  • 1. Data: 2009-01-18 14:50:18
    Temat: Kacik swira ;-) Ktos z Krakowa majacy A350 ma ochote...
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    ...poswirowac? :)

    Chcialbym sprawdzic czy taki sam kadr zrobiony A100 i A350
    z tym samym, dobrym szklem bedzie sie roznil na papierze.
    I jesli, to w ktora strone ;)

    Gdyby ktos majacy A350 mial ochote na wspolny "mikroplenerek"
    to moze za tydzien w sobote badz niedziele spotkamy sie na chwile?

    Jako szklo podstawowe mialbym Tamrona 17-50/2.8,
    jako dyscypline dodatkowa Tamrona SP 200/3.5.
    Moze jeszcze zalatwie Tamrona SP 70-210/3.5.

    Sluze autem, statywem i termosem z herbata :)

    We believe in god, but unlike americans we do not trust her.

  • 2. Data: 2009-01-18 15:00:35
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
> [...]
    > jako dyscypline dodatkowa Tamrona SP 200/3.5.
    > Moze jeszcze zalatwie Tamrona SP 70-210/3.5.
    >
    > Sluze autem, statywem i termosem z herbata :)

    Chętnie w sumie bym się wybrał na plener, sęk w tym że koniecznie
    trafiasz w to czego nie mam :)

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 3. Data: 2009-01-18 15:06:21
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Chętnie w sumie bym się wybrał na plener, sęk w tym że koniecznie
    > trafiasz w to czego nie mam :)

    To Cos Ty za pasci kupil? :)))

    Masz pewnie jakies wypasione 70-200/2.8?
    Moze porownamy z Tamronem 70-210/3.5?
    Ciekaw jestem wynikow :)))

  • 4. Data: 2009-01-18 15:11:36
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > ....poswirowac? :)
    >
    > Chcialbym sprawdzic czy taki sam kadr zrobiony A100 i A350
    > z tym samym, dobrym szklem bedzie sie roznil na papierze.
    > I jesli, to w ktora strone ;)

    Na 10x15 nie zauważysz różnicy :P
    A tak na bardziej poważnie - to na jakiej wielkości odbitce chcesz
    porównywać? Bo osobiście wydaje mi się, że poniżej A4 nie ma co
    porównywać. W końcu 6mpx starczy na odbitkę 20x30, a A100 ma 10Mpx.
    No i pytanie - co chcesz porównywać na odbitce?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 5. Data: 2009-01-18 15:17:06
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Na 10x15 nie zauważysz różnicy :P
    > A tak na bardziej poważnie - to na jakiej wielkości odbitce chcesz

    40x60cm. Taki mam najwezszy papier :)

    > porównywać? Bo osobiście wydaje mi się, że poniżej A4 nie ma co
    > porównywać. W końcu 6mpx starczy na odbitkę 20x30, a A100 ma 10Mpx.
    > No i pytanie - co chcesz porównywać na odbitce?

    Obraz :)

  • 6. Data: 2009-01-18 15:22:22
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > 40x60cm. Taki mam najwezszy papier :)

    Ps. A100 przy takim formacie daje 164ppi, A350 195ppi.
    Ciekaw jestem czy bedzie widac jakakolwiek roznice
    w jakosci powiekszenia.

    Druga sprawa, ktorej jestem ciekaw to jak wygodnie ustawia
    sie ostrosc kontrolujac na LCD.

    Niestety brak pewnosci AF to najwiekszy problem z ktorym sie
    teraz mecze...

  • 7. Data: 2009-01-18 15:36:37
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Ps. A100 przy takim formacie daje 164ppi, A350 195ppi.
    > Ciekaw jestem czy bedzie widac jakakolwiek roznice
    > w jakosci powiekszenia.

    Ale to sensu nie ma. Z lupką na pewno wyjdą ci jakieś różnice, tylko z
    jakiej odległości ogląda się takie wydruki??? Mój monitor ma jakieś
    70ppi. Jakby miał 100-150ppi to widział idealny obraz, bo patrzę na
    niego z odległości co najmniej pół metra, a ma rozmiar zbliżony do A4.

    > Druga sprawa, ktorej jestem ciekaw to jak wygodnie ustawia
    > sie ostrosc kontrolujac na LCD.

    A czy Sony mają tryb ostrzenia na matrycy głównej, czy tylko przez obraz
    zbierany z matówki? Bo jak to drugie, to ostrzenie będzie obarczone
    błędem wynikającym z dokładności osadzenia matówki.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 8. Data: 2009-01-18 15:44:38
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > 70ppi. Jakby miał 100-150ppi to widział idealny obraz, bo patrzę na
    > niego z odległości co najmniej pół metra, a ma rozmiar zbliżony do A4.

    A to jest teoretyzowanie, a ja praktyk jestem :)

    > A czy Sony mają tryb ostrzenia na matrycy głównej, czy tylko przez
    > obraz zbierany z matówki? Bo jak to drugie, to ostrzenie będzie
    > obarczone błędem wynikającym z dokładności osadzenia matówki.

    Yyy? Co ma znaczyc to "zbieranie z matowki"?

    Z tego co wiem A350 ma druga matryce do podgladu na zywca.

  • 9. Data: 2009-01-18 15:53:25
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Yyy? Co ma znaczyc to "zbieranie z matowki"?
    >
    > Z tego co wiem A350 ma druga matryce do podgladu na zywca.

    Która rejestruje obraz na matówce.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 10. Data: 2009-01-18 15:59:18
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > To Cos Ty za pasci kupil? :)))
    >
    > Masz pewnie jakies wypasione 70-200/2.8?

    No to podpisane ssm :)

    > Moze porownamy z Tamronem 70-210/3.5?
    > Ciekaw jestem wynikow :)))

    Nie wiem jak się tamron spisuje tu, ale z manualem to porówanie gruszek
    do jabłek. Zresztą optycznie świetny jest tamron 70-200/2.8, no i nie
    tak znów drogi, ale różni się bardzo tłem no i mechaniką przede wszystkim.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_