eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyile auto może spalićRe: ile auto może spalić
  • Data: 2018-04-14 02:15:54
    Temat: Re: ile auto może spalić
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Fri, 13 Apr 2018 10:59:53 +0200, J.F. napisał(a):

    >>U mnie przy 30C, jak depnę gaz do dechu, to ciśnienie na listwie
    >>spada.
    >
    > A jakie cisnienie mierzysz ?

    Na listwie wtryskowej

    > Bo cisnienie w kolektorze jest zmienne, generalnie ponizej cisnienia
    > atmosferycznego, chyba, ze silnik ze sprezarka.
    >
    > W benzynie bylo jakos tak, ze cisnienie w listwie bylo regulowane
    > cisnieniem w kolektorze, wiec wtryskiwacz mial stale te sama roznice
    > cisnien.
    > W LPG inaczej ?

    Różnie bywa.
    Tzn. zarówno instalacje fabryczne, benzynowe są i takie gdzie ciśnienie
    paliwa jest stałe względem ciśnienia w kolektorze (dzięki czemu
    wtryskiwacze mają stałą wydajność gram/s), ale są i take w których
    ciśnienie paliwa jest stałe względem atmosfery i w nich wydajność jest tym
    większa im bardziej przeputnica zamknięta.

    W LPG zazwyczaj jest ciśnienie względem kolektora, ale np. instalacje Prins
    dla silników wolnossących mają regulację względem atmosfery.

    > No i ... cisnienie w instalacji zalezy od cisnienia w zbiorniku, a ten
    > ogrzewany nie jest.
    >
    > No chyba ze LPG ze zbiornika doplywa, silnik jeszcze nie rozgrzany, i
    > w parowniku sie ciekly butan gromadzi ... ale to chyba szybko
    > przestanie.
    >
    >>> Benzyna tez odparowuje i zabiera, tylko trudno powiedziec czy
    >>> jeszcze
    >>> w kolektorze czy bardziej w cylindrze.
    >
    >>Wydaje mi się, że w MPI które sikają prosto w grzybek zaworowy to już
    >>bardziej cylinder.
    >
    > Tak prosto na grzybek sikaja, czy jednak mocowane w plastikowym
    > kolektorze pare cm przed ... glowica ?

    Te nowsze silniki które rozbierałem to było prosto w grzybek.
    Jeszcze dla 16V wtryskiwacz tworzy dwa stożki - na każdy zawór osobno.

    Kiedyś to faktycznie było w kolektor.
    Nawet były wtryski półsekwencyjne (które miały tylko czunik położenia wału,
    a nie miały czjnika położenia wałka rozrządu) i one robiły wtrysk i podczas
    suwu ssania i wydechu.
    Ten z wydechu po prostu czekał w kolektorze na swoją kolej.

    > No i kiedy jest wtrysk - w cyklu ssania, czy jeszcze przed ?

    W cyklu ssania, a na niskich obrotach nawet kilka wtrysków co by sobie
    jakimiś warstwami mieszankę ułożyć.

    > Ale grzybek zaworu goracy, to szybko odparowuje, a ciagle przed
    > cylindrem to jest :-)

    No ale w samym suwie ssania tam jest niezły przeciąg i raczej paliwo nie
    zetknie się z zaworem tylko je wciągnie prosto do cylindra.
    W ogóle kontakt paliwa z czymkolwiek jest chyba mocno niekorzystny, bo ono
    się wtedy w duże krople zbija i źle spala.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: