eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 20 Oct 2011 00:08:34 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:7.0.1) Gecko/20110929 Thunderbird/7.0.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: help:)
    References: <3...@v...googlegroups.com>
    <b...@m...googlegroups.com>
    In-Reply-To: <b...@m...googlegroups.com>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 38
    Message-ID: <4e9f4a5e$0$5814$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.37.135
    X-Trace: 1319062110 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 5814 83.25.37.135:31091
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2407840
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-10-19 19:19, Michał sirapacz Gut pisze:
    > tzw dupa.
    >
    > podczas skrecania glowicy okazalo sie ze jedna sruba sie caly czas
    > obraca. ale zeby bylo ciekawiej to dokreca sie do ok 55Nm (skrecam na
    > dynamometryka a nie stopnie) i dalej sie powoli obraca. jak zmniejsze
    > prog do 50Nm to elegancko odbija. jak zwieksze do ok 60 to sie obraca
    > (rownomierny w miare opor).wykrecilem, nie ma sladu opilkow, gwint nie
    > jest uszkodzony.

    Ale jak to wygląda?
    Bo generalnie śrubę powinieneś do samego końca móc wkręcić minimalnym
    momentem (po prostu ręką, bez żadnej dźwigni).
    Dopiero jak śruba zaczyna ściskać głowicę z blokiem, to szybko powinien
    rosnąć moment, aż do wymaganego.

    Jak śruba wkręca się stawiając tępy opór, to albo masz już zerwany
    gwint, albo jakiś syf w otworze.
    Wystarczy że naleciało Ci tam jakieś wody, oleju czy czegoś - jak otwór
    nie ma od spodu odpływu, to nie wkręcisz w to wtedy śruby.
    Tak czy siak powinieneś zdjąć tą głowicę i sprawdzić jak to wygląda na dole.
    Mając zdjętą głowicę sprawdź czy wszystkie śruby wkręcają się bez oporu
    do końca. Jak masz poorany gwint, to są takie sprężynki do naprawiania
    gwintów - działają bardzo dobrze (lepiej niż oryginał).

    > cholera boje sie to bardziej skrecic bo moze gwint w glowicy leci (bo
    > nie na srubie). Poprzednio byla skrecona na ok 110Nm i bylo ok.
    > podpowiedzcie czy dokrecac to bo moze sie syfek jakis przypaletal czy
    > moze zostawic w cholere taka (pozostale narazie dociagniete na ok 70
    > czy 80Nm). Docelowo chcialem ciagnac do 100Nm. jak wytrzymaly jest
    > gwint w glowicy?

    Sposób dokręcania musisz sprawdzić w jakiejś dokumentacji. Bo tam nie
    tylko istotny jest sam moment, a jeszcze stopniowe dociąganie tych śrub.

    > sruba napewno nie siegnela dna bo gdyby tak sie stalo
    > to by sie oparla i napewno nie polecialoby przy 50-60Nm.....

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: