  • 1. Data: 2009-01-18 19:04:19
    Temat: rozmar zdjęcia ... (?)
    Od: "XX" <B...@o...pl>

    Jak mogę pomniejszyć w GIMPie zdjęcie, które nie może przekraczać rozmiar
    250 kb ?
    Czy należy wejść w plik: Obraz, a potem w: Rozmiar wydruku..... jeżeli tak,
    to dalej nie wiem jakie wartości mam ustawić. Robię to pierwszy raz, więc
    poproszę kogoś życzliwego o podpowiedź.
    Z góry dziękuję :)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-18 19:12:00
    Temat: Re: rozmar zdjęcia ... (?)
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX pisze:
> [...]
    > tak, to dalej nie wiem jakie wartości mam ustawić. Robię to pierwszy
    > raz, więc poproszę kogoś życzliwego o podpowiedź.

    Z armatą na muchę?
    Narzędzia -> narzędzia przekształcenia -> Skalowanie

    Proponuję Picasę, FastStone Viewer, XnView, IrfanView.
    Poza tym przy takim ograniczeniu upewnij się, że usunąłeś exif z pliku.
    To zawsze jakieś kilkadziesiąt KB.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 3. Data: 2009-01-18 19:23:39
    Od: "XX" <B...@o...pl>

    Pawle, dziękuję Ci za podpowiedź...zaraz biorę się do pomniejszania :)
    Pozdrawiam:)

    ps. Ja jestem: K :)

  • 4. Data: 2009-01-18 19:36:42
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX pisze:
    > Pawle, dziękuję Ci za podpowiedź...zaraz biorę się do pomniejszania :)
    > Pozdrawiam:)
    >
    > ps. Ja jestem: K :)

    No tak. Gdybyś się nazwała XY to co innego, a tak, to przepraszam, moja
    wina. Coż za faux pas ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 5. Data: 2009-01-18 20:10:11
    Od: "XY" <B...@o...pl>

    Nie gniewam się :)
    Poprawiam się i od teraz będę XY.
    :)

  • 6. Data: 2009-01-18 20:50:50
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XY pisze:
    > Nie gniewam się :)
    > Poprawiam się i od teraz będę XY.
    > :)

    Nie no. XY to facet. Może lepiej zostać przy XX :)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 7. Data: 2009-01-18 21:18:08
    Od: "XX" <B...@o...pl>

    Haa haaa :) Ok, wracam do swojego pierwotnego chromosomu XX :)
    Nie zamierzam zmienić się w XY ;)
    Pozdrawiam z usmiechem na twarzy :)

  • 8. Data: 2009-01-19 11:35:23
    Od: "olo" <k...@w...pl>

    Gimpa nie znam.
    Proponuje IrfanView (darmowy). Przy przerabianiu większej ilości zdjęć.
    Plik/przetwarznie wsadowe lub klawisz B

    Otwiera się okno/ wybierasz zdjęcia/ dodaj/ wchodzisz w opcje/
    odznaczasz "zachowaj pierwotne dane EXIF i IPTC"/ wpisujesz rozmiar w kb.
    W opcjach zaawansowanych wprowadzasz dane, które Ciebie interesują i start.

  • 9. Data: 2009-01-19 17:30:46
    Od: "XX" <B...@o...pl>

    Użytkownik "olo" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kb.
    > W opcjach zaawansowanych wprowadzasz dane, które Ciebie interesują i

    OK, dziękuję! :)
    Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2009-01-19 20:26:33
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Jak mogę pomniejszyć w GIMPie zdjęcie, które nie może przekraczać
    > rozmiar 250 kb ?

    Skalujesz do rozdzielczości/wymiarów w pikselach jakie chcesz uzyskać
    (Obraz->Skaluj obraz...)
    Wchodzisz w Zapisz jako.. i o ile to jest plik jpg, to po wybraniu nazwy
    i kliknięciu na Zapisz pojawi się okienko gdzie można zaznaczyć "Podgląd
    w oknie obrazu". Wtedy zobaczysz ile zajmuje plik. Za pomocą suwaka
    jakości ustawiasz tak aby plik miał 250kb.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl