  • Data: 2009-10-15 08:15:00
    Temat: Re: hdr i pseudohdr
    Od: Sebastian <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Nieznajomy pisze:
    [...]
    > Tu nie chodziło o konkurs piękności.
    > Przykłady dowodzą, że z jednego RAW można uzyskać bardzo zbliżone
    > efekty do tych polegających na klejeniu kilku obrazów zrobionych
    > bracketingiem. Zrobić to można SZYBKO i bez większej wiedzy, wszystko
    > robiłem na ustawieniach domyślnych.
    > Dodajmy do tego fakt, że czasami, w pewnych sytuacjach, nie zrobimy
    > brackietingu. Pozostaje tylko i wyłącznie JEDEN raw.

    Zdaje sobie z tego sprawę. Wynik końcowy to jednak nie tylko ogarnięcie
    rozpiętości tonalnej sceny ale też szum. Dokładna analiza co i jak się
    dzieje przy HDR + tone mapping banalne nie jest ale subiektywna ocena
    jest prosta:

    3 x ekspozycja w tym przypadku daje ŁĄDNIEJSZY efekt niż korekta
    ekspozycji przy wywoływaniu RAW. Jak się nie da wykorzystać brackietingu
    to wtedy zostają zabawy z RAW.

    Twoje argumenty do mnie trafiają, ale to nie zmienia tego jaki efekt
    końcowy bardzie mi się podoba.

    Sebastian