eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria"inny" gwintRe: "inny" gwint
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!
    news.internetia.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b
    -01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 13 Jan 2013 21:54:58 +0100
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Reply-To: d...@n...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:15.0) Gecko/20120909 Firefox/15.0.1
    SeaMonkey/2.12.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: "inny" gwint
    References: <4fe1bd1c$1@news.home.net.pl> <4fe1c119$1@news.home.net.pl>
    <jrslff$doo$1@mx1.internetia.pl>
    In-Reply-To: <jrslff$doo$1@mx1.internetia.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 36
    Message-ID: <50f31f24$0$1309$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.42.91.188
    X-Trace: 1358110500 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1309 178.42.91.188:25311
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:31985
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Padre napisał:
    >
    >> :) Troche rodzajow jest. Jak to Toyota, to obstawiam, ze cos z gwintow
    >> calowych.
    >>
    > Jakoś mało wierzę że do mocowania jednego podzespołu zastosowano gwinty
    > calowe i metryczne, czy nie jest to raczej gwint np. drobnozwojny?
    > Japońskie samochody (a miałem ich kilka) są dokładnie liczone nie tak
    > jak nasze, z grubsza M6,M8,M10,M12, jak wynika z obliczeń to zastosują
    > M7,M9, śruba M10 może mieć łeb 13 ale może i 12 jak wystarczy, to samo
    > dotyczy skoku gwintu ale dalej jest metryczny. Kto nie miał japońskiego
    > auta jest przyzwyczajony, że poza silnikiem i zawieszeniem reszta śrub
    > będzie z "głównego szeregu".

    Nie "jak wynika z obliczeń" bo tańsza jest śruba M8 produkowana masowo
    jak M7 produkowana na małą skalę. Tu oszczędności nie znajdziesz. Gwinty
    o średnicach i skokach niezalecanych stosuje się w celu uniemożliwienia
    podmiany elementu gwintowanego nieznanej jakości normaliami - pasy masz
    na śrubach M11 i musisz specjalną, do pasów śrubę kupić, M10 z gównolitu
    nie wkręcisz.

    --
    Darek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: