    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: [Re]instalacja systemu
    Date: 04 Nov 2012 16:49:37 GMT

    On 2012-11-04, Chris <s...@s...de> wrote:
    > Podaj coś więcej na czym testowałeś i z czym porównywałeś ??

    Nic szczególnego i na niczym szczególnym.
    Dysk: SanDisk 128GB (chyba ostatnio był tylko jeden).
    Podpiąłem go do płyty na ICH7 (SataII), więc trochę to przycięło
    możliwy transfer.

    Różnica jest rzeczywiście przy czynnościach, które wykonuje się
    często lub które wykonują się same (autosave w MS Office jest świetnym
    przykładem). Szybciej wczytywały się także RAWy, ale po prostu w tym
    wypadku te 1-2 sekundy mnie tak nie zbawiają. No i na codzień używam
    ekstremalnie wolnego RAW Therapee, więc SSD by tu wiele nie zmieniło.

    > Pamiętaj że to laptop i dysk 5400obr ... a nie stacjonarka i dysk
    > 7200obr a to jest dość znaczna różnica.

    Ale też zastosowania są inne, więc aż tak to nie boli. No chyba że
    ktoś używa laptopa zamiast workstation...

    Ja mam w kompie WD10EZRX od niedawna (nie wiem ile obrotów - pewnie
    koło 6k). Szczerze to nie wydaje mi się, żeby był wolniejszy niż
    Seagate z 7200rpm. Mam wręcz wrażenie, że jest szybszy (co jest możliwe,
    bo spodziewałem się śmierci tej Barracudy, ale jeszcze jedzie jakimś
    cudem :)).

    > Ja w laptopie miałem właśnie dysk 5400obr i po zmianie na SSD różnica
    > jest bardzo duża jeśli chodzi o wydajność zarówno systemu jak i
    > oprogramowania w tym gier.

    Ja na laptopie nie gram, więc też mi się nie pali. Poza tym byłem
    trochę zawiedziony, gdy zobaczyłem testy poboru prądu. Myślałem, że
    SSD zrobią tu rewolucję, ale niestety ciągną dużo. Gdybym naprawdę
    troszczył się o baterię w laptopie, to chyba postawiłbym system na
    karcie SD... :).

    To co zauważyłem przy teście tamtego SSD to oczywiście cisza.
    Ale ponownie: porównywałem do padającego Seagate. Teraz mam
    tego nowego Greena i on jest właściwie bezgłośny. Nie słyszę go
    nawet przy backupach czy defragmentacji :).

    pozdrawiam,
    PK