  • 1. Data: 2009-10-13 17:56:43
    Temat: hdr i pseudohdr
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Była ostatnio dyskusja o hdr i ten, co twierdzi, że ziemia jest płaska,
    twierdzi również że hdr z trzech jotpegów nie ma sensu, bo z jednego
    rawa można tak samo. Oczywiście twierdzę, że jest inaczej, ale ciekawy
    wielkości ''inaczej'' pstryknąłem trzy ujęcia -1, 0 i +1 ev, jako jpg i
    raw. Scena jest dość wredna, oświetlone ledą mocno kierunkowe światło i
    jeszcze 400 iso. Najpierw połączyłem pliki jpg:
    http://www.cyfrowka.neostrada.pl/hdr/hdrjpg.jpg

    Potem wziąłem środkowego rawa, wywołałem na -1, 0 i +1EV i wyszło coś
    takiego:
    http://www.cyfrowka.neostrada.pl/hdr/pseudohdr.jpg
    Podobno ma nie być różnicy :)

    Na koniec wziąłem tylko skrajne rawy dwa (żeby było trudniej) i
    połączyłem w hdra:
    http://www.cyfrowka.neostrada.pl/hdr/hdrraw.jpg
    Jest najlepiej, bo jpg troszeczkę już przepalił. Ale przy niewielkiej
    rozdzielczości nie ma dużej różnicy. Pseudohadeerowanie natomiast z
    jednego pliku (rawa) nie ma żadnego sensu, już lepiej pokręcić krzywymi
    - ma się większą kontrolę.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 2. Data: 2009-10-13 18:12:33
    Temat: Re: hdr i pseudohdr
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jeszcze brakuje informacji - w jakim programie/ach robiłeś obróbkę.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 3. Data: 2009-10-13 18:16:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
    > Jeszcze brakuje informacji - w jakim programie/ach robiłeś obróbkę.

    Szop/acr

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że stres jest niezdrowy/

  • 4. Data: 2009-10-13 19:17:23
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 13 Paź, 19:56, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:
> [...]
    > rozdzielczości nie ma dużej różnicy. Pseudohadeerowanie natomiast z
    > jednego pliku (rawa) nie ma żadnego sensu, już lepiej pokręcić krzywymi

    Powiem tak. Dobra stara SBecka manipulacja.
    Postaw tezę i dobierz pasujące zmanipulowane przyłady.

    Na takie manipulacje jest tylko jedna metoda: WERYFIKACJA --> wystaw
    te trzy RAW'y do pobrania.

    PS
    Oczywiście Jasio się obrazi, strzeli focha i RAWów nie wystawi.
    Acha rzuci jeszcze kilka rynsztokowych epitetów w moim kierunku, widać
    lubi takie podniety.

  • 5. Data: 2009-10-13 19:35:19
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > Była ostatnio dyskusja o hdr i ten, co twierdzi, że ziemia jest płaska,
    > twierdzi również że hdr z trzech jotpegów nie ma sensu, bo z jednego
    > rawa można tak samo. Oczywiście twierdzę, że jest inaczej,

    Ale to przecież z samej definicji wynika. HDRI to łączenie paru zdjęć i to
    co z nich powstaje, a nie tonemapping. To że TM można robić i z jednego rawa
    nie ulega wątpliwości, ale to nie jest HDRI. I żadne krzyki Kowalskiego nas
    nie przekonają że HDRI to kręcenie suwakami.

  • 6. Data: 2009-10-13 19:37:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Nieznajomy pisze:
    > Powiem tak. Dobra stara SBecka manipulacja.

    Ho, może goebbelsowska od razu? :)

> [...]
    > Oczywiście Jasio się obrazi, strzeli focha i RAWów nie wystawi.
    > Acha rzuci jeszcze kilka rynsztokowych epitetów w moim kierunku, widać

    Napisałbym - głupio ci? Ale ty nie wiesz, co to znaczy więc pisać nie warto.
    Tu są rawy, żeby było wesoło z - uwaga - olympusa, który oczywiście ma
    wszytko naj, co nie? :)
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/hdr.zip
    Ciekawe, jaki teraz argument padnie...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jak każdy, mam plany na tysiąc lat, tylko wydaje mi się, że się nie
    wyrobię/

  • 7. Data: 2009-10-13 19:44:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    > nie ulega wątpliwości, ale to nie jest HDRI. I żadne krzyki Kowalskiego nas
    > nie przekonają że HDRI to kręcenie suwakami.

    To wiemy, ale jakoś tak myślałem, że różnica jest mniejsza trochę.
    Kurde, przydałby się sensowny tryb ''+3EV'', czyli standard i dopał do
    cieni, najszybciej po sobie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /a z tv dowiedziałem się, że mam łupież, cellulit, żółte zęby i puszczam
    bąki/

  • 8. Data: 2009-10-13 19:45:49
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-10-13 21:35:19 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

> [...]
    > nie ulega wątpliwości, ale to nie jest HDRI. I żadne krzyki Kowalskiego nas
    > nie przekonają że HDRI to kręcenie suwakami.

    Ale są tu tacy (na pewno jeden), co twierdzi, że definicja jest do
    du..., a ziemia jest płaska.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-10-13 19:55:13
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > To wiemy, ale jakoś tak myślałem, że różnica jest mniejsza trochę.

    Dla każdej pary dla której różnica jest jeszcze akceptowalna mozna
    rozszerzyć kontrast dwukrotnie i już różnica się pojawia. Przecież to
    normalne że nawet największa jedynka jest zawsze mniejsza od dowolnej
    dwójki.

  • 10. Data: 2009-10-13 20:04:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

> [...]
    > rozszerzyć kontrast dwukrotnie i już różnica się pojawia. Przecież to
    > normalne że nawet największa jedynka jest zawsze mniejsza od dowolnej

    Oj, w fotografii nie zawsze 2+2=4

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl