eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyile auto może spalićRe: ile auto może spalić
  • Data: 2018-04-14 02:33:58
    Temat: Re: ile auto może spalić
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Fri, 13 Apr 2018 10:17:57 +0200, Lewis napisał(a):

    > W dniu 2018-04-13 o 02:01, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >>> Chyba że silnik ma wymagania wyższe niż
    >>> technologiczna możliwość wydajności wtryskiwaczy gazowych.
    >>
    >> Nie ma takiego silnika ;)
    >
    > Mam 2.5T 472KM 580Nm z 4 cylindrów czyli cirka 120KM z cylindra przy
    > doładowaniu w okolicach 2barów no i tu raz że nie ma miejsca na 3
    > wtryski na cylinder by szły max PWM 80% a druga sprawa reduktory też
    > mogły się obrazić za takie nadciśnienie ;)

    Widziałem już instalacje z 2 wtryskiwaczami razy 6 cylindrów, to i 3x4
    pewnie też by się upchało na dłuższych wężykach.
    A reduktor to nie wiem - w sumie reduktorowi wydaje się łatwiej obniżać
    ciśnienie z bezwzględnych kilkunastu-kilkudziesięciu bar na 3bar niż na
    1bar. On pracuje na różnicy ciśnienień.

    Swoją drogą to nie rozumiem dlaczego LPG pracują na tak małych
    nadciśnieniach - rzędu 1.2bar ponad ciśnienie w kolektorze. Wtrysk benzyny
    zazwyczaj 3-4bar.

    >> Co ciekawe - w dawnych czasach dla LPG montowało się urządzenia
    >> przyspieszające zapłon (w praktyce po prostu opóźniające go o prawie całą
    >> fazę).
    >> Ale od kiedy auta się mocniej skomputeryzowały, to już się raczej tego nie
    >> dotyka.
    >> Niektóre ECU potrafią same wyczuć czujnikiem spalania stukowego, że zapłon
    >> należy przyspieszyć przy wyższej liczbie oktanowej, a niektóre tak jak
    >> piszesz - warto o kilka stopni przeprogramować.
    >
    > Piggy back z powodzeniem stosuje się nadal i całkiem dobrze to działa ;)

    No ale właśnie zastanawia mnie dlaczego obecnie jednak dość rzadko.

    O ile stare instalacje gen I-II do samochodów z elektronicznym zapłonem,
    prawie zawsze miały przyspieszacz zapłonu osobno.

    A dziś w takich typowych zestawach do montażu - rzecz prawie niespotykana.

    >>> Ilu gazowników używa sondy AFR do strojenia LPG? Aż w końcu
    >>> ilu gazowników ma jakiekolwiek pojęcie o tym co robi...
    >>
    >> Tu jest jedna racja którą powiedział RadoslawF - ludzie gaz montują z
    >> biedy, a nie bogactwa i bardzo istotna dla większości klientów jest cena
    >> instalacji.
    >> Gazownik, nawet jeśli byłby w stanie to zrobić dobrze, to po prostu nie ma
    >> czasu na strojenie.
    >> On ma jeden dzień na zrobienie wszystkiego - od wlewu gazu, przez zbiornik,
    >> przewody, po wiercenie kolektorów.
    >> Strojenie robi komputer gazu sam w ramach autoadaptacji, na testowym
    >> przejeździe wokół warsztatu i tyle.
    >>
    >
    > Dlatego trzeba skupić się na porządnej robocie a januszy gonić wpizdu

    No ale to się nie uda.
    90% klientów obdzwoni wszystkie zakłady w województwie żeby znaleźć ten co
    mu el-pe-gie zamontuje za 1900zł.
    Na najgorszym reduktorze który będzie trzeba regulować przy każdej zmianie
    pogody, na najgorszych wtryskiwaczach i wszystkim najgorszym - byle taniej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: