  • 11. Data: 2009-01-18 22:59:44
    Temat: Re: jak fotografowac zime
    Od: Paweł Rumian <c...@c...barg.cy>

    Dnia niedziela, 18 stycznia 2009 21:12 osoba znana jako Vinter Nord nastukała:

    > Generalnie nieuk uczy nieuków.
    > Nic nowego na onecie.
    > Wesołe.

    ano:
    http://pejzaze.onet.pl/62085,g,1,27,,w_klapkach_prze
    z_zawrat,galeria.html

    (to chyba ten sam autor)

  • 12. Data: 2009-01-19 08:18:33
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Vinter Nord napisał(a):

    > Ja twierdzę - po co się rozdrabniać, od razu kamerę HD a potem wybieramy
    > stopklatkę z momentów które się nam podobają.
    > I chociaz piszę to złośliwie, to obawiam się, że taka czeka nas
    > przyszłość. Już w lustrzankach ekserymentalnie implementuje się
    > możliwość nagrywania filmów. Kiedyś pewnie zatrze się granica pomiędzy
    > aparatami do fotografi statycznej a kamerami.
    > Może za 50 lat, może za sto, ale się zatrze.

    Za 100 lat to może znikną i kamery, i aparaty. Będziesz miał kabelki do oka i pstryk
    w myślach i
    włączasz nagrywanie :) Potem pstryk i przesyłasz bezprzewodowo obraz do znajomego.

    wer

  • 13. Data: 2009-01-19 09:14:32
    Od: "L'e-szczur" <l...@a...waw.pl>

    On 18 Sty, 21:03, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > A ja się z tym zgodzę. Przecież nie pisze - a potem wrzucajmy wszystko
    > na serwery :P
    >
    > Mnóstwo zdjęć jest robionych, ale z tego, co zauważyłem, to w większości
    > są to zdjęcia miejsc popularnych. Mało zdjęć pamiątkowych utrwalających
    > jakieś miejsce w danym czasie. Mi takich zdjęć brakuje.

    Takie zdjecia sa robione dla i przez Google Maps ;-)

    Pozdro

    L'e-szczur

  • 14. Data: 2009-01-19 09:21:24
    Od: "L'e-szczur" <l...@a...waw.pl>

    On 18 Sty, 22:28, Vinter Nord <v...@n...com> wrote:
    > W ten sposób własnie zdobywało się doświadczenie. I własny styl.
    >   Teraz tego ekonomicznego aspektu nie ma więc... jazdaaaaaaaaaaaaaa.....
    > Potem się tylko siedzi i selekcjonuje, nie pamiętając wcale w jaki
    > sposób powstało to zdjęcie. Następna sesja zdjęciowa - i znów jazdaaaaaa....
    > Ani doświadczenia, ani stylu, tylko bezmyślne wciskanie spustu cyfrzaka.

    Ale przeciez to nie jest nic nowego. Myslisz, ze jak ktos mial 36
    klatek do dyspozycji, to a automatu poswiecal wiecej czasu na
    przemyslenie koncepcji fotografii?
    Nie sadze. Po prostu powstawalo mniej durnych pstrykow niz teraz, ale
    dalej to byly durne pstryki. Tak jak kiedys horyzont lecial ci w prawo
    na jednym zdjeciu, tak teraz leci na czterdziestu. Ciocia Jadzia miala
    uciete stopy na jednym, a teraz ma nie tylko ciocia Jadzia, ale i jej
    siostra, szwagier oraz pies sasiadow.

    > Ja twierdzę - po co się rozdrabniać, od razu kamerę HD a potem wybieramy
    > stopklatkę z momentów które się nam podobają.

    I na nasza-klase bedzie w sam raz. Tylko, zeby koniecznie bylo widac
    piramidy, sfinksa i czerwone BMW :-)

> [...]
    > aparatami do fotografi statycznej a kamerami.
    > Może za 50 lat, może za sto, ale się zatrze.

    No to szczesliwie wiekszosc z nas pewnie tego nie dozyje.

    Pozdro

    L'e-szczur

  • 15. Data: 2009-01-19 09:25:34
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    L'e-szczur pisze:

    > Takie zdjecia sa robione dla i przez Google Maps ;-)

    Dziura z której pochodzę nie doczekała się jeszcze map lotniczych na
    Google Earth, to co ja mam liczyć na zdjęcia z poziomu ulicy? A
    archiwalne, to już w ogóle nie. :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 16. Data: 2009-01-19 10:42:41
    Od: j...@g...pl

    On 18 Sty, 19:37, T...@s...in.the.world wrote:
> [...]
    >
    > Skomentowalem, ze w tym 5 stronnicowym artykule nie ma NIC konkretnego.
    > Ot, takie lanie wody. Rownie dobrze moglby to byc tekst o tym jak
    > fotografowac lato. Poza tym, ze snieg trzebaby zamienic na wode, gory na
    > plaze, a zime na lato.
    >
    > Kolega - od niedawna dumny posiadacz Olympusa E-330 z kitem -
    > prostestuje, ze sie czepiam. Bo to bardzo ciekawy teskt. Wlasnie dla
    > takich jak on, amatorow. Tak twierdzi.
    > Pytalem go - co takiego wyniosl z tego artykulu.
    > Na to sie obrazil na mnie.
    > A swoja droga - czy za takie 'artykuly' to ktos tam placi? Czy to jest

    Coś pożytecznego zawsze można wyczytać.
    Na śnieg jest jedna podstawowa zasada:
    Jeśli używasz programów PASM to do pomiaru ekspozycji proponowanej
    przez światłomierz aparatu należy wprowadzić korektę faktycznie od 0.5
    do 3 EV w zależności od intensywności słonka i niuansów indywidualnych
    światłomierza w naszym aparacie.

    W kompaktach sprawdza się program tematyczny "zima" w low entry
    lustrach zresztą też.

    Często portreciki robimy z widoczkiem w tle, nie bacząc na położenie
    słonka i w pewnych sytuacjach (słonko za fotografowanym obiektem)
    użycie lampy W TRYBIE DOŚWIETLENIA jest wskazane.

    Co do ilości fotek, to zostawmy to już samym operatorom aparatów -
    jedni robią dużo inni mniej, choć jak ktoś ma wolny AF i dynamiczne
    sceny to lepiej jest zrobić więcej niż mniej, chyba że pomysłem
    obejdziemy ułomności naszych AFów.

  • 17. Data: 2009-01-19 11:19:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Rumian" <c...@c...barg.cy> napisał w
    wiadomości news:gl0ccm$mif$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >Dnia niedziela, 18 stycznia 2009 21:12 osoba znana jako Vinter
> [...]

    Mial sfotografowac buty, to sfotografowal, i nawet dosc dobrze.

    Wychodzi tylko "robmy zdjecia przy kazdej okazji" .. robmy, ale nie
    pchajmy wszystkich na www, po co 5 razy jedne lakierki pokazywac ?

    Wiekszosc komentarzy tez moglby sobie darowac - ludzie robia jak im
    wygodniej.

    Za to smiglowiec .. chyba by lepiej wyszedl lepszym aparatem na
    krotszym czasie :-)

    J.

  • 18. Data: 2009-01-19 11:59:28
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > To mi się szczególnie podoba:
    >
    > "Jeszcze raz warto polecić - róbmy zdjęcia, kiedy się tylko da i jak
    > najwięcej się da."

    To jest lepsze:

    Po powrocie do domu zgrajmy zdjęcia do komputera, wybierzmy ze 100-150
    najlepszych i najciekawszych (więcej nie zdzierży nikt oprócz autora
    zdjęć!), puśćmy w tle ulubioną muzykę i delektujmy się wspomnieniami
    udanego urlopu na nartach!

    Biorąc pod uwagę, że fotograficy National Geographic z 10000 zdjęć
    wybierają 10, to w czasie urlopu należy zrobić od 100000 do 150000
    zdjęć. Urlop dwutygnodniowy trwa 336 godzin. Codziennie śpimy 6 godzin
    (żeby nic nie tracić z urlopu, tylko te wory pod oczami), na jedzenie 2
    godziny, toaleta ok. godziny dziennie. Czyli zostaje nam 15 godzin na
    inne zajęcia. Jeśli przeznaczymy je tylko na fotografowanie to mamy 756
    tys sekund, co podzieleniu przez 100000 zdjęć, daje, że średnio co 7
    sekund non stop robimy zdjęcie. 150000 zdjęć po 300KB (takie średnie
    jpg) daje nam 45GB, czyli bierzemy ze sobą sporo kart pamięci lub notebooka.

    wer

    P.S. Jak oglądam większość zdjęć z imprez, wczasów, wycieczek to już po
    10 zdjęciu mam ochotę zamordować pokazującą osobę.
    - Widzisz tę czarną plamkę na tle wielkiej krokwi?
    - Gdzie? A tu.
    - To ja, szwagier Heniek strzelił mi tę focię, dałem ją już na naszą klasę.

  • 19. Data: 2009-01-19 13:01:06
    Od: "L'e-szczur" <l...@a...waw.pl>

    On 19 Sty, 12:59, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:
    > Czyli zostaje nam 15 godzin na
    > inne zajęcia. Jeśli przeznaczymy je tylko na fotografowanie to mamy 756
    > tys sekund, co podzieleniu przez 100000 zdjęć, daje, że średnio co 7
    > sekund non stop robimy zdjęcie.

    I dlatego na narty polecamy Canona 50D, ktory trzaska 8 klatek na
    sekunde. Robiac serie 200 zdjec zyskujemy 20 minut na delektowanie sie
    sniegiem, lub kufelkiem Zywca :-)

    > 150000 zdjęć po 300KB (takie średnie
    > jpg) daje nam 45GB, czyli bierzemy ze sobą sporo kart pamięci lub notebooka.

    300kb? Nie mniej niz 5MB na sztuke! Ty wiesz o ile lepiej to sie
    oglada na ekranie telewizora? ;-)

    Pozdro

    L'e-szczur

  • 20. Data: 2009-01-19 13:04:44
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    b...@n...pl wrote:
> [...]
    > sekund non stop robimy zdjęcie. 150000 zdjęć po 300KB (takie średnie
    > jpg) daje nam 45GB, czyli bierzemy ze sobą sporo kart pamięci lub

    Hehehehe :D

> [...]
    > - Gdzie? A tu.
    > - To ja, szwagier Heniek strzelił mi tę focię, dałem ją już na naszą klasę.

    Buaaahahahaa :D

    Rewelacja "wer"! :) No uśmiałem się :)

    No ale coś w tym jest niestety...
    Dziś zdjęcia robi każdy, wszędzie i przy każdej okazji! :)
    Nawet jeśli nie ma okazji... ;-)
    Lustrzanką, kompaktem, komórką, zegarkiem... czym popadnie.
    Bo to jakoś tak głęboko w człowieku zapadła ta chęć, żądza wręcz,
    posiadania jakiegoś "śladu" miejsca, obrazu, który się widziało.

    A kiedy się dzieje coś fajnego, ciekawego... i widzę dziesiątki, setki,
    tysiące obiektywów aparatów skierowanych w to miejsce... to już coraz
    rzadziej wyciągam swój aparat. Niech inni zrobią dla mnie zdjęcie - ja
    wolę obejrzeć i przeżyć to, co się właśnie dzieje. Zyskam znacznie
    więcej, niż kolejne zdjęcie... :)

    Pozdrawiam,
    syriusz