  • 1. Data: 2012-11-03 09:53:41
    Temat: Funpack / Livebox 2.0
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    Może trochę NTG, ale wybaczcie - już tylko kilkanaście grup żyje.

    Pod koniec wakacji wzięliśmy sobie tego Funpacka, wcześniej mając te
    same usługi (poza telefonem) z Tepsy na LB 1.0, bo chciałem też telefon
    na abonament w Orange, a wtedy jest fajna, stała ulga promocyjna. Nie
    wspominając o tym, że rozmowy na stacjonarne krajów UE i jeszcze kilku
    spoza, są nielimitowane, a całość w rozsądnej cenie. I wszyscy są
    zadowoleni.
    Tymczasem ostatnio dzwoni gość, przedstawia się, mówi że jest z Orange,
    że wymienili kable na światłowody i proponuje za tę samą cenę prędkość
    2x większą. No to mu mówię, że nie mam nic przeciwko. Ale... trzeba
    będzie wymienić LB 2.0 na dostarczony przez nich jakiś Sagem, płacąc za
    niego 60 czy 69 zł. I tu mi się zapalił czerwona lampa stroboskopowa.
    Bo przecież do domu wciąż dochodzi to tym samym kablem. Ostatecznie się
    zgodziłem, bo w razie czego umowy przedłużającej mogę nie podpisać, a
    montera odesłać z kwitkiem.
    Ktoś wie, o co tu może chodzić? Ktoś się może spotkał z czymś podobnym?

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 2. Data: 2012-11-03 12:23:48
    Temat: Re: Funpack / Livebox 2.0
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-03, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > Może trochę NTG, ale wybaczcie - już tylko kilkanaście grup żyje.

    Istnieje też - względnie aktywne - oficjalne forum neostrady.

    > Ktoś wie, o co tu może chodzić? Ktoś się może spotkał z czymś podobnym?

    ADSL vs VDSL

    pozdrawiam,
    PK

  • 3. Data: 2012-11-03 13:09:20
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-03 12:23, PK pisze:

    > Istnieje też - względnie aktywne - oficjalne forum neostrady.

    Mam alergię na procesy rejestracyjne. :( A tu chyba większością są
    specjaliści i odpowiedź można dostać w przeciągu 2,5h. ;)

    > ADSL vs VDSL

    Dzięki. Poczytam.

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 4. Data: 2012-11-03 13:18:09
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-03, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > Mam alergię na procesy rejestracyjne. :( A tu chyba większością są
    > specjaliści i odpowiedź można dostać w przeciągu 2,5h. ;)

    To musisz być strasznie nieszczęśliwy w życiu. Ale skoro masz neo,
    to masz też konto na orange.pl (ewentualnie nieaktywowane).

    Tu większością są home-grown-nerds (oni od lat tworzą usenet, a tym
    bardziej jego umierające resztki). Chcesz specjalisty - zgłoś się do
    obsługi klienta Orange. W szczególności tam dowiesz się, ile tak
    naprawdę da się wyciągnąć na Twoim łączu. Prędości nowej Neostrady
    są podawane jako górne limity. Jeśli na Twoim łączu da się wyciągnąć
    max 6 mbps, to mniej więcej tyle właśnie będziesz miał - nie ważne czy
    kupisz Neostradę oznaczoną jako 10 czy 40mbps.

    > Dzięki. Poczytam.

    Wiele do czytania to tu nie ma. Zmiana technologii jak każda inna.
    Jeśli Twój modem obsługuje ADSL2+, to masz jakieś szanse, że będzie
    działał z VDSL (choć może obciąć prędkość, przerywać, wieszać się)).
    Jeśli masz modem nieobsługujący ADSL2+, to nic z tego. W obu wypadkach
    lepiej po prostu kupić nowy.

    pozdrawiam,
    PK

  • 5. Data: 2012-11-03 13:48:52
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-03 13:18, PK pisze:

    > To musisz być strasznie nieszczęśliwy w życiu. Ale skoro masz neo,
    > to masz też konto na orange.pl (ewentualnie nieaktywowane).

    Nie, nie jestem nieszczęśliwy. Studiowanie ciekawego kierunku na UJ-ocie
    daje sporo radości, a i wkrótce snowboard, dziewczyna...

    Konto na orange.pl jak najbardziej mam. A nawet dwa (Funpack i tel. kom.).

    > Chcesz specjalisty - zgłoś się do obsługi klienta Orange.

    Wciśnij 1, pocałuj gwiazdkę, wciśnij trzy, pogłaszcz krzyżyk, wciśnij
    jeden jeżeli chcesz się połączyć z konsultantem (co nie zawsze jest
    tożsame ze "specjalistą", poczekaj 3 min., konsultant przełączy cię do
    innego konsultanta, bo nie zna odpowiedzi, poczekaj 2 min., otrzymaj
    odpowiedź i zapłać za to kilka złotych, bo infolinia, rzecz jasna, nie
    może kosztować 50 gr. za całe połączenie.

    > W szczególności tam dowiesz się, ile tak
    > naprawdę da się wyciągnąć na Twoim łączu.

    Obecnie mam 20Mb/s. Na testach do 18Mb/s, ale do routera podłączone są 3
    komputery, telefon i telewizja. Gdy był technik do kilkuletniego
    liveboxa 1.0, który zbyt często się restartował bądź zawieszał,
    wykonywał jakieś testy i zapytany o maks. prędkość powiedział, że do
    40Mb/s bez problemu.

    > Prędości nowej Neostrady
    > są podawane jako górne limity.

    Wiem, czytałem umowę przed podpisaniem.

> [...]
    > działał z VDSL (choć może obciąć prędkość, przerywać, wieszać się)).
    > Jeśli masz modem nieobsługujący ADSL2+, to nic z tego. W obu wypadkach

    Technik ma przyjść z jakimś Sagemem za ~60 zł. Ale ja i tak w Krakowie
    mam Internet z UPC 25.89 Mb/s, 1.51 Mb/s, więc w domu specjalnie mi nie
    zależy, choć w roku akademickim mamy sporo wolnych dni, nie wspominając
    o 3-miesięcznych wakacjach, więc jeśli może być stabilniejsz 40Mb/s,
    dające lepszą jakość rozmów tel. i obrazu TV, to czemu nie?

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 6. Data: 2012-11-03 14:17:16
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-03, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > Nie, nie jestem nieszczęśliwy. Studiowanie ciekawego kierunku na UJ-ocie
    > daje sporo radości, a i wkrótce snowboard, dziewczyna...

    Znowu megalomania ON. Masz super wieżę i studiujesz ciekawy kierunek na
    UJ. No brawo - mama na pewno strasznie dumna :D.

> [...]
    > odpowiedź i zapłać za to kilka złotych, bo infolinia, rzecz jasna, nie
    > może kosztować 50 gr. za całe połączenie.

    Czyli masz odpowiedź od profesjonalisty (posiadającego dużo więcej
    informacji o Twoim łączu niż ktokolwiek inny)) za kilka złotych. To
    według Ciebie dużo?

    Pomoc przy ustawieniu neo ze strony TP (tzn. zamówienie ich
    informatyka do instalacji) kosztuje chyba 100 zł, a to jakby trochę
    więcej. Tego rzędu kwotę musiałbyś wyłożyć na "speca" ze słupa lub
    po znajomości (ja brałem po 50 zł, ale na własnym osiedlu, więc bez
    dojazdu itp).

    A jeśli skąpisz kilku złotych i możesz poświęcić więcej czasu, to możesz
    wybrać się do sklepu Orange. W większości są specjalne telefony dla
    klientów. Wieść gminna niesie, że mają wyższy priorytet w kolejce do
    konsultantów. W każdym razie zazwyczaj trzeba stać.

    pozdrawiam,
    PK

  • 7. Data: 2012-11-03 14:26:41
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "$heikh el $hah" <s...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > montera odesłać z kwitkiem.
    > Ktoś wie, o co tu może chodzić? Ktoś się może spotkał z czymś podobnym?

    - VDSL zamiast ADSL czyli stare modemy nie działają
    - nie ma prądu telefon nie działa (Voice over IP)
    - jak masz Fax to też już nie działa

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2012-11-03 14:33:23
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-03 14:17, PK pisze:
    > Czyli masz odpowiedź od profesjonalisty (posiadającego dużo więcej
    > informacji o Twoim łączu niż ktokolwiek inny)) za kilka złotych. To
    > według Ciebie dużo?

    Nie. Ale na wszelkie infolinie mam podobną alergię jak na rejestracje na
    forach www.

    > Pomoc przy ustawieniu neo ze strony TP (tzn. zamówienie ich
    > informatyka do instalacji) kosztuje chyba 100 zł, a to jakby trochę
    > więcej.

    Otóż technik ma być gratis. No, ostatecznie można uznać opłatę
    aktywacyjną za jego dolę. 19 zł.

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 9. Data: 2012-11-03 14:41:46
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-03 14:26, Irokez pisze:
    > Użytkownik "$heikh el $hah" <s...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:k72m2l$8k5$1@usenet.news.interia.pl...
    >
    > - VDSL zamiast ADSL czyli stare modemy nie działają

    Okej, kumam.

    > - nie ma prądu telefon nie działa (Voice over IP)

    To jest jasne, choć UPS załatwiłby sprawę, jednak u nas każdy ma tel. kom.

    > - jak masz Fax to też już nie działa

    Nie mam. I do domowych zastosowań chyba nikt już ich nie kupuje.

    --

  • 10. Data: 2012-11-03 14:54:04
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-03, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:

    > To jest jasne, choć UPS załatwiłby sprawę, jednak u nas każdy ma tel. kom.

    :o

    pozdrawiam,
    PK