-
Data: 2011-10-20 00:08:34
Temat: Re: help:)
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-10-19 19:19, Michał sirapacz Gut pisze:
> tzw dupa.
>
> podczas skrecania glowicy okazalo sie ze jedna sruba sie caly czas
> obraca. ale zeby bylo ciekawiej to dokreca sie do ok 55Nm (skrecam na
> dynamometryka a nie stopnie) i dalej sie powoli obraca. jak zmniejsze
> prog do 50Nm to elegancko odbija. jak zwieksze do ok 60 to sie obraca
> (rownomierny w miare opor).wykrecilem, nie ma sladu opilkow, gwint nie
> jest uszkodzony.
Ale jak to wygląda?
Bo generalnie śrubę powinieneś do samego końca móc wkręcić minimalnym
momentem (po prostu ręką, bez żadnej dźwigni).
Dopiero jak śruba zaczyna ściskać głowicę z blokiem, to szybko powinien
rosnąć moment, aż do wymaganego.
Jak śruba wkręca się stawiając tępy opór, to albo masz już zerwany
gwint, albo jakiś syf w otworze.
Wystarczy że naleciało Ci tam jakieś wody, oleju czy czegoś - jak otwór
nie ma od spodu odpływu, to nie wkręcisz w to wtedy śruby.
Tak czy siak powinieneś zdjąć tą głowicę i sprawdzić jak to wygląda na dole.
Mając zdjętą głowicę sprawdź czy wszystkie śruby wkręcają się bez oporu
do końca. Jak masz poorany gwint, to są takie sprężynki do naprawiania
gwintów - działają bardzo dobrze (lepiej niż oryginał).
> cholera boje sie to bardziej skrecic bo moze gwint w glowicy leci (bo
> nie na srubie). Poprzednio byla skrecona na ok 110Nm i bylo ok.
> podpowiedzcie czy dokrecac to bo moze sie syfek jakis przypaletal czy
> moze zostawic w cholere taka (pozostale narazie dociagniete na ok 70
> czy 80Nm). Docelowo chcialem ciagnac do 100Nm. jak wytrzymaly jest
> gwint w glowicy?
Sposób dokręcania musisz sprawdzić w jakiejś dokumentacji. Bo tam nie
tylko istotny jest sam moment, a jeszcze stopniowe dociąganie tych śrub.
> sruba napewno nie siegnela dna bo gdyby tak sie stalo
> to by sie oparla i napewno nie polecialoby przy 50-60Nm.....
Następne wpisy z tego wątku
- 20.10.11 00:02 Michał sirapacz Gut
- 20.10.11 00:22 Michał sirapacz Gut
- 20.10.11 00:50 Tomasz Pyra
- 20.10.11 02:41 kogutek
- 20.10.11 07:01 marcin
- 20.10.11 08:57 Ukaniu
- 20.10.11 09:06 4CX250
- 20.10.11 09:07 4CX250
- 20.10.11 09:10 4CX250
- 20.10.11 09:36 Michał sirapacz Gut
- 20.10.11 09:39 Michał sirapacz Gut
- 20.10.11 13:19 kogutek
- 20.10.11 14:00 Ukaniu
- 21.10.11 00:06 kogutek
- 21.10.11 00:37 Ukaniu
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- 2025-03-03 nie naprawiam więcej telewizorów
- 2025-03-03 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-03 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-03-03 Gdy ministrowie sa golodupcami
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=