  • 1. Data: 2009-03-11 21:27:11
    Temat: hdr a Jpg
    Od: s...@g...com

    Czy można zrobić hdr bez funkcji raw. Jak?

  • 2. Data: 2009-03-11 21:29:18
    Temat: Re: hdr a Jpg
    Od: "abpc" <o...@a...com.pl>

    m.googlegroups.com...
    Czy można zrobić hdr bez funkcji raw. Jak?

    Robisz kilka jpg-ów i mieszasz :)

    abpc

  • 3. Data: 2009-03-11 22:27:04
    Od: "Marcin \"Denver\" Gajowiak" <d...@d...lublin.pl>

    m.googlegroups.com...
    Czy można zrobić hdr bez funkcji raw. Jak?

    przecież do HDR nie potrzebujesz rawów, robisz je normalnie z jpg-ów ...
    dziwne pytanie

  • 4. Data: 2009-03-11 22:30:37
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "abpc" <o...@a...com.pl> wrote:

    > Czy można zrobić hdr bez funkcji raw. Jak?
    >
    > Robisz kilka jpg-ów i mieszasz :)

    Byle na maksymalnie stałych ustawieniach, np. sztywnym balansie
    bieli - skoro nie ma rawów, to i pewnie nie ma kalibracji - wtedy wybrać
    pasującego gotowca, np. "słoneczko". :)

    [mr.]

  • 5. Data: 2009-03-11 23:09:04
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze s...@g...com:

    > Czy można zrobić hdr bez funkcji raw. Jak?

    Powiedz mi lepiej co ma "funkcja raw" do HDRI.

  • 6. Data: 2009-03-12 00:16:19
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > Rzecze s...@g...com:

    > Powiedz mi lepiej co ma "funkcja raw" do HDRI.

    Wbrew pozorom ma.
    Załóżmy, że chcesz się "pobawić" ze zdjęciem, które wykonałeś dawno temu.
    Mając plik RAW możesz się pokusić o powyciąganie "tego i owego" w światłach
    i cieniach oraz stworzyć z tego coś a'la HDRI. Dysponując jednym plikiem jpg
    za wiele z niego nie powyciągasz.

  • 7. Data: 2009-03-12 00:30:34
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>

    m.googlegroups.com...
    Czy można zrobić hdr bez funkcji raw. Jak?

    HDR-a robisz wtedy, kiedy nie jesteś w stanie naświetlić prawidłowo zdjęcia,
    bo albo to co jasne (np. niebo) jest dobrze naświetlone, ale wtedy to co
    ciemne jest zbyt ciemne, albo - to co ciemne jest ok, a wtedy niebo jest
    zbyt jasne. Taka sytuacja jest np. na tym zdjęciu:
    http://www.3n.com.pl/Nikon/DSC_3845.jpg
    Szczegóły żeber pod mostem są zbyt ciemne, ale wydłużenie czasu naswietlania
    spowodowałoby utratę chmur.
    Wtedy naświetlasz kilka zdjęć (ze statywu) z różnymi czasami naświetlania
    (przysłony nie ruszasz, żeby głębia ostrości na wszystkich zdjęciach była
    taka sama, nie ruszasz tez ostrości, tzn. po "załapaniu" ostrości najlepiej
    wyłączyć AF). Całą operację najlepiej zrobić z automatu (jeśli aparat taką
    funkcję posiada - bracketing ekspozycji).
    Tu masz dwa dodatkowe zdjęcia tego mostu (niedoświetlone i prześwietlone):
    http://www.3n.com.pl/Nikon/DSC_3844.jpg
    http://www.3n.com.pl/Nikon/DSC_3846.jpg
    No i teraz za pomocą programu do tworzenia HDR-ów - składasz to w jedno
    zdjęcie:
    http://www.3n.com.pl/Nikon/most.jpg

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki
    http://foto.3n.com.pl

  • 8. Data: 2009-03-12 02:18:44
    Od: jakuboff <j...@o...pl>

    Stefan Nawrocki wrote:
    > No i teraz za pomocą programu do tworzenia HDR-ów - składasz to w jedno
    > zdjęcie:
    > http://www.3n.com.pl/Nikon/most.jpg

    O kurwa! :)

  • 9. Data: 2009-03-12 02:48:16
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 11 Mar 2009 22:18:44 -0400, osobnik zwany jakuboff
    wystukał:

    też to chciałem powiedzieć :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 10. Data: 2009-03-12 06:00:14
    Od: Kevlar <k...@i...pl>

    [...]

    > zdjecie:
    > http://www.3n.com.pl/Nikon/most.jpg

    Super. Jakiego programu do HDR w tym zdjęciu użyłeś?

    Kevlar