  • 51. Data: 2012-11-11 20:45:10
    Temat: Re: [Re]instalacja systemu
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 11.11.2012 20:34, qwerty pisze:
    > Wiem. Dlatego SSD nie nadaje się na szyfrowaną zawartość. Ja nie używam tylko AES
    (a dwóch algorytmów).

    Jeszcze dodam: szyfrowanie przekłada się nie tylko na TRIM,
    ale też na wydajność zapisu. Wiele nowszych sterowników SSD
    (szczególnie SandForce) zmniejsza częstotliwość zapisów
    przez kompresowanie zapisywanych danych. Większość normal-
    nych danych kompresuje się co najmniej przyzwoicie -- ale
    nie dane zaszyfrowane. Rośnie wskaźnik "write amplification",
    spada szybkość zapisu sekwencyjnego i losowego, rośnie zuży-
    cie komórek Flash EEPROM.

    Dlatego o SSD generalnie powinni raczej zapomnieć ci, którzy
    chcą szyfrować całość danych. A przy szyfrowaniu części trze-
    ba pamiętać, że nie pozostaje to bez znaczenia dla wydajności
    i trwałości jednostki SSD.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 52. Data: 2012-11-11 20:54:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > chcą szyfrować całość danych. A przy szyfrowaniu części trze-
    > ba pamiętać, że nie pozostaje to bez znaczenia dla wydajności

    Dlatego zastanawia mnie co za geniusz wymyślił SSD + szyfrowanie całego
    dysku w dużej firmie. ;)
    Pod swoją opieką miałem z 50 laptopów z SSD (dla pracowników wyższego
    szczebla) i ze 100 z zwykłym HDD (normalni).
    Ale to nie moje pieniądze to się nie wtrącałem.

  • 53. Data: 2012-11-11 22:47:47
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-11, qwerty <q...@p...fm> wrote:
    > Dlatego zastanawia mnie co za geniusz wymyślił SSD + szyfrowanie całego
    > dysku w dużej firmie. ;)

    Pewnie żaden.
    O szyfrowaniu dysków decyzuje zazwyczaj zarząd lub pion bezpieczeństwa.
    Komputery wybiera zazwyczaj dyrektor departamentu, który zapewnie nie
    zna się na szyfrowaniu danych, a tym bardziej na problemach związanych
    z SSD.

    pozdrawiam,
    PK

  • 54. Data: 2012-11-12 00:20:58
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 11 Nov 2012 20:09:41 +0100, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości grup
    >
    > Nie to miałem na myśli.
    > Czasami puste miejsce na dysku to nie jest "0" na dysku.
    > Nie tak dawno musiałem szyfrować wszystkie notebooki w pewnej kompanii.
    > Puste miejsce po szyfrowaniu nie jest 00 00 00 00.
    > Trim w takim przypadku nie działa! Dlatego uważam, że SSD w obecnej formie
    > to wielka pomyłka.

    A wystarczyło użyć szyfrowania EFS.
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 55. Data: 2012-11-12 07:00:18
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michal Kawecki" napisał w wiadomości grup
    > A wystarczyło użyć szyfrowania EFS.

    Myślisz, że użytkownik będzie zaznaczał szyfrowanie po każdym nowoutworzonym
    pliku?

  • 56. Data: 2012-11-12 08:35:05
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Mon, 12 Nov 2012 07:00:18 +0100, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "Michal Kawecki" napisał w wiadomości grup
    >
    > Myślisz, że użytkownik będzie zaznaczał szyfrowanie po każdym nowoutworzonym
    > pliku?

    Myślę, że wystarczy ustawić atrybut szyfrowania na folderze nadrzędnym.

  • 57. Data: 2012-11-14 18:15:05
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]
    > Komputery wybiera zazwyczaj dyrektor departamentu, który zapewnie nie
    > zna się na szyfrowaniu danych, a tym bardziej na problemach związanych

    W SabMiller chyba powinni wiedzieć o SSD. ;)

  • 58. Data: 2012-11-15 21:19:20
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-14, qwerty <q...@p...fm> wrote:
    > W SabMiller chyba powinni wiedzieć o SSD. ;)

    Nie bardzo rozumiem czemu w browarze ludzie mieliby znać się na
    elektronice...

    pozdrawiam,
    PK