eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyile auto może spalićRe: ile auto może spalić
  • Data: 2018-04-13 01:40:07
    Temat: Re: ile auto może spalić
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 12 Apr 2018 17:50:29 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > W dniu 2018-04-12 o 14:48, tck pisze:
    >
    >>>>>> Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
    >>>>>> z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.
    >>>>>
    >>>>> No to raczej niesprawna...
    >>>>
    >>>> Nawet na pewno niesprawna. Masz źle dobrany reduktor i/lub wtryski.
    >>>
    >>> Jaki gazownik dobierając reduktor zakłada że posiadacz będzie
    >>> piłował powyżej pięciu tysięcy obrotów?
    >>>
    >>>
    >>
    >> Dlaczego piłował? Jest to w zakresie pracy silnika?
    >
    > Jazdę na takich wysokich obrotach nazywa się piłowaniem.
    > Nawet jeśli są jeszcze przed czerwonym polem.
    >
    >> Ale fakt, żeby mój jeździł podobnie jak na benzynie to sam musiałem
    >> trochę powymieniać i pogrzebać
    >
    > Z założenia gaz zakłada się w celu oszczędzania a nie dla
    > uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
    > I typowy użytkownik instalacji LPG godzi się z pogorszeniem
    > osiągów.

    Jeśli na instalacji z wtryskiem gazu jest jakiekolwiek pogorszenie osiągów,
    oznacza to że instalacja jest uszkodzona, bądź z założenia zła i należy ją
    naprawić.
    Dalsza jazda taką instalacją to za chwilę remont silnika.

    Spadek osiągów był charakterystyczny dla instalacji podciśnieniowych,
    bazujących na zwężce w dolocie generującej podciśnienie sterujące poborem
    gazu.

    A mając wtrysk, jeszcze długo przed wyczuwalnym pogorszeniem osiągów, jest
    jazda na zbyt ubogiej mieszance paliwa, co w połączeniu z gorszym
    odbieraniem ciepła przez LPG w porównaniu z benzyną, prowadzi do szybkiego
    zużycia świec, wypalenia uszczelki pod głowicą, uszkodzeń zaworów i ich
    uszczelnień. Czasami nawet wypalenia tłoków (to zazwyczaj jak jest turbo).

    Do tego ECU silnika szybko "ogłupieje" współpracując z taką instalacją,
    sonda lambda wykryje ubogą mieszankę, a ECU bezskutecznie będzie próbował
    to korygować podnoszeniem korekt czasu wtrysku.
    W efekcie może się to skończyć wręcz przelewaniem i zwiększonym zużyciem
    paliwa w zakresach gdzie jeszcze LPG się jakoś wyrabia, a ECU już pracuje w
    trybie pętli otwartej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: