  • 11. Data: 2012-11-04 18:51:21
    Temat: Re: [Re]instalacja systemu
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia 04 Nov 2012 16:49:37 GMT, PK napisał(a):

    > Nic szczególnego i na niczym szczególnym.
    > Dysk: SanDisk 128GB (chyba ostatnio był tylko jeden).
    > Podpiąłem go do płyty na ICH7 (SataII), więc trochę to przycięło
    > możliwy transfer.
    >
    > Różnica jest rzeczywiście przy czynnościach, które wykonuje się
    > często lub które wykonują się same (autosave w MS Office jest świetnym
    > przykładem). Szybciej wczytywały się także RAWy, ale po prostu w tym
    > wypadku te 1-2 sekundy mnie tak nie zbawiają. No i na codzień używam
    > ekstremalnie wolnego RAW Therapee, więc SSD by tu wiele nie zmieniło.

    Jesli podpiales go do SataII to dawal z siebie polowe mozliwosci, nie mozesz
    po tym ocenic, ze SSD jest taki czy owaki.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 12. Data: 2012-11-04 18:55:40
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Chris napisał:

    > Widać że nie miałeś SSD :)

    Mam dwa. Wzrost predkosci jest niepodwazalny. Jednak nie wyznaje religii
    SSD. I jak mialem wybor - wymienic hdd albo dodac ramu, to dodalem ramu.
    Wyszlo taniej, poprawilo wydajnosc o ile moglo. No i nie mam problemu,
    ze na 120GB ssa nie miesci sie tyle co na 500GB hdd ;) Wiec nei musze
    tachac ze soba dyngsa hdd na usb :)

  • 13. Data: 2012-11-04 18:57:46
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Chris napisał:

    > Ja w laptopie miałem właśnie dysk 5400obr i po zmianie na SSD różnica
    > jest bardzo duża jeśli chodzi o wydajność zarówno systemu jak i
    > oprogramowania w tym gier.

    To ja Ci powiem, ze roznica miedzy 7200rpm a ssd tez jest kolosalna.
    Mniej wiecej tak, jak roznica w cenie za GB :) I na PC stacjonarnychmam
    SSH na system. Ale PC ma ta zalete, ze jest gdzie wlozyc hdd-storage.
    Nie dynda na usb :)

  • 14. Data: 2012-11-04 20:10:42
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Jesli podpiales go do SataII to dawal z siebie polowe mozliwosci, nie
    >mozesz
    >po tym ocenic, ze SSD jest taki czy owaki.

    Akurat interfejs ma znaczenie głownie w odczytach sekwencyjnych a tego jest
    relatywnie mało, cala potęga SSD do czas dostępu który jest o rząd wielkości
    mniejszy niż w dyskach magnetycznych w których b.dobre maja 7 ms (a i tak
    nie zawsze te dane maja przełożenie). SSD maja czas dostępu na poziomie 0.1
    ms czyli naprawdę szybko. Kolejna bardzo ważna wielkością w dyskach SSD jest
    ilość IOPS który dla zwykłego dobrego dysku mieści się w przedziale 120 -
    200 IOPS a dla SSD 50.00 - 75.000+ IOPS, co jest sporą różnicą. Oczywiście
    praca z dyskiem SSD jest bardzo wygodna, start systemu zdecydowanie szybszy
    ale czy te 5 minut na godzinę pracy jest warte takiej różnicy w cenie ?. Pół
    biedy jak komuś wystarczy 128 GB w lapie bo te dyski są już relatywnie tanie
    ale jak ktoś potrzebuje 240 lub więcej GB robi się już drogo. ciekawa
    alternatywa są dyski Hybrydowe 2.5 cala ale fajnie jakby 16/32 GB cache a
    nie jak teraz do 8GB.
    Tak czy inaczej SSD do przyszłość ale jeszcze poczekamy aż Beda przyzwoite
    pojemności w rozsądnych cenach.

    Buniek

  • 15. Data: 2012-11-04 20:13:32
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "BUNIEK" napisał w wiadomości grup
    > Tak czy inaczej SSD do przyszłość ale jeszcze poczekamy aż Beda przyzwoite
    > pojemności w rozsądnych cenach.

    Jeżeli będą ciągle wymagały trim to nie zrobią kariery jak HDD.

  • 16. Data: 2012-11-04 20:39:23
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 4 Nov 2012 20:10:42 +0100, BUNIEK napisał(a):

    > Akurat interfejs ma znaczenie głownie w odczytach sekwencyjnych a tego jest
    > relatywnie mało,

    Nie zgadzam sie z tym. Owszem, odczyt sekwencyjny rosnie, ale rosnie tez
    odczyt losowy, co jest chyba oczywiste. Odpalenie aplikacji, ktora ma exe
    wielkosci kilkudziesieciu MB, oraz korzysta z dziesiatek DLL jest wyraznie
    szybsze na SataIII niz SataII. Wiem, bo przerabialem oba polaczenia z
    dyskiem Samsunga 830. Roznica jest wyrazna.

> [...]
    > ms czyli naprawdę szybko. Kolejna bardzo ważna wielkością w dyskach SSD jest

    To oczywiste.

    > ilość IOPS który dla zwykłego dobrego dysku mieści się w przedziale 120 -
    > 200 IOPS a dla SSD 50.00 - 75.000+ IOPS, co jest sporą różnicą.

    IOPS na SataII tez mialem duzo nizsze niz na SataIII, co tez fatalnie wplywa
    na prace w srodowisku wielozadaniowym, gdzie pracuje np. jak u mnie grubo
    ponad 100 procesow.

    > Oczywiście praca z dyskiem SSD jest bardzo wygodna, start systemu zdecydowanie
    szybszy
    > ale czy te 5 minut na godzinę pracy jest warte takiej różnicy w cenie ?

    Zgaduje, ze nie masz SSD. Ten argument (o oszczedzaniu 5 minut) jest
    koronnym wsrod krytykow, ktorzy SSD znaja z folderow reklamowych.

    Zakoduj, ze uzycie SSD czyni system w kazdej sekundzie pracy bardziej
    responsywnym, to jedna z kluczowych cech definiujacych komfort korzystania z
    komputera.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 17. Data: 2012-11-04 21:16:43
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-04, Chris <s...@s...de> wrote:
    > W domu np. ja :)

    Pewnie i ja kiedyś. W pewnej chwili robienie jakiś większych
    obliczeń w domu straci zupełnie sens (jak za dzisiejszą cenę będzie
    można wyrwać 2-3 razy mocniejszego VPS :)). Gdybym zarabiał z 500 zł
    więcej, to już dziś wymieniłbym desktopa na NAS+VPS+laptop(z dockiem,
    LCD i resztą akcesoriów).
    Przez 2 lata studiów przeżyłem na samym laptopie 14" i myszce. Licencjat
    (symulacyjny) napisałem, Morrowinda przeszedłem, widzę nadal nieźle.
    Tragedii nie było, ale wygoda też przeciętna :).

    > Powiem Ci że różnica w laptopie między dyskami 5400 a 7200 jest spora
    > ale między 5400 a SSD to przepaść, to tak jak byś chciał w wyścigu F1

    No w to mogę uwierzyć. Dyski seryjnie montowane w laptopach rzeczywiście
    szału nie robią (a wymiana na Scorpio Black nie wychodzi dużo taniej
    niż na SSD).

    > WD od jakiegoś czasu ukrywa prędkość obrotową dysków, ciekawe czemu ??

    Mogę nawet uwierzyć w wersję, że optymalizują pod konkretną sztukę
    (wystarczy każdy dysk rozpędzić i zbadać drgania). Tak czy siak - jest
    mi to zupełnie obojętne. Dysk jest szybki, chłodny i cichy.
    notb.ovh.org/WD.png
    notb.ovh.org/Seagate.png (i jakieś 600 badów :P).

    pozdrawiam,
    PK

  • 18. Data: 2012-11-04 21:21:02
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-04, R.e.m.e.K <g...@d...null> wrote:
    > Jesli podpiales go do SataII to dawal z siebie polowe mozliwosci, nie mozesz
    > po tym ocenic, ze SSD jest taki czy owaki.

    Jak napisałem wcześniej: doceniam fakt, że kilka rzeczy odbywało się
    szybciej, ale dla mnie (subiektywnie) ta różnica nie była duża. I nie
    byłaby dużo większa, gdyby dysk był nawet 2 razy szybszy, bo chodzi o
    efekt jakościowy. Po prostu 2 sekundy wczytywania pliku nie są dla mnie
    uciążliwe.
    Nie gram, nie pracuję w SAS, nie kopiuję masowo plików. Jeśli puszczam
    jakiś program i wiem, że zapisy na dysk go spowolnią, to się nie bujam,
    tylko robię ramdisk.

    pozdrawiam,
    PK

  • 19. Data: 2012-11-04 21:26:44
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-11-04 18:57, Mr Misio pisze:

> [...]
    > Mniej wiecej tak, jak roznica w cenie za GB :) I na PC stacjonarnych mam
    > SSD na system. Ale PC ma ta zalete, ze jest gdzie wlozyc hdd-storage.

    Mam SSD i wiem jaka jest różnica :) co do dysku na USB nie przeszkadza
    mi to wcale a że często zmieniam miejsce pracy to wolę w 1min zapakować
    laptopa z dyskiem USB niż w 15 min składać blaszaka nie mówiąc już o
    zmianie jego miejsca pracy :)

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 20. Data: 2012-11-04 21:29:02
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-11-04 21:21, PK pisze:

> [...]
    > byłaby dużo większa, gdyby dysk był nawet 2 razy szybszy, bo chodzi o
    > efekt jakościowy. Po prostu 2 sekundy wczytywania pliku nie są dla mnie

    Czasami podniesienie systemu w 10 sec a 5 min jest na wagę złota :)

    > Nie gram, nie pracuję w SAS, nie kopiuję masowo plików. Jeśli puszczam
    > jakiś program i wiem, że zapisy na dysk go spowolnią, to się nie bujam,
    > tylko robię ramdisk.

    Popracuj w PS albo innym programie który zjada ram w trybie
    natychmiastowym do tego doczytując dużo danych z dysku :) i nie mówię tu
    o projektach typu laurka do przedszkola :)

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.