  • Data: 2009-10-14 12:36:33
    Temat: Re: hdr i pseudohdr
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Okt., 14:18, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > Słowotok XXYY skłonił mnie do pewnych przemysleń i jestem skłonny przyznać mu
    > częśćiowo rację. Jeżeli weźmiemy parę wersji tego samego piksela z różną
    > jasnością to tak naprawdę szum nam się nie zmniejszy, a jedynie uśredni.
    > Dlaczego?

    wlasnie

    problem w tym ze nie potrafimy okreslic co jest szumem a co sygnalem .
    gdyby to bylo mozliwe jak nap w przypdku dzwieku to moznaby
    potraktowac odszumiaczem analogicznie do muzyki . Pzy wkorzystniu
    instrumnetaruim jakie dal nam Fourier do dyspozcji udaje sie to zrobic
    w praktyce idealnie.

    Bo piksel ciemniejszy musimy wcześniej znormalizować przez funkcję
    > transferu. Więc czym piksel ciemniejszy tym jego szum bardziej zostanie
    > wzmocniony i nie będzie się znosił przy składaniu z innymi. Wyjdzie z tego
    > składanie drgań o różnej amplitudzie i nie dostaniemy płaskiej linii.

    nie moze sie znosic z innym szumem gdyz nie jest zanany jako szum
    to moze bys tez sygnal obrazowy.
    w ten spsob udaje sie zredukowac szumy ale i przy tej okazji
    zubozeniu ulega obraz , jakies jego element ulegaja redukcji.

    zdjecie ktore przytoczylem jest dobrym prykladem - na oryginale
    poprawnie naswietlonym sciana lasu jest jednolita czarna plama - nie
    ma szumow ale i nie ma obrazu.

    > Oczywiście funkcja wagowa załatwi nam sprawę w ten sposób, że dostaniemy szum
    > raczej nie większy, niż na najlepiej naświetlonym z pikseli (czyli w praktyce
    > zwykle pomijalny), ale jednak nie mniejszy. Dopiero wykonanie minimum dwóch
    > ekspozycji z dokładnie tymi samymi ustawieniami i wrzucenie ich do całego
    > procesu wpłynie na obniżenie szumu.

    w praktyce nie jest to takie proste , efekt zaczyna byc widoczny przy
    kilku zdjeciach , ale problemem jest nie tyle idealne zlozenie
    pojedynczych zdjec co dokladnie takie samo sfotografowanie przemiotu ,
    tzn kazdy pixel powinen pokazywac dokladnie taki sam elemnt
    rzeczywisty .W praktyce nie jest to takie latwe do osiagniecia przez
    co otrzymujemy spdek szumow ale jednoczesnie spadek rozdzielczosci.

    wg mojej praktyki - oczywiscie nie laboratoryjnj tylko domowej przy
    zlozeniu 4 zdjec uzyskalem lekki spadek szumow ale w sumie nie na tyle
    istotny by warto bylo te uciazliwa metode stosowac jako metode
    odszumiania na codzien.