  • Data: 2013-02-09 02:43:50
    Temat: Re: (humor) najdroższy piekarnik
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W innym miejscu bym się nie spodziewał... Przypuszczam, że w ich
    > warunkach raczej nie stać by było finansowo i "logistycznie", aby bawić
    > się w ustawianie szybki pod kątem tak, aby promień odbity z załamanym
    > tworzyły kąt prosty... Z pewnością taniej wyjdzie wyrwać polaryzator z

    Ale właśnie nie masz racji :)
    Szkoda, że nie mam pod ręką tych rysunków, co zrobiłem dla tamtych
    matołów...

    W starym typie właśnie była szybka szklana, ustawiona tak, że pewnie to
    dawało cóś koło 45%. Banalnie to proste.

    Może opiszę to opisowo :

    wyobraź sobie obudowę od suszarki do włosów, typ "pistoletowy".
    Żaróweczka halogenowa w rękojeści na dole - a pod nią, tam gdzie wchodzi
    kabel, wiatraczek (to wszystko 12V). Żarówka świeci do góry.
    W tym miejscu, gdzie obudowa się zgina pod kątem prostym, szybka, pod
    kątem 45 st. Czyli światło pada z dołu, odbija się i leci do przodu.

    Banał :)

    I w tym modelu starym to było szkło na 100%. W nowszym - blaszka.
    Z tego wynika, że zrobili jakiś polaryzator z przodu.

    Myślę, że to z powodu wytanienia (widać za mało zarabiali);
    bo ta blaszka na pewno prostsza do zrobienia niż wycięcie szybki (ona
    była eliptyczna), a i nie potłucze się. A foliowy polaryzator to pewnie
    grosze (tj. centy).