  • 31. Data: 2009-03-12 09:43:42
    Temat: Re: hdr a Jpg
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:

    > z punktu widzenia odzorowania tonalnego manipulowanie krzywymi to
    > paskudna sprawa

    Photoshop to nie tylko krzywe. Tam są jeszcze inne funkcje :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 32. Data: 2009-03-12 09:45:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    masti pisze:
    > też to chciałem powiedzieć :)

    Ja bym rzekł, że najlepiej się to ogląda słuchając hiphopu z eremefu na
    słuchawkach z ipoda :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ale ja kłamać potrafię tylko za pieniądze.../

  • 33. Data: 2009-03-12 09:46:09
    Od: j...@a...at

    On 12 Mrz., 10:22, j...@a...at wrote:
> [...]
    zdjęcie):http://images42.fotosik.pl/78/0be81fc62f25c
    6cf.jpg

> [...]
    > zaburzenie - to mam na mysli.
    >
    > oczywiscie decydowac moga kryteria estetyczne i ja tez lubie rasowac
    > np tutaj
    > :
    >
    > http://onephoto.net/?id=565424#565424
    >
    > ale z wiernym oddaniem przejsc tonalnych ma to niewiele wspolnego.
    >
    > w zlozeniu wyciagow mozna tez zaburzac kontrast.
    >
    > no wiec zlozylem te dwa zdjecia  mostu bez ingerencji troche potrwa
    > zanim sie ukaza.zobaczysz sam jak zrownowazone sa przejscia tonalne -
    > bez zaburzen ko9ntrastu ( podkreslam zaburzenie nie zawsze musi miec

    tutaj jest zlozone bez zadnych manipulacji :

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/DivTesty?aut
    hkey=Gv1sRgCJKdxK7Ip_GFfA#5312232446060614770

    jak widzisz miekko wiernie oddane przejscia tonalne , ale to nie jest
    to o czym w zasadzie myslalem , ze robisz kilka wyciagow o roznej
    gestosci optycznej z jednego rawa

    XXX

  • 34. Data: 2009-03-12 09:46:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
> [...]
    > robiac wyciagi z rawu na roznych jasnosciach i je skladajac.
    > czyli cos jakby scisniecie fortepianu zeby wszystkie dzwieki przeszyl
    > przez sluchawke telefoniczna.
    > jesli zrobisz z jpeg wyciagi i je zlozysz to w zaleznosci od uzytego
    > programu mozesz dostac jakis efekt specjalny , czyli odrealnienie ,
    > czyli wlasciwie zafalszowanie ale specjalnie nic poza tym .
    > rozszerzanie ( wlasciwie jest to zawezenie )zakresu tonalengo
    > sfotografowanego obiektu nie jest w ten sposob mozliwe.
    > w gruncie rzeczy zabieg bez sensu dostaniesz to samo

    Przeczyść sobie styki :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /pisząc słowo ''bomba'' dajesz pracę tajnym służbom - oni też chcą jeść!/

  • 35. Data: 2009-03-12 09:49:03
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > techniki, a że dają one możliwości takie trochę disco-polowe :-) - to
    > czasem pozwolę sobie "podkręcić" suwaki na maxa.

    Tym razem suwak saturacji jak sadze spadl z prawej strony monitora ;-)

  • 36. Data: 2009-03-12 09:51:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    s...@g...com pisze:
    > Czy można zrobić hdr bez funkcji raw. Jak?

    Statyw, tryb manualny, ręczny wb, bierzesz dane ze światłomierza,
    odejmujesz 6EV, pstrykasz co dwa w górę do +6 (-6, -4, -2, 0, 2, 4, 6).
    W przypadku bardzo dynamicznych scen możesz wyjechać poza zakres. Skok
    3EV na bidę też może być.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /postawmy pomnik papieża Polaka w każdej polskiej wsi!/

  • 37. Data: 2009-03-12 09:52:45
    Od: j...@a...at

    > Jak sadze, pytajacemu chodzilo o skladanie HDRa z kilku,
    > roznie naswietlonych zdjec, a nie majdrowaniu z jednego zdjecia.
    >
    > To ze zapisanych w JPG ma mniejsze znaczenie...

    w zasadzie trudno jednoznacznie powiedziec co mial na mysli.
    pisze bez funkcji raw -ja przyjalem ze ma na mysli jak zrobic bez
    funkcji raw ( czyli pseudohdr ) hdr z jednego zdjecia ale nie raw.

    bo coz mial na mysli piszac funkcja raw moze wiedziec tylko On sam.

    jezeli pytanie zinterpretowalem inaczej niz autor myslal to jest to
    skutkiem niejednoznacznosci sformulowania , a ja w tykim przypadku
    rozszerzylem temat co nikomu zaszkodzic nie moze:-)
    HDR mozna robic generalnie w kazdym formacie graficzo/obrazowym. o
    czym wszyscy doskonale wiemy.

    XXX

  • 38. Data: 2009-03-12 09:58:03
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    j...@a...at wrote:

    > w zasadzie trudno jednoznacznie powiedziec co mial na mysli.
    > pisze bez funkcji raw -ja przyjalem ze ma na mysli jak zrobic bez
    > funkcji raw ( czyli pseudohdr ) hdr z jednego zdjecia ale nie raw.

    Autor po prostu myśli że HDRI to takie oczojebne obrazki otrzymywane za pomocą
    wywołania rawa z korekcjami i wczytania do Photomatiksa.

  • 39. Data: 2009-03-12 09:58:23
    Od: j...@a...at

    On 12 Mrz., 10:24, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > Raczej powiedz co te przepalenia i czernie mają wspólnego z używaniem HDRI...
    > --
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    to jest wizja artystyczny a o tym moga rozmawiac tylko wizjonerzy:-)

  • 40. Data: 2009-03-12 10:12:32
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > jezeli pytanie zinterpretowalem inaczej niz autor myslal to jest to
    > skutkiem niejednoznacznosci sformulowania

    Pytanie było bardzo jednoznaczne i proste.

    > HDR mozna robic generalnie w kazdym formacie graficzo/obrazowym. o
    > czym wszyscy doskonale wiemy.

    Za to nie wiemy co to są formaty graficzno/obrazowe.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /boję się wejść do toalety albowiem wydaje mi się, że siedzi tam
    terrorysta.../