  • Data: 2013-02-09 12:27:08
    Temat: Re: (humor) najdroższy piekarnik
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Anerys napisał:

    [...niekoszerny miód z gówna...]

    > Ja stawiam raczej na coś bardzo przyziemego - kiedy rodziła się ich
    > tradycja, nauka i technika były daleko w tyle wobec dzisiejszej.
    > Przyuważono, że pewne kombinacje produktów procentują niekoniecznie tym,
    > czym powinny, uściślono, że ich rozdzielenie likwiduje powstałe kłopoty,
    > przyuważono co i kiedy... W tamtych czasach nie istniało coś takiego, jak
    > lodówki, chłodziarki, aby można dłużej zachować świeżość i przydatność do
    > szamania, nie istniała wiedza nt. bakterii, skąd się biorą i co robią, ale
    > skoro rozpoznano, jakie kombinacje dobrze służą, jakie źle, jakoś też
> [...]

    Pytanie było własnie o wiekowość tych tradycji. Ta z miodem niekoniecznie
    jest starożytna i oparta na dobrym i złym służeniu różnych miodów. Ktoś
    mógł ją wprowadzić później, jako wynik swoich przemyśleń i w oparciu
    o postępy wiedzy pszczelarskiej.

    Jarek

    --
    To jest przy... porwaniach samolotu, jak bandyta porywa samolot to możemy
    go żądać z powrotem, właśnie na zasadzie tej tradycji... to stara tradycja.