-
Data: 2018-04-13 01:40:07
Temat: Re: ile auto może spalić
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Thu, 12 Apr 2018 17:50:29 +0200, RadoslawF napisał(a):
> W dniu 2018-04-12 o 14:48, tck pisze:
>
>>>>>> Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
>>>>>> z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.
>>>>>
>>>>> No to raczej niesprawna...
>>>>
>>>> Nawet na pewno niesprawna. Masz źle dobrany reduktor i/lub wtryski.
>>>
>>> Jaki gazownik dobierając reduktor zakłada że posiadacz będzie
>>> piłował powyżej pięciu tysięcy obrotów?
>>>
>>>
>>
>> Dlaczego piłował? Jest to w zakresie pracy silnika?
>
> Jazdę na takich wysokich obrotach nazywa się piłowaniem.
> Nawet jeśli są jeszcze przed czerwonym polem.
>
>> Ale fakt, żeby mój jeździł podobnie jak na benzynie to sam musiałem
>> trochę powymieniać i pogrzebać
>
> Z założenia gaz zakłada się w celu oszczędzania a nie dla
> uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
> I typowy użytkownik instalacji LPG godzi się z pogorszeniem
> osiągów.
Jeśli na instalacji z wtryskiem gazu jest jakiekolwiek pogorszenie osiągów,
oznacza to że instalacja jest uszkodzona, bądź z założenia zła i należy ją
naprawić.
Dalsza jazda taką instalacją to za chwilę remont silnika.
Spadek osiągów był charakterystyczny dla instalacji podciśnieniowych,
bazujących na zwężce w dolocie generującej podciśnienie sterujące poborem
gazu.
A mając wtrysk, jeszcze długo przed wyczuwalnym pogorszeniem osiągów, jest
jazda na zbyt ubogiej mieszance paliwa, co w połączeniu z gorszym
odbieraniem ciepła przez LPG w porównaniu z benzyną, prowadzi do szybkiego
zużycia świec, wypalenia uszczelki pod głowicą, uszkodzeń zaworów i ich
uszczelnień. Czasami nawet wypalenia tłoków (to zazwyczaj jak jest turbo).
Do tego ECU silnika szybko "ogłupieje" współpracując z taką instalacją,
sonda lambda wykryje ubogą mieszankę, a ECU bezskutecznie będzie próbował
to korygować podnoszeniem korekt czasu wtrysku.
W efekcie może się to skończyć wręcz przelewaniem i zwiększonym zużyciem
paliwa w zakresach gdzie jeszcze LPG się jakoś wyrabia, a ECU już pracuje w
trybie pętli otwartej.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.04.18 02:01 Tomasz Pyra
- 13.04.18 07:44 p...@g...com
- 13.04.18 09:17 J.F.
- 13.04.18 10:09 Lewis
- 13.04.18 10:14 Tomasz Pyra
- 13.04.18 10:17 Lewis
- 13.04.18 10:47 Maciek
- 13.04.18 10:59 J.F.
- 13.04.18 11:43 RadoslawF
- 13.04.18 11:47 RadoslawF
- 13.04.18 18:06 Shrek
- 13.04.18 18:13 Shrek
- 13.04.18 18:34 RadoslawF
- 14.04.18 02:15 Tomasz Pyra
- 14.04.18 02:33 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
Najnowsze wątki
- 2024-10-06 Prawdziwy ekologiczny samochód
- 2024-10-05 Stało się...
- 2024-10-05 skodeczka up
- 2024-10-04 Wieszanie się przy aktywnym SMP
- 2024-10-05 Warszawa => Senior Developer React Native <=
- 2024-10-05 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior Software Engineer (C, Java) <=
- 2024-10-05 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-10-05 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior C Software Engineer <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-05 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-10-05 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-05 Warszawa => ADMINISTRATOR SYSTEMÓW IT <=
- 2024-10-04 Katowice => Data Scientist <=