  • 1. Data: 2012-11-04 12:24:03
    Temat: [Re]instalacja systemu
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    Jadę jeszcze na fabrycznie zainstalowanym Win7 Home, więc chcę postawić
    system (na pewno Windows) na nowo, pozbyć się wszystkich śmieci, które
    dostałem do niego w bonusie i zainstalować tylko to, co jest mi naprawdę
    potrzebne (z większych: Adobe Suite, Corel Video Studio, coś na zajęcia
    z montażu dźwięku).

    Sprzęt:
    Laptop Toshiba
    Mainboard: AMD Torpedo
    Total Memory: 3.48GB DDR3 SO-DIMM (Samsung)
    Processor: AMD A4-3300M APU with Radeon HD Graphics (2C 1.9GHz/2.5GHz,
    667MHz IMC, 2x1MB L2)
    Compute Shader Processor: AMD Radeon HD 6480G (444MHz, 512MB DDR3
    1.33GHz 64-bit)
    HDD: Hitachi HTS547550A9E384 (500.1GB, SATA300, 2.5", 5400rpm, 8MB
    Cache) - 466GB

    Jak więc widać - nie jest to mocna maszyna, więc zacząłem się
    zastanawiać nad Win8 ze względu na wydajność.
    Stąd pytanie: miało by to sens?

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 2. Data: 2012-11-04 13:31:40
    Temat: Re: [Re]instalacja systemu
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-11-04 12:24, $heikh el $hah pisze:
> [...]
    > Cache) - 466GB
    >
    > Jak więc widać - nie jest to mocna maszyna, więc zacząłem się
    > zastanawiać nad Win8 ze względu na wydajność.

    W8 czy W7 chyba nie będzie miało aż tak znaczenia, z czego co wiem to
    nie jest aż tak szybko na W8 chyba że wyłączysz większość efektów
    wizualnych ale wtedy po co W8 ??

    Ja bym dał sprawdzony W7 64Bit + 8GB Ramu min. + dysk SSD + dysk SATA
    normalny w sieci albo na USB (wystarczy dać ten co masz do kieszeni i
    jazda) Sporym spowalniaczem właśnie jest tu dysk 5400rpm który zamula ci
    system.

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 3. Data: 2012-11-04 13:54:16
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-04 13:31, Chris pisze:

> [...]
    > normalny w sieci albo na USB (wystarczy dać ten co masz do kieszeni i
    > jazda) Sporym spowalniaczem właśnie jest tu dysk 5400rpm który zamula ci

    Dzięki.
    Na razie zajmę się softem (na czystym Win7), a w święta, jak wydatków
    będzie mniej, hardware'em. :)

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 4. Data: 2012-11-04 16:32:26
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik $heikh el $hah napisał:

    > Dzięki.
    > Na razie zajmę się softem (na czystym Win7), a w święta, jak wydatków
    > będzie mniej, hardware'em. :)

    JA nie tragizowalbym z SSD ;) na 6GB windows 7 dostaje kopa samo z
    siebie. Mimo, ze nie zmienilem hdd (tez 5400rpm) za to poinstalowalem
    cala mase programow (i gier). Ogolnie RAM, RAM, RAM - i wszystko dziala
    sprawniej...

  • 5. Data: 2012-11-04 16:51:55
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-11-04 16:32, Mr Misio pisze:

> [...]
    > siebie. Mimo, ze nie zmienilem hdd (tez 5400rpm) za to poinstalowalem
    > cala mase programow (i gier). Ogolnie RAM, RAM, RAM - i wszystko dziala

    Widać że nie miałeś SSD :)

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 6. Data: 2012-11-04 17:05:58
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-04 16:51, Chris pisze:

    > Widać że nie miałeś SSD :)

    A ja właśnie spojrzałem na ceny...
    I chyba jednak zacznę od pamięci, jeśli w ogóle, bo te 'cięższe'
    programy, jak się już włączą (nie sprawdzałem, ale na pewno nie trwa to
    dłużej niż 30s), to działają płynnie. Żadnych lagów. Jedyne lagi jakie w
    ogóle odnotowałem, były przy google street view i tu bym prywatnie winił
    pamięć.

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 7. Data: 2012-11-04 17:06:39
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-04, Chris <s...@s...de> wrote:
    > Widać że nie miałeś SSD :)

    Ja miałem (testowałem dla znajomej). Oczywiście wszystko działa trochę
    szybciej (najbardziej czuć poprawę w wyszukiwaniach i programach
    robiących autosave), ale bez przesady.

    Różnica między zadbanym HDD a SDD jest mniejsza, niż między zadbanym
    i zaśmieconym HDD (szczególnie jeśli ktoś nie puszcza defragmentacji,
    a dotyczy to pewnie z ogromnej większości użytkowników Windowsa).

    pozdrawiam,
    PK

  • 8. Data: 2012-11-04 17:23:00
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-11-04 17:06, PK pisze:

    > Ja miałem (testowałem dla znajomej). Oczywiście wszystko działa trochę
    > szybciej (najbardziej czuć poprawę w wyszukiwaniach i programach
    > robiących autosave), ale bez przesady.

    Podaj coś więcej na czym testowałeś i z czym porównywałeś ??

    > Różnica między zadbanym HDD a SDD jest mniejsza, niż między zadbanym
    > i zaśmieconym HDD (szczególnie jeśli ktoś nie puszcza defragmentacji,
    > a dotyczy to pewnie z ogromnej większości użytkowników Windowsa).

    Pamiętaj że to laptop i dysk 5400obr ... a nie stacjonarka i dysk
    7200obr a to jest dość znaczna różnica.

    Ja w laptopie miałem właśnie dysk 5400obr i po zmianie na SSD różnica
    jest bardzo duża jeśli chodzi o wydajność zarówno systemu jak i
    oprogramowania w tym gier.

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 9. Data: 2012-11-04 17:49:37
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-04, Chris <s...@s...de> wrote:
    > Podaj coś więcej na czym testowałeś i z czym porównywałeś ??

    Nic szczególnego i na niczym szczególnym.
    Dysk: SanDisk 128GB (chyba ostatnio był tylko jeden).
    Podpiąłem go do płyty na ICH7 (SataII), więc trochę to przycięło
    możliwy transfer.

    Różnica jest rzeczywiście przy czynnościach, które wykonuje się
    często lub które wykonują się same (autosave w MS Office jest świetnym
    przykładem). Szybciej wczytywały się także RAWy, ale po prostu w tym
    wypadku te 1-2 sekundy mnie tak nie zbawiają. No i na codzień używam
    ekstremalnie wolnego RAW Therapee, więc SSD by tu wiele nie zmieniło.

    > Pamiętaj że to laptop i dysk 5400obr ... a nie stacjonarka i dysk
    > 7200obr a to jest dość znaczna różnica.

    Ale też zastosowania są inne, więc aż tak to nie boli. No chyba że
    ktoś używa laptopa zamiast workstation...

    Ja mam w kompie WD10EZRX od niedawna (nie wiem ile obrotów - pewnie
    koło 6k). Szczerze to nie wydaje mi się, żeby był wolniejszy niż
    Seagate z 7200rpm. Mam wręcz wrażenie, że jest szybszy (co jest możliwe,
    bo spodziewałem się śmierci tej Barracudy, ale jeszcze jedzie jakimś
    cudem :)).

    > Ja w laptopie miałem właśnie dysk 5400obr i po zmianie na SSD różnica
    > jest bardzo duża jeśli chodzi o wydajność zarówno systemu jak i
    > oprogramowania w tym gier.

    Ja na laptopie nie gram, więc też mi się nie pali. Poza tym byłem
    trochę zawiedziony, gdy zobaczyłem testy poboru prądu. Myślałem, że
    SSD zrobią tu rewolucję, ale niestety ciągną dużo. Gdybym naprawdę
    troszczył się o baterię w laptopie, to chyba postawiłbym system na
    karcie SD... :).

    To co zauważyłem przy teście tamtego SSD to oczywiście cisza.
    Ale ponownie: porównywałem do padającego Seagate. Teraz mam
    tego nowego Greena i on jest właściwie bezgłośny. Nie słyszę go
    nawet przy backupach czy defragmentacji :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 10. Data: 2012-11-04 18:14:13
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-11-04 17:49, PK pisze:

> [...]
    >
    > Ale też zastosowania są inne, więc aż tak to nie boli. No chyba że
    > ktoś używa laptopa zamiast workstation...

    W domu np. ja :)

    Powiem Ci że różnica w laptopie między dyskami 5400 a 7200 jest spora
    ale między 5400 a SSD to przepaść, to tak jak byś chciał w wyścigu F1
    startować wypasionym mercedesem AMG, na drodze wygodne i szybkie ale na
    torze po dwóch okrążeniach już by był dublowany przez bolid F1 :)

> [...]
    > Seagate z 7200rpm. Mam wręcz wrażenie, że jest szybszy (co jest możliwe,
    > bo spodziewałem się śmierci tej Barracudy, ale jeszcze jedzie jakimś

    WD od jakiegoś czasu ukrywa prędkość obrotową dysków, ciekawe czemu ??

    > Ja na laptopie nie gram, więc też mi się nie pali.

    Ja zostawiłem jako domowy właśnie laptopa i zarówno na nim pracuję jak i
    gram :) PC stoją jako formowe w zupełnie innym miejscu.

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.