eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyile auto może spalićRe: ile auto może spalić
  • Data: 2018-04-13 10:14:09
    Temat: Re: ile auto może spalić
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Fri, 13 Apr 2018 09:17:30 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:1qlu6iwv79i1d$.uc7i8qgn18we$.dlg@40tude
    .net...
    > Dnia Thu, 12 Apr 2018 21:54:32 +0200, Lewis napisał(a):
    >>> Co do wydajności instalacji, każda instalacja ma w 100% spełniać
    >>> zapotrzebowanie na paliwo danego silnika w każdych warunkach, jeśli
    >>> nie,
    >>> jest zwyczajnie niesprawna.
    >
    >>Dokładnie - no powiedzmy że ma w 100% spełniać jak silnik jest
    >>rozgrzany i
    >>jest w stanie ogrzewać skutecznie parownik.
    >>Bo powiedzmy że jak samochód przełącza się na LPG przy 30C, no to
    >>trzeba
    >>się liczyć z tym że przez ten czas do rozgrzania silnika nie należy
    >>go
    >>pałować, bo się reduktor może nie wyrobić.
    >
    > Tak swoja droga - moja sierra miala najprostsza instalacje, zapalalem
    > na gazie, i tego nie obserwowalem.
    > Owszem, gdzies przy -15C parownik zamarzal po chwili, ale powyzej
    > jechal dobrze.
    >
    > Oczywiscie raczej nie startowalem z rykiem silnika ... ale gaznik na
    > zimno tez nie dawal pelnej mocy.
    > A jesli dawal ... oj, oszczednie to nie bylo ...

    Tam jeszcze gdzieś jest granica wrzenia butanu po drodze, z której tak do
    końca nie wiem co wynika.

    U mnie przy 30C, jak depnę gaz do dechu, to ciśnienie na listwie spada.
    Reduktor ma deklarowane 150% mocy mojego samochodu i przy rozsądnych
    temperaturach działa dobrze.

    Tu jeszcze co ciekawe - jak był włączony równolegle w obwód nagrzewnicy, to
    jadąc długo pełnym gazem też stygł. Teraz mam szeregowo i jest ok.

    >>Problemem gazu jest to, że podawany jest w fazie gazowej, czym
    >>"zabiera"
    >>kilka % objętości cylindra, przez co mieści się tam mniej powietrza.
    >>Nadrabia nieco lepszymi właściwościami, i gdzieś to tam wychodzi w
    >>okolicach zera.
    >
    > Benzyna tez odparowuje i zabiera, tylko trudno powiedziec czy jeszcze
    > w kolektorze czy bardziej w cylindrze.

    Wydaje mi się, że w MPI które sikają prosto w grzybek zaworowy to już
    bardziej cylinder.
    W starych SPI pewnie w kolektor.

    >>Gazownik, nawet jeśli byłby w stanie to zrobić dobrze, to po prostu
    >>nie ma
    >>czasu na strojenie.
    >
    > Ale samochod ma sonde lambda i AFR stroi na biezaco, takze przy
    > jezdzie na LPG.

    Ale sonda zazwyczaj jest progowa i nadaje się do strojenia tylko tych
    mniejszych obciążeń gdzie silnik steruje się sondą.

    Przy większych obciążeniach ma być bogato, ale sonda już nie jest w stanie
    sprawdzić jak jest bogato i czy wystarczająco.

    No i tu jeszcze charakterystyka wtryskiwacza gazowego i benzynowego się
    różnią (czasy otwarcia, to czy listwa ma kompensację ciśnienia kolektora,
    potencjalnie jeszcze jakieś efekty falowe).
    I ECU silnika nie do końca jest w stanie zrozumieć o co chodzi z gazem.
    Po to mapa korekcji w komputerze gazowym.

    Plus jeszcze cała gama błędów gazowników - z najpopularnieszym czyli
    wypuszczeniem klienta z cały czas działającym programem autoadaptacji.
    Wtedy komputer LPG ciągnie korekty w stronę swojej wizcji, ECU silnika w
    swoją i zazwyczaj im się koreksty rozjeżdżają w przeciwne strony.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: