-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 20 Oct 2011 00:08:34 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:7.0.1) Gecko/20110929 Thunderbird/7.0.1
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: help:)
References: <3...@v...googlegroups.com>
<b...@m...googlegroups.com>
In-Reply-To: <b...@m...googlegroups.com>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 38
Message-ID: <4e9f4a5e$0$5814$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.37.135
X-Trace: 1319062110 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 5814 83.25.37.135:31091
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2407840
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-10-19 19:19, Michał sirapacz Gut pisze:
> tzw dupa.
>
> podczas skrecania glowicy okazalo sie ze jedna sruba sie caly czas
> obraca. ale zeby bylo ciekawiej to dokreca sie do ok 55Nm (skrecam na
> dynamometryka a nie stopnie) i dalej sie powoli obraca. jak zmniejsze
> prog do 50Nm to elegancko odbija. jak zwieksze do ok 60 to sie obraca
> (rownomierny w miare opor).wykrecilem, nie ma sladu opilkow, gwint nie
> jest uszkodzony.
Ale jak to wygląda?
Bo generalnie śrubę powinieneś do samego końca móc wkręcić minimalnym
momentem (po prostu ręką, bez żadnej dźwigni).
Dopiero jak śruba zaczyna ściskać głowicę z blokiem, to szybko powinien
rosnąć moment, aż do wymaganego.
Jak śruba wkręca się stawiając tępy opór, to albo masz już zerwany
gwint, albo jakiś syf w otworze.
Wystarczy że naleciało Ci tam jakieś wody, oleju czy czegoś - jak otwór
nie ma od spodu odpływu, to nie wkręcisz w to wtedy śruby.
Tak czy siak powinieneś zdjąć tą głowicę i sprawdzić jak to wygląda na dole.
Mając zdjętą głowicę sprawdź czy wszystkie śruby wkręcają się bez oporu
do końca. Jak masz poorany gwint, to są takie sprężynki do naprawiania
gwintów - działają bardzo dobrze (lepiej niż oryginał).
> cholera boje sie to bardziej skrecic bo moze gwint w glowicy leci (bo
> nie na srubie). Poprzednio byla skrecona na ok 110Nm i bylo ok.
> podpowiedzcie czy dokrecac to bo moze sie syfek jakis przypaletal czy
> moze zostawic w cholere taka (pozostale narazie dociagniete na ok 70
> czy 80Nm). Docelowo chcialem ciagnac do 100Nm. jak wytrzymaly jest
> gwint w glowicy?
Sposób dokręcania musisz sprawdzić w jakiejś dokumentacji. Bo tam nie
tylko istotny jest sam moment, a jeszcze stopniowe dociąganie tych śrub.
> sruba napewno nie siegnela dna bo gdyby tak sie stalo
> to by sie oparla i napewno nie polecialoby przy 50-60Nm.....
Następne wpisy z tego wątku
- 20.10.11 00:02 Michał sirapacz Gut
- 20.10.11 00:22 Michał sirapacz Gut
- 20.10.11 00:50 Tomasz Pyra
- 20.10.11 02:41 kogutek
- 20.10.11 07:01 marcin
- 20.10.11 08:57 Ukaniu
- 20.10.11 09:06 4CX250
- 20.10.11 09:07 4CX250
- 20.10.11 09:10 4CX250
- 20.10.11 09:36 Michał sirapacz Gut
- 20.10.11 09:39 Michał sirapacz Gut
- 20.10.11 13:19 kogutek
- 20.10.11 14:00 Ukaniu
- 21.10.11 00:06 kogutek
- 21.10.11 00:37 Ukaniu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security