM
- 18.06.11 17:38 RoMan Mandziejewicz
- 18.06.11 17:52 Tomasz Pyra
- 18.06.11 17:54 Massai
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera
- 2024-09-30 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Hackowanie SS7
- 2024-09-30 Seba strikes back
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineeer (Azure) <=
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-09-30 Gdańsk => Frontend Developer (Angular area) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-09-30 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-09-30 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-09-30 dziki wschod